Ik heb er zo'n zin in! UPDATE westernles!(+foto's)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
kristelhans

Re: Ik heb er zo'n zin in! UPDATE westernles!

Bericht door kristelhans » za 12 jun 2010, 16:34

Het was ook heeeuul leuk, Tamara!

Ik hou wel contact maar zodra Beer nageeft schuif ik hem uit..ik heb al vanaf het begin dat ik met Beer ging werken les van deze instructrice en ik weet niet beter dan dat het bij Beer zo werkt..ik geef been, knijp wat in de teugel, Beer geeft na en dan geef ik hem de ruimte om uit te schuiven van voor..met been erbij. Nu met die trail oefeningen moest ik na HO (stem) teugels loslaten als beloning (flink wat losser dan ik gewend was). Druk weg is beloning. Dan teugels opnemen (iets naar boven met mijn handen, niet naar me toe) want dat is het teken voor Beer dat er een 'opdracht' aan komt en dat hij alert moet zijn en dan de opdracht geven..bijvoorbeeld keertwending om de achterhand naar links..iets stelling naar links, rechterteugel tegen de hals, en dan doet hij het..dan weer HO (stem) en alles even helemaal los en dan weer opnemen en herhalen..volg je het?

Nu moet ik zeggen dat Beer echt op mijn pinken is te rijden..knijp en hij geeft na zonder te hangen dus helemaal los is op zich een hele kleine stap voor ons..hij pikte het goed op..in draf uitschuiven en dan met een vrij losse teugel rijden is waar we deze week aan gaan werken..uiteindelijk is het geloof ik de bedoeling dat we met waslijnen rijden en dat hij dan zelf zijn hoofd constant houdt..veel balans en spieren kweken dus!
Bailey

Re: Ik heb er zo'n zin in! UPDATE westernles!(+foto's)

Bericht door Bailey » za 12 jun 2010, 17:39

Hey, wat goed Kristel! Wat tof dat het zo goed beviel.
Lijkt me best gek om ineens 'anders' les te krijgen van je vertrouwde instructrice, maar ook juist daarom wel heel fijn!

Je kijkt weer heerlijk blij op die foto ;)

Ik ben helemaal in voor een westernmeeting met veel glitters hoor, haha!
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 12 jun 2010, 17:48

Ha Sterre, dat was het leuke, het was eigenlijk helemaal niet anders dan normaal.. Instructrice moest ook lachen...ze heeft in onze basis al zoveel westerndingen verweven..ik had dat niet door want ik heb nooit prive les gehad en heb altijd recreatief gehobbeld dus ik merkte niet dat onze basis sneaky wat verwesternd is.. We zijn vandaag wat dieper op dingen ingegaan en ik heb wat theoretische inzichten in het hoe en waarom gekregen.. Echt grappig dat ik met de trail oefeningen kon merken dat Beer het zooo leuk vond! Oren naar voren en zo goed zijn best doen!
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 13 jun 2010, 06:42

heeel coool nog een westernfjord hier!
western is stoer! en vooral heel prettig voor paard en ruiter alles gaat erom om het zo relaxed mogelijk te laten zijn. (want vroegah moesten die cowboys het natuurlijk uuuuren vol kunnen houden op hun paard)
ik vind het ook zo mooi dat het vooral uitgaat van belonen en dat je je paard zelf laat kiezen. uiteindelijk zal het de makkelijke weg en de beloning kiezen.
en dan de veelzijdigheid tientallen verschillende onderdelen die je kan gaan doen.
en trail is dan toch wel het leukste hoor hahah
trail buiten, lekker buitenritten maken en trail in de bak. net een speeltuin! balkjes, bruggetjes, hekjes, dingen oppakken en meenenem enz enz.

voor mij is western echt lol met de knol
en stiekem zit er toch nog heel wat dressuurmatige oefeningen om je paard soepel te houden in verstopt.

vooral lekker doorgaan!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Namiro

Bericht door Namiro » zo 13 jun 2010, 11:46

ik was erg benieuwd naar je update! Je klinkt in ieder geval super enthousiast! Lijkt me heel leuk om een keer kennis te maken met een andere discipline.
fijn ook dat er qua basis al het een en ander in zit, dan is het ook niet zo'n omschakeling natuurlijk.

Jij hangt je rijbroek dus (voorlopig) in de wilgen en haalt je spijkerbroek uit de kast?!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 13 jun 2010, 16:25

Haha nou tis maar net wat ik 'schoon' heb..ik vond de spijkerbroek lekkerder rijden..maar nu wil ik ook van die gave laarzen! ;) En een hoed...en een bling bling hoofdstel!
Jowien

Bericht door Jowien » zo 13 jun 2010, 16:56

Leuk verslag Kristel! Het leest heel aanstekelijk, als ik een westerninstructrice in de buurt zou weten zou ik het ook gaan proberen!
Ga je meer westernlessen doen?
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Daphne

Bericht door Daphne » zo 13 jun 2010, 17:02

Wat cool Kristel! Lijkt me superstoer om te doen!
Tass

Bericht door Tass » zo 13 jun 2010, 17:04

Leuk nog een western fjordje :):)

Succes samen verder en dat je het maar lang leuk mag vinden in spijkerbroek rijden met gave laazen :))
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 13 jun 2010, 17:53

Thanks allemaal!
Jowien, mijn instructrice heeft al zoveel western in onze basis verstopt dat we gewoon lekker zo doorgaan..en ja, westernlessen dus! Zij combineert dat met klassiek maar is zelf een veteraan op het gebied van western..rijdt zelf ook hoog niveau en geeft clinics door het hele land. Alles vanuit rust en ontspanning, heel fijn! Ik ga van de week zelf aan de slag met de overgangen en keertwendingen..niet heel anders als voorheen alleen ga ik nu wat trail dingen opzetten in de bak om zelf mee te oefenen..zijwaarts over een balk.. achterwaarts tussen 2 balken en de galop.

Vandaag bij The Dutch Summer Show gekeken en daar zag ik dat Beer ook al best veel dingen kan (trail), echt leuk!
Plaats reactie