Yara en Fieke Kur op Muziek (FILMPJE)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Cindy+Uniek

Re: Yara en Fieke Kur op Muziek (FILMPJE)

Bericht door Cindy+Uniek » zo 20 dec 2009, 21:13

Fieke schreef:Wat ik al zei: ze loopt inderdaad nog teveel op de kop maar daar zijn we druk mee bezig.
ze mist gewoon nog kracht van achter en dat is nu een punt waarop ik aan het trainen ben maar dat vind ze heel moeilijk.
Ik daarintegen ook want bij Taco wilde ik bewijsvanspreken(!) dat hij met ze kin op ze borst liep, die was weer moeilijk kwa nagevelijkheid en deze juist weer heel makkelijk.

Ik heb klapperbenen maar ik raak haar niet iedere pas hoor, als ik dat deed dan ging helemaal als een turbo door de baan.
Als er 1 ding moeilijk is om af te leren is dat het wel, maar ik doe mijn best.

okee duidelijk :j

alleen 'nageven' is dit imo niet, een paard geeft na en volgt je hand, dus dan zou ze niet met de kin naar de borst duiken (dat is meer achter de teugel kruipen) zolang ze van voren zo te diep komt, zal ze haar achterhand nooit mooi onder de massa kunnen brengen en kan je die dus ook niet sterker maken, misschien een puntje om in gedachte te houden :j

je kan dan idd beter een paard hebben die lekker na gaat geven op ontspanning dan een die snel achter de teugel kruipt, ik weet hoe moeilijk dat op te lossen is hoor

misschien veel balkjes gaan lopen? dan brengen ze vaak (als jij dus goed mee geeft) hun hoofd en hals wat naar voren én gebruiken ze hun achterbenen lekker
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Fieke

Bericht door Fieke » zo 20 dec 2009, 21:21

Ja en dat is dus het punt waar ik nu op aan het trainen ben.
Hand voor en liever wat omhoog met haar hoofd en dan zo dat achterbeen eronder krijgen. veel schakels rijden enz.
Taco M1+3 » 'Mijn' leermeester :+:
Yara L1+9 » Lieve Yara ik zal je nooit vergeten :+:
Brandy M » Gentlemen x Rigoletto, 4 jaar en heerlijk eigenwijs :D
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 20 dec 2009, 21:38

Fieke schreef:Ja en dat is dus het punt waar ik nu op aan het trainen ben.
Hand voor en liever wat omhoog met haar hoofd en dan zo dat achterbeen eronder krijgen. veel schakels rijden enz.

+:)+
dat is idd super
claudia

Bericht door claudia » ma 21 dec 2009, 08:31

Fieke , ik ben het ook wel een beetje met cindy eens.

Ze loopt veel te opgekruld en zo is haar hele lengte weg(in het lijf maar ook zeker uit haar beweging)
Ze is niet nageeflijk en ontspannen(ook al is dat voor haar heel moeilijk, het is zeker geen makkelijke tante)

Veel mensen die langs de kant zullen zitten zullen zeggen Woh wat een mooi gezicht maar ik vind het niet echt vriendelijk. (sorry)

Het komt een beetje te geforceerd over.
Ik zie haar dan liever iets lager en langer lopen.
Haar hoofd blijft ook steeds schudden.

Maar jullie blijven er aan werken dus dat gaat wel verbeteren.
(was het weer zo mega koud als de vorige keer???
Mijn god , toen heb ik staan vernikkelen)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Fieke

Bericht door Fieke » ma 21 dec 2009, 09:26

claudia schreef:Fieke , ik ben het ook wel een beetje met cindy eens.

Ze loopt veel te opgekruld en zo is haar hele lengte weg(in het lijf maar ook zeker uit haar beweging)
Ze is niet nageeflijk en ontspannen(ook al is dat voor haar heel moeilijk, het is zeker geen makkelijke tante)

Veel mensen die langs de kant zullen zitten zullen zeggen Woh wat een mooi gezicht maar ik vind het niet echt vriendelijk. (sorry)

Het komt een beetje te geforceerd over.
Ik zie haar dan liever iets lager en langer lopen.
Haar hoofd blijft ook steeds schudden.

Maar jullie blijven er aan werken dus dat gaat wel verbeteren.
(was het weer zo mega koud als de vorige keer???
Mijn god , toen heb ik staan vernikkelen)
Inderdaad zeggen veel mensen van woh wat loopt ze mooi, maar ik weet natuurlijk wel beter. :)
Het moet ook anders :j

Lang en laag gaat prima, dan is ze ook niet zo onrustig in de aanleuning,
dat vind ze makkelijk en duikt ze heel erg op de voorhand.
Vanuit daar probeer ik wat meer lengte te krijgen zodat ze zich niet zo op gaat kroppen
en stel ik haar ook wat hoger in. Dan doel ik niet op een oprichting van een Z paard. :+
En daarin veel schakels rijden om haar wat meer op dat achterbeen te krijgen.
Maar wanneer ik richting dat ga gooit ze dus sinds een paar weken heel vaak haar kop eruit en kan ik niks meer doen.
Ik rij dan gewoon met me been erachter aan en zo lost het zich vaak wel op.
Maarja dan zit ik op zo'n punt van is dat joligheid(ze doet het 9 van de 10 keer met haar oren naar voren), is het omdat ze het moeilijk vind en moeten we gewoon door deze fase heen, of is het omdat er iets bij haar rug oid niet helemaal jofel zit.

Woensdag komt er een masseur dus dat ook even afwachten.

Tijdens deze kur liep ze zeker teveel op de kop, thuis gaat dat stukken ook veel beter.
Maar ik ga dan toch tijdens zo'n kur een beetje krampachtig rijden ofzo 8)7
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 21 dec 2009, 10:36

als ze met lang/laag op de voorhand kiept, moet je haar omhoog halen, als er iets is waarmee je de rug vernaggeld is het lang laag te rijden (denkende daar goed aan te doen) maar dan knallen ze op de voorhand en komt de achterhand er ver achteraan

toen uniek zo vast zat in haar rug, mocht ze absoluut niet zakken in de hals, hoofd hoog houden en eerst maar weer eens leren bewegen door de rug en achterhand er eerst onder rijden

iedereen denk altijd 'lang en laag is goed en vriendelijk' (dat dacht ik dus toen ook) maar alleen wanneer het paard zijn achterhand er al goed onder kán brengen is dat goed

het 'kop eruit gooien' is ook een teken van 'niet ontspannen/in aanleuning' en niet je hand volgend (dus ik denk dat je op zulke momenten een te strenge hand hebt, waardoor ze zo gaat reageren)

sinds ik klassieker ben gaan rijden heb ik duidelijk gemerkt ook op de paarden van mijn vriendin waar ik de eerste paar weken gelest heb, dat je met een vriendelijke hand en een rustige verbinding hele mooie aanleuning krijgt zodra je het paard rechtricht en op 2 teugels krijgt en er is er geen 1 geweest die zijn kop eruit gooide, of schudde of achter de teugel kroop

(en natuurlijk zodra ik wat meer moest gaan doen en éven mijn handen 'te los' liet komen, ben je de verbinding kwijt en kan je opnieuw beginnen :D dus ja ik vind mezelf ook hier een duidelijk geval van 'de beste stuurlui staan aan wal' want jij zit erop en jij moet het doen, ik probeer alleen wat tips mee te geven die mij ontzettend hebben geholpen met dit soort problemen)
Fieke

Bericht door Fieke » ma 21 dec 2009, 12:07

Ik vind het ook niet erg hoor al die tips/''kritiek''. :D
het 'kop eruit gooien' is ook een teken van 'niet ontspannen/in aanleuning' en niet je hand volgend (dus ik denk dat je op zulke momenten een te strenge hand hebt, waardoor ze zo gaat reageren)
Ja en dat dacht ik dus ook maar zelfs op momenten wanneer ik echt bijna geen druk erop hebt staat doet ze dat.

Ik ga zo weer rijden en dan ga ik een beetje uitvogelen maar wel even rustig aan.
En even een lesje plannen voor volgende week :)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 21 dec 2009, 12:52

maar dan kan het ook weer zijn omdat je de verbinding dan dus even 'kwijt' bent, dat ze zoiets heeft van 'hallo, en nu?'

en arie (die bonte merrie toen) die deed het ook heel erg als ik gespannen zat (dus had niet eens met druk op de teugel te maken)

ja idd in nadine haar topic zei iemand ook al, beter ff terug naar af, misschien wat meer longeren en rustig weer wat opbouwen :j

komt wel goed :D
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 23 dec 2009, 15:27

Vandaag is de masseur geweest *o/*
Yara zit wat vast op de volgende punten
rechterschouder
links helemaal bovenin bij haar hoofd
heupen en bovenlijn

ze was erg tevreden en ze was niet mega vast maar wel aandachtspunten
zadel ligt niet goed meer maar wilde toch al een nieuwe
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » vr 25 dec 2009, 00:24

Ik dacht ook eerst dat ze niet regelmatig liep eerlijk gezegd.. Maar super dat jullie zo genoten hebben.
Ik hoop dat 2010 een goed jaar voor jullie 3en wordt!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
keeyzie
Contacteer:

Bericht door keeyzie » di 29 dec 2009, 18:26

heerlijk dat jullie zo genoten hebben en wat een prachtige Fjord zeg!! pfoeh...
qua rijtechnisch sluit ik me aan bij het al gegeven commentaar, maar daar komen jullie ook wel uit denk ik!
Plaats reactie