Tja, dat doe ik dus ook heel vaak bij de paarden van mijn schoonvader. Die laten zich ook vaak niet vangen. Ze hebben eens een jonge haflinger gehad. De paarden moesten naar een andere wei en dus werd er een touw aan het halster gedaan. De haflinger trok zich los en liet zich niet meer pakken. Hij heeft dus een paar dagen met dat touw rond gelopen. Ging er soms op staan en kreeg zo dus een ruk in zijn nek. Mijn schoonouders reageerden dan dat hij zich maar moest laten pakken, eigen schuld.
Dat kon ik niet hebben, dus ben de wei ingegaan. Ook op de grond gaan zitten en heb de halve wei volgens mij leeggeplukt. Maar hij kwam steeds dichterbij. Op een bepaald moment, denk na zo'n 2 uur, kon ik hem aaien over zijn neus. Meteen schoot hij weer weg. Uiteindelijk had ik hem, maar hij schrok ergens van en trok het touw door mijn handen. toen ben ik gestopt om te koelen. Dag daarna weer gegaan en uiteindelijk mocht ik hem bij zijn halster pakken en wat later nog rondleiden. Schoonpa wilde hem overnemen, maar toen spoot hij weer weg. Heb die dus de wei uitgejaagd en ben weer op de grond gaan zitten. Duurde niet lang voor hij weer bij me stond. Weer gepakt, rond geleid aan het halster en touw en uiteindelijk naar de andere wei gebracht!
Ik was wel trots op mezelf dat ik dat vol had gehouden en ook dat het jonge diertje zo snel me vertrouwde.
Dus ik begrijp je tranen goed hoor! Succes er verder mee.
zo simpel met zulke super gevolgen :)
-
Re: zo simpel met zulke super gevolgen :)
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
ja als er andere mensen bij zijn kunnen ze toch weer veranderen he? Zondag was Vera ook veel meer op haar hoede, maar toen was Jos erbij en die liep te rommelen met de waterslang en die was de badkuip vol aan het laten lopen, toen had ze ineens toch weer veel meer reserve
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- Cindy+Uniek
wat leuk he! dat dat zo kan werken 
uniek liet zich ook nooit vangen, nou ja liep gewoon voor me weg... sinds wij anders zijn gaan rijden komt ze altijd met oortjes naar voren op ons af

uniek liet zich ook nooit vangen, nou ja liep gewoon voor me weg... sinds wij anders zijn gaan rijden komt ze altijd met oortjes naar voren op ons af

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
nou Vera vindt het rijden hartstikke leuk, ze is dan helemaal in haar sas, alleen de periode tussen het vangen en het wegrijden vindt ze doodeng. Ik denk dat ze mishandeld is als ze vast stond. Ik weet dat ze mishandeld is, dat weet ik eigenlijk al vanaf dag 1 dat ik haar heb.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd