Ik word er echt moedeloos van...
Lastig zeg dat de boer zelf geen nut van inziet om constant het stroom aan te laten. Hopelijk betaald de verzekering de mensen van het omgeploegde grasveldje. Op wat voor draad of lint zit het stroomnet aangesloten, misschien is deze bedrading verouderd?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
ja onze paarden weten ook precies wanneer er stroom op staat of niet,
eigenlijk hebben we continu stroom op de weiden, vooral met veulens en jaarlingen erg handig,
we hebben altijd stroomklokken op vrachtwagenaccu's bij de weides,
nou daar blijven ze echt wel af,
heb je enkel lint of dubbel, dat scheelt ook een hoop,
vaak als ze de nek er onderdoor kunnen steken, zoals bij enkel,
dan voelen ze minder dan als ze er met hun hoofd aan komen, dubbel lint boven elkaar, desnoods drie dubbel.
hoop voor je dat je een oplossing vindt zodat ze in de weides blijven,
een loslopend paard is erg gevaarlijk, en hinderlijk.
eigenlijk hebben we continu stroom op de weiden, vooral met veulens en jaarlingen erg handig,
we hebben altijd stroomklokken op vrachtwagenaccu's bij de weides,
nou daar blijven ze echt wel af,
heb je enkel lint of dubbel, dat scheelt ook een hoop,
vaak als ze de nek er onderdoor kunnen steken, zoals bij enkel,
dan voelen ze minder dan als ze er met hun hoofd aan komen, dubbel lint boven elkaar, desnoods drie dubbel.
hoop voor je dat je een oplossing vindt zodat ze in de weides blijven,
een loslopend paard is erg gevaarlijk, en hinderlijk.
Ben gisteren na het werk nog op stal geweest, en hij stond super rustig in zijn stalleke, hoofdje door het luik en slapen maar. 
Zal binnekort eens foto's maken!
De elektriciteitskast is trouwens 10 000 volt, maar heeft altijd op halve kracht gestaan. Nu had ze die vollenbak open gezet voor meneer. Neemt hem mee naar de wei, maar moet wachten om de draad van de piste open te doen. Natuurlijk kon hij niet wachten en kruipt onder de draad door (enkele, hoge draad) en steekt zijn snoet in de drinkbak. De draad lag gewoon op z'n rug te knetsen, maar hij movede NIKS! Volgens mij is dat beest echt ongevoelig...
Hij stond samen met de 'stal'paarden op de wei, maar z'n stiefmama stond daarnaast, natuurlijk weer onder de draad.
Z'n mama stond de hele tijd op hem te roepen toen hij op stal stond, maar er kwam van hem kant geen antwoord, dus hij genoot er denk echt wel van om even alleen te zijn.
Nu weten we nog niet of hij overdag bij mama op de wei gaat of toch volhouden om hem op de andere wei te zetten.
Maar ben al blij dat rustig in z'n stalletje staat!

Zal binnekort eens foto's maken!
De elektriciteitskast is trouwens 10 000 volt, maar heeft altijd op halve kracht gestaan. Nu had ze die vollenbak open gezet voor meneer. Neemt hem mee naar de wei, maar moet wachten om de draad van de piste open te doen. Natuurlijk kon hij niet wachten en kruipt onder de draad door (enkele, hoge draad) en steekt zijn snoet in de drinkbak. De draad lag gewoon op z'n rug te knetsen, maar hij movede NIKS! Volgens mij is dat beest echt ongevoelig...
Hij stond samen met de 'stal'paarden op de wei, maar z'n stiefmama stond daarnaast, natuurlijk weer onder de draad.
Z'n mama stond de hele tijd op hem te roepen toen hij op stal stond, maar er kwam van hem kant geen antwoord, dus hij genoot er denk echt wel van om even alleen te zijn.
Nu weten we nog niet of hij overdag bij mama op de wei gaat of toch volhouden om hem op de andere wei te zetten.
Maar ben al blij dat rustig in z'n stalletje staat!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.