Uitslag foto's Dhalène

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 17 jun 2008, 17:57

jeetje zo jong.....
en dan een jaar wachten!!!! heeft ze er verder geen pijn aan of last van dan???
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Mir

Bericht door Mir » di 17 jun 2008, 18:12

Kan me voorstellen dat juist deze uitslag er flink inhakt bij jullie. Ik ga hard mee duimen dat het helemaal goed komt. Misschien :o? maar misschien eens informeren voor een supplement voor de botten? Weet niet of dat kan hoor, maar informeren kan nooit kwaad.
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » di 17 jun 2008, 19:03

Oh wat naar hopelijk komt alles nog goed :(:)
Esther

Bericht door Esther » wo 18 jun 2008, 04:17

Wat een rot bericht..
Maar de DA zegt dat er een kleine kans is op overhoef, dus houd de moed erin!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » wo 18 jun 2008, 06:19

He gats Lot wat een nare uitslag maar wel super dat je dr hebt laten doorlichten. Is in het gips zetten geen optie? Dat is bij Ucky van gerritje ook gebeurd toen hij zijn hoefbeen gescheurd had. Kon hij ook gewoon mee naar buiten. Dat geeft meer rust en steun waardoor het sneller geneest.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » wo 18 jun 2008, 07:27

Jeetje, wat een nare uitslag! Ik duim met jullie mee.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 18 jun 2008, 09:38

niet te geloven.. gelukkig heb je veel steun aan Andrea.
laat het juist hopen dat Dhalene komend jaar er goed doorheen groeit juist omdat deze meid nog zo jong is kan dit posistief werken.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Lot

Bericht door Lot » wo 18 jun 2008, 10:24

Gisteren was het nogal een klap toen in te horen kreeg waarom Dhalene al zo lang kreupel is.... nadat het allemaal een beetje op me ingewerkt is zat ik toch met nog een aantal vragen... Daarom heb ik vanmorgen de DA nog maar eens gebeld. Wel een andere als die gister de foto's gemaakt heeft want hij was vrij maar ze zit in dezelfde maatschap.

De DA zei gistermiddag dat gips geen optie was, ik heb haar dus gevraagd waarom eigenlijk niet. Ze vertelde me dat het bij een volwassen paard wel mogelijk is maar gips bij een jong paard zou de hoefontwikkeling belemmeren en beïnvloeden. Hier zou ze later (blijvend) last van kunnen krijgen.

Ook heb ik gevraagd of er geen voedingssuplementen zijn die de genezing bevorderen. Ze zei dat jonge paarden over het algemeen een goed zelfherstellend vermogen hebben en dat het meestal wel weer vrij snel aangroeid. Ze zou alle benodigde voedingstoffen hieruit uit haar normale voeding moeten kunnen halen. Het is volgens haar niet noodzakelijk om haar voedingssuplementen te geven maar het kan geen kwaad en het zou het herstel mogelijk kunnen bevoorderen.... lekker vaag dus allemaal.
Aangezien het geen kwaad kan en het dus positief op het herstel kan werken heb ik besloten om haar die voedingssuplementen toch wel te geven.

Ook zei deze DA dat ik best over een maand of twee al foto's kon laten nemen om het herstel beter te kunnen beoordelen. Er moeten dan natuurlijk over een jaar alsnog foto's gemaakt worden maar het valt allemaal wat beter in te schatten.

Of ze mee gaat naar de keuring weet ik nog niet, het is al over 1,5 week.
In stap zie je niks en in draf soms licht en soms niks. In de wei loopt ze ook te rennen en ik denk dat als ze thuis moet blijven en Dakoot de hele dag weg is de kans groter is dat ze zichzelf bezeerd dan dat ik haar meeneem en ze lekker bij d'r vriendje is. Ik heb nog een week om erover na te denken.
Daphne

Bericht door Daphne » wo 18 jun 2008, 11:27

Oh bah wat een akelig nieuws! Dat verwacht je ook niet te horen.

Goed dat je nog even hebt gebeld met de da, alleen jammer dat de info wat vaag is gebleven. Het lijkt me ook niet verkeerd om het voedingssupplement bij te geven, de voeding die ze nu krijgt is misschien wat eenzijdig (gras?)? Kan nooit kwaad.

Nou heel veel sterkte voor die mooie kleine dame, geef haar maar een knuffel van haar kleine (half)broertje Djimm :(:)
Plaats reactie