ja daar verbaasde ik me bij mijn eigen jongens over; schaduw en bomen zat in de wei en toch gaan ze elke keer in de volle zon staan?fjordido schreef:dat binnenhouden vind ik grote onzin. je moet een paard niet vermenselijken. ze hebben het prima naar der zin buiten, als ze maar genoeg kunnen drinken. als je het goed had gelezen is het probleem ook niet ontstaan door de warmte, maar een kwestie van ouderdom.
magere hein verjaagd
haha ja paarden zijn rare wezens
maar ja als je op de site paardnatuurlijk kijkt, dan worden een aantal dingen je toch duidelijker
zo is een paard dat swinters staat te bibberen van de kou ook een stuk minder zielig dan een mens dat staat te bibberen van de kou.. maar als mens zijnde ben je altijd wat geneigt een paard menselijke eigenschappen toe te dichten.
maar ja als je op de site paardnatuurlijk kijkt, dan worden een aantal dingen je toch duidelijker
Vandaag hebben Dennis en ik Rebecca (en haar vriendjes) even kunnen bewonderen en Ilona zei erbij dat ze nu natuurlijk niet op haar best is na dit voorval maar ik vind het een nog montere opgewekte 34 jarige met nog voldoende kwaliteit van leven. Ik zie het een beetje als een bejaarde die niet meer zelfstandig op kan staan uit bijvoorbeeld een luie stoel en die moet je af en toe een handje helpen.
ze lag gisteren weer.. is gaan liggen tussen mijn thuiskomst en klaar met avondeten.
ilona v d. kwam langs en die zag het meteen toen ze aankwam rijden. we zijn meteen naar achteren gelopen om haar te helpen met opstaan. het kostte haar veel moeite, het was ook glad natuurlijk door de regen. toen ze eenmaal stond liep ze een half uur dronken te waggelen, maar daarna was ze weer helemaal de oude en ging grazen alsof er niets gebeurd was. toen ik haar later die avond nog ging voeren (ze krijgt altijd apart voer, brok en maismeel) kwam ze als een gek aanrennen. snappen jullie zo'n paard nou??
nou ik hoop dat ze even een tijd niet meer gaat liggen en dat we er nog een paar maanden aan kunnen plakken. ik ga der vanavond maar eens lekker verwennen en daarna een fotosessie!
ik hoop dus dat het dan wel droog is.
ilona v d. kwam langs en die zag het meteen toen ze aankwam rijden. we zijn meteen naar achteren gelopen om haar te helpen met opstaan. het kostte haar veel moeite, het was ook glad natuurlijk door de regen. toen ze eenmaal stond liep ze een half uur dronken te waggelen, maar daarna was ze weer helemaal de oude en ging grazen alsof er niets gebeurd was. toen ik haar later die avond nog ging voeren (ze krijgt altijd apart voer, brok en maismeel) kwam ze als een gek aanrennen. snappen jullie zo'n paard nou??
nou ik hoop dat ze even een tijd niet meer gaat liggen en dat we er nog een paar maanden aan kunnen plakken. ik ga der vanavond maar eens lekker verwennen en daarna een fotosessie!
Die gekke oude Rebecca toch!
Kan me wel voorstellen dat ze af en toe wil
gaan liggen, alleen tja het opstaan is beetje lastig..
Gelukkig lag ze nu nog niet lang, hooguit
20 minuutjes.. en konden wij haar overeind helpen!
PS: Iloon, ik heb nog leuke foto's van Rebecca
van van de winter, zal ik die plaatsen hier..?
Kan me wel voorstellen dat ze af en toe wil
gaan liggen, alleen tja het opstaan is beetje lastig..
Gelukkig lag ze nu nog niet lang, hooguit
20 minuutjes.. en konden wij haar overeind helpen!
PS: Iloon, ik heb nog leuke foto's van Rebecca
van van de winter, zal ik die plaatsen hier..?
Ik heb geen fjord maar een tinker!