Kanjer in het tuig!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Carolinef
Contacteer:

Kanjer in het tuig!

Bericht door Carolinef » vr 28 okt 2011, 10:34

Ik heb al een tijdje geroepen dat ik haakon wil beleren voor de wagen, dat ga ik zelf doen, net als al het andere.

Ik heb met mijn verjaardag een compleet nieuw tuig gehad van henry en heb geroeepn dat als we verhuisd zijn met de stal, ik op de nieuwe locatie zou gaan beginnen met Haakon te beleren, tsja aangezien we morgen al weer 4 weken op het nieuwe terrein zijn, de paarden er al helemaal gesetteld zijn en het deze week goed droog is, heb ik vandaag dus het tuig mee naar stal genomen.

Ik had verwacht dat hij met het tuig aan zijn lijf niet echt onder de indruk zou zijn, enige waarvan hij misschien raar op zou kunnen kijken waren volgens mij de oogkleppen, nou niks is minder waar, Haak vond alles best, helemaal opgetuigd en al, wat zag hij er stoer uit zeg, en van stal achter m aan gelopen en zeg maar "gemend"naar de longeerbak, ik merkte dat hij een beetje aftastte en zijn weg nog niet zo goed wist op te zoeken, hij kleefde nogal aan de omheining van de longeerpaddock en reageerde wat nerveus op het geluid van groot verkeer wat er ivm polder werkzaamheden vorobij dendert, normaal knippert hij daar nog niet voor met zijn ogen, heb hem op beide handen laten draven , stappen en halt houden en na een tijde merkte ik dat hoe meer ik hem vertelde wat te doen, dat hij daar op vertrouwde en ontspande, ho was ho, stap was stap etc, nou op doro naar de bak dan maar, die ligt ernaast en is best groot ( 55 bij 75 meter) en daar heb ik in stap allelrij oefeningen gelopen, los van de omheining , volte links, volte rechts, gebroken lijn etc etc, en wat deed hij het goed zeg *o/* *o/* hij heeft echt geen hoef fout gezet, schrok 1 keer van mijn hondje bowie die m vlak voor zijn voeten vorobij sprong maar hij bl;eef wel keurig staan, super gedaan dus, volgende week gaan we er mee verder en hang ik er bandjes achter aan.

mijn vriendin heeft foto's en filmpjes gemaakt maar die staan nog op haar mobieltje, zodra ik ze heb plaats ik ze r bij.

ik glunder nog even verder op mijn wolkje..............
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ydel

Re: Kanjer in het tuig!

Bericht door Ydel » vr 28 okt 2011, 12:19

Wow top zeg!!!
Snap dat je je op een roze wolkje bevindt!!

genieten!!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 28 okt 2011, 14:13

Wow, dat klinkt als een goed begin!
Jowien

Bericht door Jowien » vr 28 okt 2011, 18:14

Dat klinkt goed! Fijn zeg.
Volgende keer misschien foto's, ik zou hem graag zien in het tuig!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » za 29 okt 2011, 17:46

Goed heey! *o/* knap paard!!
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Esther

Bericht door Esther » zo 30 okt 2011, 10:51

Goed begin is het halve werk!! Ben benieuwd hoe hij voor de kar staat!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leentje

Bericht door Leentje » zo 30 okt 2011, 13:38

gaaf hoor!
foto's/filmpje snel plaatsen hoor, welk kleur tuig heb je?
vind het wel "spannend" dat je alles zelf doet, niemand kent je fjordenkerels beter dan jijzelf natuurlijk, maar beleren (zeker aangespannen) is toch weer een vak apart, zolang alles goed gaat is het leuk,maar ik zou het nooit aandurven.

edit: is je andere fjordenbink ook beleerd eigenlijk?
heb je straks gelijk een 2span *o/*
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 30 okt 2011, 14:41

Haak heeft zwart tuig en nee Ubie ga ik niet beleren, die is daar het type niet voor, heeft snel paniek en zeker nadat hij door instructrice aan longeerlijn flink is gemept en nu een mega angst voor touwtjes en dingetjes om zijn lijf heeft ontwikkeld, ga ik daar niet aan beginnen, Ubie is daar te gevoelig voor.

Ja met Haak durf ik het wel aan, ik heb m natuurlijk al van veulen af aan en kan m vrij goed inschatten, daarnaast heb ik met bovenstaand verhaal in gedachten voor mezelf uitgemaakt dat ik ze liever zelf iets aanleer, afstraf, berisp of hoe je t wilt noemen, dan dat een ander het doet en we dus op andere golflengte zitten.

morgen met bandje erachter proberen, en foto toestel voor jullie mee
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie