Niets meer gehoord dus ging er van uit dat dat oke was.....
Bliep wrong!!!!!!
Goed vandaag kwam ik dus terug uit het verre Hepsi land en wou naar de vereniging rijden want ik moest naar de wc (hebben we niet op stal).
Ik kom dan dus langs stal, zie ik Sjol en Rikkie op rare plaats staan, dus vergeet ter plekke de wc en rij het erf op.
Aldaar bleek dat stalgenoten zojuist Toobs weer de wei in hadden gezet en op stal stonden een zeik natte vos en donker bruine...
Ze zagen een haflinger met blonde manen door de wei galoperen en hoorden Sjol gillen..
(dat gillen is normaal, maar die galoperende haf, niet en waren gaan kijken.)
Wat was er nou gebeurt, de paarden waren bij elkaar gekomen, terwijl er nog een weitje tussen ligt, dus door 2 sets draad heen.
Er was blijkbaar flink gejaagd.
(die paarden stonden om kwart over 1 pas buiten en om half 3 was ik er en hadden ze de paarden net gered.)
Resultaat.... Sjol haar vorig jaar gekochte nog keurig nette (op blubber na) HV polo deken met winkelhaken..
En aan de andere kant, sjol vol bijtwonden.... grrrrrrrr.
Dus na het rijden van Toobs toch weer!!! naar het tenten kamp ellende van de hypodrama gereden en nieuwe jas voor Sjol gehaald.
Uiteraard draden gerepareerd, zucht...
Komt het mooiste, even aan de boer uitgelegd wat er gebeurt was....
Zegt die... jullie hadden de paarden vannacht ook vergeten... oeps....
Die hebben dus buiten gestaan (vonden ze overigens niet erg).
Boer had ze zien staan, maar men stond vredig in het weiland en kwam niet bij het hek kijken, dus heeft hij ze laten staan.
Was dus wat fout gegaan met afspeken, oeps...
Resultaat.. 50 euro armer.. Sjol waar weer even geen zadel op kan, zitten bijtwonden thv het zadel.. Maar verder iedereen gelukkig nog heel.
Sjol in haar nieuwe jas