Einde tijdperk?!? Nog maar 1 Fjord...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
mirretje

Einde tijdperk?!? Nog maar 1 Fjord...

Bericht door mirretje » di 11 okt 2011, 12:55

Zoals jullie op het forum hebben kunnen lezen is Erica verkocht. En nu hebben we dus nog maar 1 Fjord; alleen Mibora nog. Mibora is nu 19, hij is 17 jaar bij ons en we kennen hem vanaf veulen. We hebben veel met hem beleefd, hij hoort gewoon hier dus blijft hij tot zijn einde hier.
Wij kochten bijna elk jaar wel twee of soms meer veulens van Jakob Reinders, waar wij kind aan huis zijn. Dit om onze eigen gangenpaarden veulens op te laten groeien met andere jonge paarden. Maar nu hij stopt met fokken, eindigt daarmee niet alleen voor Jakob (mijn man helpt al 30 jaar Jakob met zijn paarden) maar ook voor ons een tijdperk. Wij gaan geen jonge Fjorden bij andere fokkers kopen, en dus blijft het hier bij maar 1 Fjord. Zal heel raar zijn, onze weilanden zonder de gele monsters. Nu staat mijn vaders Fjordenruin hier ook nog, maar geen jonge Fjorden dus voor ons en dus ook geen keuringen meer.
Hoewel, gisteren begreep ik van Jakob dat hij toch nog wat merries overhoudt, de merries waar hij gek op is. Want ja, helemaal stoppen en helemaal geen Fjorden meer? :D Hoeveel het er zijn en of hij daar ook nog mee gaat fokken is nog even onduidelijk.

Mirjam
Lolly

Re: Einde tijdperk?!? Nog maar 1 Fjord...

Bericht door Lolly » di 11 okt 2011, 13:02

Daar word je wel even stil van.
Ik ken het wel een beetje ik heb hier mijn laatste paarden, het zijn er vier, ik koop er beslist niks meer bij en fokken heb ik ook stop gezet, mocht er een dood gaan komt er niks meer bij, lichamelijk begint het werk me de laatste jaren toch wel zwaar te worden.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
mirretje

Bericht door mirretje » di 11 okt 2011, 13:08

O maar wij hebben nog wel paarden hoor! Was niet helemaal duidelijk denk ik in mijn verhaal. We hebben er zelfs nog 13 (of zijn er nog 14? :o ). Mijn man heeft 2 Friezen, dochter een New Forester, en ik rijd dus op gangenpaarden en hier fokken we ook op kleine schaal (1 a 2 veulens per jaar) mee. Er komen dus alleen geen Fjorden meer bij. Dus einde van dat tijdperk. Nou ja, tenzij, tenzij Jakob Reinders die paar merrie die hij overhoud toch nog maar wel laat dekken. Misschien loopt er hier over 2 jaar dan wel een klein Yocohamaatje (of weer klein Pioentje) rond.... Bloed kruipt waar het niet gaan kan.....
Jowien

Bericht door Jowien » di 11 okt 2011, 14:05

Oh, wat jammer, geen gele ukkies meer in je wei! Dat vrolijk de boel altijd zo lekker op.
Maar je hebt genoeg andere paarden om naar te kijken zo te horen... zitten daar ook van die leuke kleurtjes en karakters tussen?
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 11 okt 2011, 14:11

Het hoort erbij dat dingen gaan veranderen als je ouder wordt maar slikken blijft het wel.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » wo 12 okt 2011, 03:56

Dat zal zeker wel rustig zijn, ik heb ook een nakomeling van Jacob Reinders lopen heerlijk paard met super karakter.
Volgens mij familie van jou fjord.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 12 okt 2011, 09:34

mirretje schreef:Nou ja, tenzij, tenzij Jakob Reinders die paar merrie die hij overhoud toch nog maar wel laat dekken. Misschien loopt er hier over 2 jaar dan wel een klein Yocohamaatje (of weer klein Pioentje) rond.... Bloed kruipt waar het niet gaan kan.....
:= als iedereen maar zo blijft denken dan komt dat vást goed...wij zeiden ook al: Yocohama gust laten!? Kán toch niet? haha, maar toen trok ie ook al iets bij van 'je moet af en toe even een jaar nemen om kritisch te selecteren'.

Hebben jullie van dit jaar geen veulens meer overgenomen!? Maar kan me indenken, wat een stilte wordt dat volgend jaar...geen veulens...(nouja of een hele enkele van Kalypso of stond die dit jaar ook droog??)
Geluk is de vrucht van intens werk
prebalia

Bericht door prebalia » wo 12 okt 2011, 11:14

Kleine Pioentjes staan wel heeeeeel leuk in de wei hoor ;) Ik ben voor ;)
Viv

Bericht door Viv » wo 12 okt 2011, 15:45

Ach en als je toch kleine geeltjes wilt dan zijn er hier altijd wel mensen die een opfokadres zoeken ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Plaats reactie