Orlinde is nu officieel prestatiemerrie!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Jowien

Orlinde is nu officieel prestatiemerrie!

Bericht door Jowien » zo 25 sep 2011, 18:00

Eindelijk, eindelijk.... we hebben ons fjordsport LL-dressuur diploma gehaald! Omdat we L-springen al hadden, krijgt ze hiermee het stamboek-predikaat prestatiemerrie :list: .
In Ridderkerk, in een hete binnenbak. Ik had vanochtend nog haar hals en borst geschoren, maar het was zo warm dat ze toch helemaal bezweet was. Ze deed zoooo haar best, echt geweldig. Natuurlijk waren er nog verbeterpuntjes. Ze viel even uit galop aan het eind van de proef, waarschijnlijk ook door de warmte... maar wat deed ze het super. We hebben de afgelopen weken hard geoefend. Vooral lengtebuiging en de galop moesten nog beter. Het ligt vooral aan mezelf, als ik het goed doe, doet zij het ook goed. Maar ik vind het zo moeilijk om aan te voelen wanneer het nou precies goed is, en dan alles tegelijk doen: juiste tempo, impuls behouden, nageeflijkheid, stelling, lengtebuiging en dan ook nog eens mooie ronde voltes en op de letter.... poe hee, dat valt niet mee. (Doe mij 65km endurance... simpel vergeleken hiermee.) Dus ik ben superblij met deze prestatie. We hebben 191 punten gehaald, we hadden 190 nodig. Vorige keer hadden we 189, dat was balen. Maar nu is het gelukt! *o/* *o/* *o/*
Afbeelding

En wat kan ze nog meer...
Tja, wat niet eigenlijk? Landbouwproef een lekkere A, ze is dan ook heel goed en braaf met bomen slepen. Cross tot 80cm (ik durf niet hoger), springen tot 100cm (ook hier mijn lef als beperking), endurance klasse 3 startgerechtigd, mennen dressuur FMD7 en vaardigheid FMV4 (daar moeten we nog verder mee... we kunnen meer!), gillende kinderfeestjes met de wagen, buitenritten waar je maar wilt ze is er altijd voor in en nergens bang, en super begeleiding voor jonge/ onzekere paarden, en ook zo voor onzekere ruiters.

En wat zegt zo'n predikaat?
Leuk voor de vader; maar helaas, Jolster is overleden. Leuk voor de moeder; nou, ik denk dat die misschien ook al overleden is (Ingrid; eigenaar is niet meer lid van het stamboek). Leuk om mee te fokken; helaas daar vind ik haar te oud voor (ze is nu 17, en nog niet eerder een veulen gehad).

Dus waarom toch al die moeite gedaan? Omdat ze het verdient en ik graag wil laten zien dat hoewel ze voor een fjord niet de mooiste is, ze qua karakter en prestaties zeker bij (sub-)top hoort. Echt, ik ken weinig paarden die zich altijd zo enorm inzetten, werkwillig zijn, voor je doorgaan tot ze niet meer kunnen, braaf, gehoorzaam, met iedereen (mens en paard) overweg kunnen, betrouwbaar, all-round in de breedste vorm, en dat alles dan toch nog met een heeerlijke gezonde dosis eigen wil, karakter en inzicht.

Mijn topper!
(sorry, de trots druipt eraf.... maar ik zit geloof ik op wel 10 roze wolkjes tegelijk! :D )

Afbeelding
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Fam.Heidotting

Re: Orlinde is nu officieel prestatiemerrie!

Bericht door Fam.Heidotting » zo 25 sep 2011, 18:14

geweldig knaphoor gefeliciteerd met het prachtige resultaat *o/* *o/*
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » zo 25 sep 2011, 18:28

Gefeliciteerd Orlinde en Jowien. Het mogen meerijden met Orlinde met de kar en het mogen mennen heeft er bij ons voor gezorgd dat er ook een paard moest komen en dan natuurlijk wel een Fjord. Ook dat was een prestatie van Orlinde geweest. +:)+
Jowien

Bericht door Jowien » zo 25 sep 2011, 18:30

Hee, nog een prestatie in haar rijtje!
Ja, ze heeft al heel wat kinderen enthousiast voor fjorden gemaakt. En jullie Zolmar is ook een geweldig paardje.... daar gaan jullie nog heel veel plezier mee hebben denk ik, ook zo braaf en enthousiast tegelijk.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 25 sep 2011, 18:53

Blijf jij maar lekker op die 10 roze wolkjes zitten! Hartstikke fijn toch, dat ze het heeft gehaald. Van harte gefeliciteerd!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Dennis

Bericht door Dennis » zo 25 sep 2011, 19:35

Een mijlpaal waar je terrecht trots op kunt, en mag zijn :) gefeliciteerd !!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 25 sep 2011, 19:47

Een predikaat waar je trots op kunt zijn,
gefeliciteerd!!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Charret

Bericht door Charret » zo 25 sep 2011, 19:57

Hartstikke leuk!! Gefeliciteerd!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
wendys

Bericht door wendys » zo 25 sep 2011, 20:13

Haha grappig, was jij dat?!
Hartelijk gefeliciteerd, zo zie je maar de aanhouder wint!
We zien elkaar vast wel weer in Hoenderlo :D
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Bailey

Bericht door Bailey » zo 25 sep 2011, 20:14

Oooh, wat goed!! Gefeliciteerd! *o/*
Orlinde kan écht alles zeg, vind het zo gaaf wat je allemaal met haar doet! Petje af voor jullie twee!
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 25 sep 2011, 21:01

Toppertje, van harte gefeliciteerd!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 sep 2011, 21:25

Je mag hoog van de toren blazen hoor Jowien over jouw topper Orlinde want dat is ze. Als het op werken aankomt is ze een hele echte Fjord, eentje die het verdiend om dit predikaat met verve te dragen. Uiteraard heb ik haar kaart in mijn bestand direct aangepast: Orlinde prestatiemerrie 2011! Van harte gefeliciteerd met dit behaalde resultaat *o/* *o/* .
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 26 sep 2011, 04:24

Jaaaaaahhh eindelijk!!!!!
Jammer altijd dat al die andere dingen niet meetellen he? Want dat maakt een prestatiepaard pas écht een prestatiepaard i.m.o.
Ik pleit nog steeds voor het sportpredikaat voor fjorden.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 26 sep 2011, 05:13

Wauwie, wat een lijst met mooie dingen! Gefeliciteerd!
Jowien

Bericht door Jowien » ma 26 sep 2011, 05:26

@Anita: joepie! Dan staat ze bij jou eerder in de boeken met haar nieuwe titel dan bij het stamboek... de protocollen moeten met de post naar Hoederloo dus dat zal op zn vroegst vandaag of morgen gebeuren.

@Viv: ja, dat vind ik ook wel.... dressuur, springen en de landbouwproef tellen nu mee voor het predikaat. Endurance (bv klasse 2) zou er ook wel mooi bij passen. Maar hoe je een kar vol gillende kinderfeestje-meisjes moet beoordelen? Zou wel een leuke zijn als jury.... :+
Wel vind ik de beoordelingen van de ABOP-proeven goed, dat ook de werkwilligheid en het 'zich laten rijden' en het stil staan met optuigen/ opzadelen behoorlijk meewegen. Want die dingen maken een paard bruikbaar, alleen mooi lopen heb je niks aan als er niet mee te werken is.
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 26 sep 2011, 08:54

Geweldige pony heb toch!
En dat prestatiepredikaat, als ik hoor wat Orlinde allemaal kan en doet zegt dat LL dresuur en L springen eigenlijk niets. Orlinde is BETER!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 26 sep 2011, 11:22

SuperOrlinde en SuperbaasjeopRozeWolk! Gefeliciteerd!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Jowien

Bericht door Jowien » ma 26 sep 2011, 12:09

Dank allemaal voor de lieve complimenten! Ik zit nog steeds op een roze wolkje of wat. Vanmiddag zal ik alle complimenten doorgeven aan Orlinde. We nemen even een paar dagen vrij, ze mag luieren in de zon in de wei!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 26 sep 2011, 12:11

Gefeliciteerd hoor, keurig gedaan!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 26 sep 2011, 15:16

petje af voor jullie beiden, wat zijn jullie een topteam +:)+

Blijf jij maar lekker op die 10 roze wolken zitten hoor dat heb je samen met Orlinde wel verdiend, van harte gefeliciteerd *o/*
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie