Harold in Lisse!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Daphne!

Harold in Lisse!!

Bericht door Daphne! » za 20 aug 2011, 19:03

Jeetje, wat hebben wij met zijn alle een geweldige fjordenweek gehad, zoveel gezelligheid en plezier, verwondering en blijdschap!!

Het begon natuurlijk begin de week met Chinouk, die het zo leuk had gedaan op WbD. Esther die bleef logeren, en gisteravond ook Janna en Annabel die overkwamen. De hele dag stond gister in het teken van Harold knippen en wassen. Kindjes weer naar opa en oma brengen. Natuurlijk veel te laat naar bed, om vervolgens vanmorgen weer fris en wel op te staan en met zijn alle met Harold op stap te gaan.

Hij had zich keuring netjes gehouden opstal. Geen vies plekje te bekennen. Alleen wat striae van het liggen in het stro 8)7
Op de trailer en rijden maar richting Lisse.

We waren best vroeg en hadden een mooi plekje achteraan gekregen.
Al gauw moest hij voor stamboek opname, dat was zo gepiept, net zoals Eachann en Chinouk heeft hij niet veel haarwervels. Ik meen dat hij gemeten is op 1.47 als ik het goed onthouden heb.

Janna ging hem deze dag voorbrengen, echt super top, dat kan ze zo goed, thanks!! :D
We begonnen wat met instappen, en al gauw gingen we de ring in. Harold was erg braaf en bleef goed stilstaan tijdens het opstellen. Het duurde lang totdat we mochten gaan weg stappen en draven, ze bleven maar kijken en overleggen.. Dat was wel spannend. Harold genoot er volgens mij wel van, hij heeft een beetje last van een groot ego :x .
Toen stappen en draven, hij liet zich volgens mij wel goed zien! Janna bracht hem ook echt goed voor.
Toen mochten we op kop van de drie in zijn rubriek weer opkomen. Opstellen, en toen was het we even spannend!!
Met Eachann en Ewald weten we nu wel een beetje wat we kunnen verwachtten, maar dit was Harold zijn debuut, en tja,, dan weet je het toch niet he..
Harold kreeg een eerste premie met 38 punten, whow, dat was weer zo gaaf,, en dat terwijl we nog op een roze wolk zaten van Chinouk haar 37. :D
Hij had een 8-8-7-7-8.
Hij kreeg een mooi oranje vaantje en een mooie beker, en mocht terugkomen voor het kampioenschap..
Allemaal blij en trots op onze Harold natuurlijk, en Harold weer lekker aan de trailer met een slokje water en een netje hooi.

Sterre die moest natuurlijk van ons meedoen met best getoiletteerd, haar paard.. Ik had al stiekum een wit pakje meegenomen, dus hup, in de trailer Ster zichzelf erin gehesen en wij nog even Harold zijn staart geborsteld.
Na een paar rondes stappen, mocht Harold aan kop, het zou toch niet?? Haha, wat leuk, Harold werd eerste met Best getoiletteerd, super leuk!! Ze kreeg een mooie beker en ze koos een leuk groen halster uit.
Wat vliegt de tijd, ruim 2,5 jaar geleden stonden we met een nog niet eens jaarling Eachann in het noorden bij Bart mee te doen aan een toiletteer cursus, ik geloof dat ik totaal verkeerd de eerste knip deed, gelukkig kon Esther corrigeren en helpen, anders had dat arme veulen verknipt thuis gekomen, nee, ik wist wel dat ik nog heeel goed moest oefenen. En nu, in 1 week tijd 2 maal eerste met je fjorden bij best getoiletteerd. Byzar! We gingen van het ene in het andere en het leek allemaal steeds gekker te worden..

Net voor de uitslag van Best Getoiletteerd werd Janna naar Harold en Sterre geroepen, er werd verteld over het hoe correct voorbrengen van het paard en alles wat daarbij hoorde. Dhr Versteege en Dhr van Egmond (meen ik) werden geprezen om hun altijd zo correcte voorbrengen, ze houden zich bezig met het paard, daar draait het om enz.
Maar toch, vandaag ging de eer naar Janna vd Pol, zij was vandaag de beste voorbrengster, ze liep goed mee met de gangen van het paard, en deed, dat hij kon laten zien wat er in hem zat! Super leuk natuurlijk, heel erg verdiend!! Gefeliciteerd! Erg leuk!! Blijdschap op blijdschap....!

De dag was voor ons al zo geslaagd! Maar we gingen op voor het ruinenkampioenschap.
We wisten dat hij goed stond, maar dat brengt ook juist dan ineens spanning mee, je verwacht niets, maar als hij er dan staat is het ineens toch wel heel spannend.
Het leek wel of dat we ineens in een soort van veels te mooie droom zaten....

Van Bon begon te spreken, het ruinenkampioenschap gaat naar HAROLD!!!

Dat was echt zooo gaaf!! We waren zooo trots op hem.. Yvonne en ik hielden het bijna niet droog. Hij kreeg een mooie sjerp om zijn hals, dat stond zo mooi, we waren zo trots op hem! Met de ere ronde showde hij ook nog mooi, ik geloof dat Janna nu echt spierpijn heeft, die heeft echt veel gelopen :(:)

Nou toen mocht hij natuurlijk ook op voor het dagkampioenschap.... En wat er allemaal gebeurde weet ik, ik kon het haast allemaal niet meer volgen...

Het dagkampioenschap gaat deze keer naar HAROLD!!! Whaaaaaaa............ Het was zo byzar en ongelooflijk, ik kan er nu nog niet met de pet bij..
Dat was zo stoer!!!!
Stond die patser daar met twee Sjerpen om, vier bekers en een oranje lint...
Harold zo als hij wil zijn!!!!
De baas van zijn kudde thuis, ons opperhoofd, hihi, onze "prins Herrie"... "Ja, ik geloof dat hij het zelf ook wel stoer vond :roll: "
Lekker ding, jaa.. We waren uitgelaten zo trots..

Thuis is Harold lekker meteen de wei ingerend, en neus in het gras... Wat een dag.... Echt super leuk om mee te maken!
We zijn lekker met zijn alle gaan bbq-en en bleven maar verhalen van de dag ophalen...
Allemaal erg moe en rozig zijn we naar huis gegaan, met een prachtige dag, eentje die we niet gouw meer zullen vergeten................ :+:
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
nancy imka

Re: Harold in Lisse!!

Bericht door nancy imka » za 20 aug 2011, 19:13

Super gefeliciteerd Daphne Sterre Yvonne Nico Albert enz enz met jullie kampioen. In mn andere topic zei ik sterruin maar het moet natuurlijk kamioen zijn *o/*
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 20 aug 2011, 19:17

Wat een super dag voor jullie, eh excuse super week voor jullie. Van harte gefeliciteerd met alles wat jullie deze week hebben gewonnen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 20 aug 2011, 19:19

Wat moeten jullie een fantastische dag hebben gehad :D geweldig, van harte gefeliciteerd!!
Ik ben nu wel erg benieuwd naar foto's van Harold trouwens, ik heb er zo geen beeld bij. Maar met zo'n mooi resultaat moet ie wel knap zijn :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 20 aug 2011, 19:29

Zijn o.a. hier te vinden Reinou: http://s937.photobucket.com/albums/ad21 ... se%202011/ nr. 22 had hij.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 20 aug 2011, 20:01

Harrie, hij heeft zich van zijn beste kant laten zien. Waar ook een spring-bok actie niet aan mag ontbreken hihi. O:)
Hij groeit tijdens het lopen ook gewoon van trots, dat is zo mooi om te zien. Lekker ding.

Maar oh dagkampioen worden is geweldig maar mennn wat moet je veel rennen. Zal morgen wel mijn spieren voelen denk ik.
En dat beste voorbrenger hihi die had ik dus echt niet zien aankomen, bedoel zo goed kan ik het nou ook weer niet.....was wel even een grappig moment. :=

Het waren twee geweldig mooie keurings dagen! En ik heb ook genoten van het gezelschap en de paarden, Nico en Daphne ook heel erg bedankt voor het eten en de slaapplaats.
En dames, echt super gefeliciteerd met jullie DAGKAMPIOEN. *o/*
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » za 20 aug 2011, 20:10

Wat goed! gefeliciteerd *o/*
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Yvonne6

Bericht door Yvonne6 » za 20 aug 2011, 20:12

wat geweldig,gefeliciteerd!
ik heb hem gezien,het was zeker terecht :)
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Claudje

Bericht door Claudje » za 20 aug 2011, 20:13

Jeetje, dat is inderdaad een goede week :D Gefeliciteerd!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
grietsje

Bericht door grietsje » za 20 aug 2011, 20:16

Jeeejjj wat goed!!!!!
Gefeliciteerd met jullie topper!!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 20 aug 2011, 20:17

Wat leuk geschreven! het enthousiasme en blijdschap stralen van het stukje af.

in ieder geval hartelijk gefeliciteerd met al je prijzen en Janna natuurlijk ook. Geniet maar lekker van jullie roze wolk deze week.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 20 aug 2011, 20:22

Wat een super dag hebben jullie gehad *o/* Gefeliciteerd hoor! Ook nog met Chinouk *o/* *o/*

Janna jij ook gefeliciteerd *o/*
ikara

Bericht door ikara » zo 21 aug 2011, 06:00

Gefeliciteerd met Harold, is inderdaad een hele mooie ruin, en een eer om naast hem te staan met het dagkampioenschap
Dennis

Bericht door Dennis » zo 21 aug 2011, 07:02

Gefeliciteerd! jullie keuringsseizoen kan niet meer stuk!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 21 aug 2011, 07:07

Wat goede week hebben jullie gehad zeg! Van harte!! En Janna ook!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
claudia

Bericht door claudia » zo 21 aug 2011, 07:24

Gefeliciteerd met jullie super mooie resultaat.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Esther

Bericht door Esther » zo 21 aug 2011, 08:34

Wat was het een leuke dag!! Wat een resultaten.
Stiekem wist ik wel dat hij het heel goed ging doen, al wist ik nog niet dat hij toch zo lekker kon gaan geloof ik. Maar ik durfde niets tegen jullie te zeggen, ik wilde geen valse hoop geven, ik kan er makkelijk naast zitten. Met Chinouk wist ik het echt niet..
Ik had ook wel sterk het vermoeden dan hij het bij de ruinen ging redden en dagkampioen kon niet meer missen. Wat suf trouwens dat die merrie met 38 punten al weg was :o?

Heb het heel gezellig gehad, veel foto's gemaakt.
Logeren was ook leuk, gezellig!! Ik voel me altijd zo thuis bij jullie!!

@ Janna, dat voorbrengen gaat ze echt wel goed af hoor! Gaat steeds beter, je hebt dit en vorig jaar ook zat geoefend, hihi..
Ik wilde dat ik het zelf kon doen en heb respect voor je conditie!! hihi..
(ik heb te korte beentjes uiteraard, :+ )

Maar wat hebben jullie een stal vol toppers!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » zo 21 aug 2011, 08:43

Gefelciteerd met al jullie prijzen met Harold!

een kleine correctie/aanvulling in je verhaal:
Niet de heer Versteegh maar Henny Verspeek werd naast Robin van Egmond (hengstenhouder) geprezen voor het altijd zo goed voorbrengen van de paarden.
(gelukkig voor Janna, zaten zij in het bestuur van Rayon west, waardoor zij niet in aanmerking kwamen voor een prijs)
En Janna deed het inderdaad keurig, wat ook wel te merken was aan de goede resultaten.
Dhr. Versteegh had zijn paard dit keer voor laten brengen door Olaf (de man van Maureen) dus die kon zelf natuurlijk niet in aanmerking komen voor een prijs.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Elvis

Bericht door Elvis » zo 21 aug 2011, 08:46

Ook hier mijn felicitatie voor jullie Harold!
Super paard,om trots op te zijn +:)+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 21 aug 2011, 08:54

Wat een TOP week voor jullie!
Van harte gefeliciteerd met Harold, wat een super punten *o/*
Trees
Hinte
Gipsy
Meis