Een titanenklus...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Machteld&Falco

Een titanenklus...

Bericht door Machteld&Falco » di 21 jun 2011, 10:11

Bah... Ze zijn er weer, de luizen. Ik lijk er maar niet vanaf te komen. Elk voorjaar weer prijs... ROTBEESTEN! Paarden en geiten zijn gesprayd, nu is al de rest aan de beurt: dekjes, borstels, halsters, touwen, zweetdekens... Alles in het sop. Ben je gauw een hele dag in de weer :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Anna

Re: Een titanenklus...

Bericht door Anna » di 21 jun 2011, 10:17

Heel veel sterkte met het bestrijden ervan
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 21 jun 2011, 10:31

Tjezes wat een ramp. Hebben wij ook en keer gehad. Wij moesten toe alle paarden twee keer wassen (en dat in het najaar). Misschien is het slim de stallen ook te doen
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 21 jun 2011, 10:46

Jankeke schreef:Tjezes wat een ramp. Hebben wij ook en keer gehad. Wij moesten toe alle paarden twee keer wassen (en dat in het najaar). Misschien is het slim de stallen ook te doen
yup, die wil ik inderdaad ook onder handen nemen. Ik gebruik Sarnocuran voor de dieren. Volgens de bijsluiter kan je het ook verdunnen en sprayen, dus dat hebben we maar gedaan. Had echt niet de moed om ze allemaal te gaan wassen... straks een middel halen om de omgeving te ontluizen...
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 21 jun 2011, 11:56

ow vreselijk, toen ik even tijdelijk ergens op stal stond was daar een Belg met luis en z'n eigenaar liet het in eerste instantie maar begaan. Gevolg was dat ik een Exel onder de luizen had, omdat ie er naast stond. Had ik het weer weg en dan kwam het weer terug, omdat die Belg niet goed behandeld werd.

Sterkte met wassen, sprayen en paardjes behandelen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
foss

Bericht door foss » di 21 jun 2011, 15:20

Die beesten wil je niet echt lastig zitten vaak in bomen is mij verteld.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 21 jun 2011, 19:52

Wat gek dat je het steeds terug krijgt. Komt toch meestal voor bij paarden/dieren in slechte conditie.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 22 jun 2011, 06:52

Jeempie schreef:Wat gek dat je het steeds terug krijgt. Komt toch meestal voor bij paarden/dieren in slechte conditie.
Ze zitten beide goed in hun velletje, maar er heeft denk ik een paard met luis bij hen in gestaan. Ik vermoed dat het deze keer van bij mijn nicht komt. Zij hebben geitjes en hebben regelmatig last van luis. Haar merrie loopt bij de geitjes in en we zijn samen uit rijden geweest waarna haar merrie even hier bij mijn paarden gestaan heeft. Ik heb alleen luis gevonden op één van de paarden en op één van de geiten, maar ik behandel Falco en de andere geit gewoon mee. Vorige jaren kwam het van een pensionstal... Ze zijn daar nogal ehm... traag als het op actie ondernemen aankomt... Kan ik die van mij wel behandelen, maar haalt het niks uit. Komt gewoon terug zoals Ziggy al zei...

Ik denk dat sommige paarden er ook gewoon meer aanleg voor hebben, net als bij teken. Ik ken een hond waar je elke dag drie teken kan afplukken. Loopt nog een hond op dat zelfde domein, die heeft er quasi nooit.
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 22 jun 2011, 15:08

Machteld&Falco schreef:Ik denk dat sommige paarden er ook gewoon meer aanleg voor hebben, net als bij teken. Ik ken een hond waar je elke dag drie teken kan afplukken. Loopt nog een hond op dat zelfde domein, die heeft er quasi nooit.
Dit zelfde geldt voor mensen. De één is er gevoeliger voor dan de ander.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie