Vorig jaar oktober heeft Ingrid je bij mij gebracht. In het begin toen je bij me kwam moest ik wel heel erg aan je wennen

. Je was toch "mijn Nisko" niet en als het soms even niet wilde vond ik het wel moeilijk. Toen je niet mee wilde in de trailer of toen je er vandoor vloog voor Hanneke de Bels. Eigenlijk deed je niet eens heel gek, maar het was voor mij toch lastig te wennen aan een nieuw paard. Gelukkig was Nisko drachtig en heb ik mezelf streng toegesproken dat het gewoon tijd nodig had om te wennen. We zijn gelijk gaan lessen en dat ging vanaf het begin heel goed. Jij kon al veeel meer dan ik hihi. Met behulp van Wilfred hebben we ook je niet-op-de-trailer willen gedrag ten goede verandert. Met rustig doorzetten en grondwerken is onze band zeker nog verder verbetert. Nu ga ik gewoon alleen met je op pad

.
We hebben al veel gedaan afgelopen jaar:
- wekelijks gelest op de manege. Nooit gekkigheid in de les, altijd super braaf!
- onze eerste onderlinge wedstrijd gestart
- diverse buitenritjes gemaakt
- helemaal in ons uppie wekelijks rondjes door het dorp gestapt
- ons Fjordsport diploma B gehaald
- 3 winstpunten KNHS dressuur gehaald
- zijn we kampioen bestgaand geworden in Roden
Jullie snappen dus wel dat ik nog steeds enorm blij met Anka ben

. Ze is een brave, lieve, makke en talentvolle Fjord. Hoop dat ik nog lang zo verder kan hobbelen. Volgend jaar hopelijk klasse L KNHS en L Fjordsport proberen. En misschien voor de kar laten beleren. Plannen genoeg dus maar we hebben geen haast, alles op zijn tijd! Nu na een jaar kan ik zeggen dat we echt een team zijn en ondanks dat ik gewaarschuwd ben dat een tweede paard nooit aan je eerste kan tippen denk ik dat ik een hart heb dat best plaats biedt aan 2 schatjes. Nou ja, 2,5 dan met Gjenny-penny erbij

.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!