Snertrit..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Snertrit..

Bericht door Esther » zo 31 okt 2010, 12:19

Was geen vervelende rit hoor, hihi.. Zo heet dat bij de menclub..

Het was er gisteren weer tijd voor, al was het nog niet eens echt snertweer, beetje motregen, maar dat was het en ook niet koud..

Ik deed mee met Tea en Janna en Annabel met Binkie. Ik had uiteraard ook wel groom bij me!!

Maar ja, voordat je op plek van bestemming bent moest ik eerst alles weer opzoeken om paard en menwagen in een keer te kunnen vervoeren met behulp van de minitrekker, hihi..
Het blijft toch even knutselen om alles opgetuigt te krijgen, hihi..
Ik rijd dan met de minitrekker van mijn pa, daarachter de trailer met Tea en het tuig erin, en daarachter, met een ingenieus systeem van mijn vader, de menwagen, inclusief alle lampjes en een systeem om het lamoen ook veilig mee te krijgen, want die past uiteraard niet meer in de trailer, hihi..
Jammer eigenlijk dat Annabel of Janna er geen foto van heeft gemaakt..

Iedere aanspanning ging eigenlijk apart weg, maar Annabel en ik besloten om samen op te rijden, Tea wil nog wel eens fratsen hebben net als Binkie..
Hebben ze wat steun aan elkaar.

Eerst Tea voorop, maar die ging een beetje in slakkegang van start dus al heel snel Bink maar voorop.. Toen kreeg Tea de smaak wel te pakken en al snel liep ze gezellg met haar neus tussen Janna en Annabel in, hihi.. Kon haar wel inhouden, iets meer afstand, maar ik wilde haar niet meteen zo in de mond zitten en als ze ontspant gaat het tempo wel wat omlaag..
En toen stapten we toch nog, in draf kon dat natuurlijk niet!!

Dus lekker met twee aanspanningen het bos in.. *o/*

Tea vond het best leuk en wonderbaarlijk genoeg was ze eigenlijk onwijs braaf.
Na een tijdje ging Tea toch maar voor Binkie, dat reed wel wat fijner..
Op een breed pad even lekker wat stoom afblazen en er even een stevige draf tegenaan gegooid, madam had er toen helemaal wel zin in, wat een tempo!! Wie zegt dat fjorden sloom zijn, hihi.. Binkie er in galop achteraan!!

Onderweg keek ze eigenlijk nergens van op of om.. Alleen liggende boomstronken waren een beetje spannend, hihi.. Stond ze ineens stil, oeps.. :roll:

Tea was echt lekker ontspannen, trok de wagen keuring door de plassen en modderpartijen.
Ook geen drampartijen o.i.d. heerlijk!!
Na een poos werd ze zelfs wat moe en dat is bijzonder voor Tea, want als ze wat gestresst is kan ze op karakter het tempo er nog inhouden!! Was dus een heel goed teken..
Was ook niets om je voor te schamen, want ook Binkie begon toen ook wel moe te worden..

Onderweg moesten er hoefijzers in een emmer worden gegooid, banden om paaltjes worden gegooid en kregen we een ronde geen ja en geen nee zeggen, hihi..
'Filosofisch gezien moet ik die vraag negatief beantwoorden' hihi.. :=
Ook was het uitkijken naar routepaddestoelen, daarop stonden steeds kilometers naar Steenwijk en die kilometers moesten opgeteld worden..

Maar het was echt heerlijk rijden!!
Binkie en Tea waren qua tempo en conditie goed aan elkaar gewaagd en dat is ook fijn voor alle partijen!!
En een zeer uniek fenomeen, Tea was een stabiele factor!! Huh, die idioot?? Ja, werkelijk!! +:)+
Op een gegeven moment kwamen we langs wat pony's en dat vond Bink toch wel enorm spannend, Tea keek er niet van op of om, wonderbaarlijk genoeg, dus Bink had wel steun aan Tea!! Goed he, ben zo trots op Tea!!!
Alhoewel Tea de hele rit eigenlijk steun had aan Bink. Tea hoeft er niet achter te lopen, maar vindt het wel erg fijn als er gewoon nog een ander paard bij in de buurt is.. En wie beter dan maatje Bink, die ze toch al wel kent..

Maar verder waren beide paarden eigenlijk erg braaf!! We hadden vooraf wel zoiets van, dat kan nog wat worden, want omdat ze dus beide nog wel eens fratsen hebben, kunnen ze elkaar wat dat betreft ook flink opnaaien, hihi..

Na de tijd dus lekker een kommetje snert gegeten!! Mjam!!
Tea en Bink allebei een appeltje uit de tas gekregen, stonden lekker uit te rusten terwijl wij soep aten.

Toen de prijsuitrijking, waren we ook nog eerste geworden.. hihi.. Tja, mijn groom was ook de dochter van de stal waar het werd gehouden, dus ik had enig voordeel, hihi.. Die had al vaker hoefijzers in een emmer gegooid, hihi..
Maar toch, we hadden zo lekker gereden dat ik Tea ook wel een eerste prijs gunde!!

Tja en dan wil je naar huis en kun je wederom het hele vliegende circus weer achter de trekker zetten.. Trailer, Tea erin, tuig erin, lamoen op de menwagen, lampjes erop, achter de trailer bevestigen e.d. Was nog wel een vrouwtje dat foto's wilde van de bevestiging van de menwagen aan de trailer, die vond het wel een idee voor 'Het beste idee van Nederland' hihi..

Thuis Tea lekker brokken gegeven in de stal, ik intussen de boel maar met de slang afgespoeld, want alles zat onder blub natuurlijk..
En daarna mocht Tea weer genieten van de rust in het weiland.. :Z
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lisa

Re: Snertrit..

Bericht door Lisa » zo 31 okt 2010, 15:25

Klinkt als een geslaagde dag esther!! hahah dus je had rebec in je team goede keuze!!!
Super dat Tea en Binky het zo goed deden. Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Als het een
week later was geweest had ik wel meegekund ik ben namelijk zaterdag vrij.. helaas.
Maar top dat het zo goed ging!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 31 okt 2010, 15:31

:j was echt even ouderwets lekker door het bos toeren. Had op het eind ook echt het gevoel alsof ik Sas voor de wagen had ipv Bink, die hebben wel wat van elkaar, als je er op een sulky achter zit. Maar kon super zo met zijn beiden...goed op elkaar ingespeeld (maar ik denk niet alleen de paarden, ook wij). Maar vond het ook zo prachtig te zien dat ze eigenlijk totaal niet moeilijk deden toen we ook even naast elkaar reden of van positie wisselden. Heerlijk...
Geluk is de vrucht van intens werk
wendys

Bericht door wendys » zo 31 okt 2010, 15:52

Klinkt als een heerlijke rit!! Fijn dat Tea zo heerlijk relaxed was, wie weet wordt ze nog eens wat rustiger. Ben benieuwd naar foto's :D
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
foss

Bericht door foss » zo 31 okt 2010, 16:34

Zo te horen hebben jullie genoten en daar gaat het om.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 31 okt 2010, 18:00

Wat een snertrit hebben jullie gehad zeg :+

Het is dat ik niet meer men maar zo bij elkaar is toch wel erg gezellig :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 01 nov 2010, 08:16

Heerlijk zo'n rit, gezellig met elkaar op pad.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » ma 01 nov 2010, 13:44

Wat een superrit is dat geweest Esther en wat fijn dat Tea 't zo goed deed! We zagen je terugkomen met trekker, trailer en wagen; 't was een mooi gezicht! Helaas had ik 't fototoestel zo gauw niet bij de hand...
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 01 nov 2010, 19:05

Wat een leuke menervaring weer! Super dat ze zoveel aan elkaar hadden.
Het is altijd lekker om een eind te gaan mennen :D
Gefeliciteerd met de 1e prijs!
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Esther

Bericht door Esther » ma 01 nov 2010, 21:13

Haha Jelly, ik zag jullie al kijken!!
Zal binnenkort zelf eens foto's maken..

Daniëlle zei nog, hoeveel mensen kijken er nu om als je langs rijdt met het geheel??
Ehm, allemaal!! 8)7

Heerlijk inderdaad zo'n eind mennen en dan ook nog in goed gezelschap!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 01 nov 2010, 21:22

Klinkt als een zeer geslaagde rit. Leuk dat Tea ook wat relaxter begint te worden. En ja, je vervoerscombi moet toch echt nog eens op de *-:) :)) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Plaats reactie