Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Jilly
Bericht
door Jilly » ma 18 okt 2010, 09:46
Volgens mij doelt Anna op de verkeerde Machteld
Mijn buurjongen/man is deze zomer afgestudeerd, ga binnenkort eens een afspraak maken. Hoop aan hem een goeie te hebben, zou iig heel handig zijn.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » ma 18 okt 2010, 12:05
Grrrr! Net sms'je gekregen. Hij geraakt er niet en kan pas ten vroegste zaterdag. Dit komt mijn strot zo stilaan uit! Het is dat ik er echt wel eentje nodig heb en dringend ook!
-
Yvette_Minouk
Bericht
door Yvette_Minouk » ma 18 okt 2010, 19:03
Je zou bijna zelf de smeden-opleiding gaan volgen, als ik jou hoor. Blijkbaar zijn ze toch schaarser dan ik gedacht had! Jemig wat een gedoe. Niks is ook zo vervelend als afspraken niet nakomen.. Ik vind dat je dan op zijn minst even moet bellen dat het of later wordt/of een andere dag. Klanten gaan op die manier ook lopen. Maar blijkbaar kunnen ze dat toch nog maken..
Ik ben blij dat we dat probleem nooit gehad hebben.. We hebben jaren een vaste hoefsmid gehad die heel goed bekapte en besloeg. Mijn zus is een aantal jaren later zelf de opleiding gaan doen en heeft bij hem 3 jaar meegelopen als smid in opleiding. Nu bekapt/beslaat ze al een jaar of 4 onze eigen paarden incl. de probleemhoeven van Minouk. Ze woont wel in Leiden, dus het is een eindje rijden voor haar naar Limburg, maar dan wordt het gelijk een familieweekendje

-
saskia
- Moderator
Bericht
door saskia » di 19 okt 2010, 07:31
Wat ontzettend slordig, ik zou na die eerste afmelding al hebben gedacht: dan niet. Maar blijkbaar zijn smeden schaars goed in jouw regio.
Ik ben echt tevreden over onze smid, hij is net iets jonger dan ik en sinds hij zijn diploma heeft is hij de smid van onze paarden.
Hij is er altijd supersnel, ook om een los ijzer weer vast te slaan, te kijken bij een kreupel dier bijvoorbeeld, of om bij twijfel van onze kant even een blik op de hoeven te werpen. En niet te vergeten; hij vindt het niet erg om de shetlander te beslaan, sommige willen dat niet graag.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

SJORSJE

-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » di 19 okt 2010, 09:56
De mijne doet ook alle paarden en ook schapen en geiten als je dat vraagt. Red Bull en Ulvy zijn DOL op hem. Als ze zijn busje zien sjesen ze naar voren en gaan staan hinniken. Ze krijgen namelijk altijd wat lekkers na het kappen/beslaan. Vorige week werd RB beslagen en toen vergat mijn smit dat. Ik wil naar de wei lopen maar RB zette mooi geen pas meer. Hij draaide zijn hoofd om richting de smid met een kop van: Hé komt er nog wat van??? Je vergeet iets heel belangrijks.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » di 19 okt 2010, 15:37
De goede hier hebben meestal al een vast cliënteel... Vaak nemen ze niemand meer bij aan. Hoorde gisteren van de nicht van mijn moeder dat die smid die ik belde een hele goeie is, maar dat die kerel nooit zijn afspraken nakomt. Tja, daar heb ik niets aan (hij heeft me ook al twee keer laten zitten), dus op zoek naar een andere dan maar! De hare nam geen mensen meer aan, maar ze heeft me wel een ander nummer gegeven. Hopen maar dat deze iets wordt...
Ik overweeg serieus om hoefsmederij te gaan doen hoor, maar ik vrees dat mijn knie dat niet lang zou trekken...
-
Orion1996
Bericht
door Orion1996 » wo 20 okt 2010, 06:23
Woeps heb ik de verkeerde Machteld voor me haha.
Al zou je alleen al voor je eigen paard de opleiding gaan doen, want zo te horen schiet je nog steeds geen cm op daar. Zijn er desnoods geen smeden waar je heen kan gaan? Of eventueel via een dierenkliniek?

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar)
JEUGDKAMPIOEN WbD 2008