Vrijdag begon het weekend met wassen en knippen. Tjeetje, voorgaande keren kon ik het af met de hulp van Esther, onze knipexpert. Maar nu moest ik het alleen doen.. Normaal is het hup, knippen maar. Maar nu voor het echo, ga je toch heel krampachtig knippen, want stel je knipt er een verkeerde hap uit. Drie uur verder ofzo, zaten de boogjes er wel in (lang he). Eachann was ik erg tevreden over. Ewald ook wel, maar ik had het toch wat lang gehouden onbewust, eigenlijk stond het nog best goed met zijn beste wintervacht. Dus besloten te gaan wassen en er niet meer aan te tutten. Het was toch wel weer even verbazen, omdat Esther voor Lisse had geknipt was het al weer wat maanden geleden dat ik ze geknipt had. Tjeetje, wat worden ze groot. Vooral Ewald moest ik echt hoog komen, en die hals is natuurlijk langer. De tijd vliegt om.
Toen maar wassen, jeetje dat wassen moest bij Ewald wel echt gebeuren want dat is zo'n viespeuk, hij zag er niet uit.
Eachann was eigenlijk wel zo gedaan.
Ze waren erg braaf, lekker met een dekentje en wat hooi opgedroogd terwijl we de staarten uitkamden.
Lekker in een schone stal gezet, met stro tot de knieën en naar huis.
De volgende ochtend al vroeg op, en ja hoor. Ewald had maar 2 keer gepoept, maar daar had hij geloof ik wel 3 keer in gelegen. Gelukkig verkopen ze bij ons sinds kort ook Cowboy magic, en de green spot remover doet echt wonderen!

Eachann had ons gespaard want die zag er nog keurig uit.
Hup, de trailer op en naar Hoenderloo.
Best spannend want tja.. Wat moet je verwachtten, voor het eerst voor ons, voor het eerst voor hun, je hoopt geen vlater te slaan, wat komt er nog meer?
De reis ging snel, eenmaal op het terrein aangekomen te zijn Eachann en Ewald aan de trailer gezet met een vol hooinet zijn we lekker gaan kijken bij de voorgaande paarden. De twee jarigen mochten als laatste.
Heel veel mooie paarden gezien!!
Toen het bijna zo verwas, nog even een borstel erover heen, staart gekamd en de hooitjes uit de voorplukken gevist, hun voorbreng halstertjes omgedaan.
Ik merkte gelijk dat ze best wat druk waren, ook Ewald, die anders eerder suffig is.
Ze stonden ook al een tijd aan de trailer.
Onderweg nog kennis gemaakt met Suzanne van oa Evita, erg leuk elkaar te ontmoeten, en ik vond Evita echt een prachtig plaatje

Toen mochten we de ring in, er waren 8 E-tjes. Erg leuk allemaal leeftijds genootjes bij elkaar te zien.
Met het stappen waren ze wat onrustiger dan we van ze gewend zijn. Het was ook wat onrustig, er werd langs de weg een boom gesnoeid. Ewald maakte opeens nog een sprong, haha, ik hoorde langs de kant , Haha, hij kan het wel Daphne! Later hoorde ik dat dat Annabel was. Ewald was echt niet de Ewald die ik doorgaans kende, en eigenlijk was ik wel trots op mijn dooie donder. Hij liep, hihi!
Eachann liet het zich wel wat makkelijker gebeuren, hij is de voorganger van de twee, en had meer gemak. Ewald was meer zoekende waar zijn steun en toeverlaat was.
Toen mocht Nico ze voorbrengen, eerst Eachann ik vond dat hij zich totaal niet mooi had laten zien, klooide maar wat, de twee voorgaande jaren op Lisse gin het voorbrengen een stuk beter, dat vond ik jammer, bij Ewald was dat net zo.
Ze mochten in de tweede ring weer, en dat ging al een stuk beter, al konden ze meer, maar tja.,, Je kan niet alles he.
Ze voelde wat spanning en lieten het niet echt zien, alhoewel er wel een paar mooie pasjes tussen zaten volgens mij.
Ze mochten op de foto, en weer lekker aan de trailer met een nieuw net hooi.
Daarna mochten we meelopen met Noord-Zuid holland, met een stuk of 5 waren we maar, hihi. Met alle deelnemers in grote s-en werd er een slang gelopen, totdat iedereen op rij stond. Dat was wel gaaf, met die twee puppy's zo braaf tussen de menigte!
En daarna volgde de prijsuitreiking.
Ewald werd 5e, wat ik erg leuk vond! Hij staat altijd een beetje in de schaduw van Eachann op de keuring en ik vond het al leuk dat ze beide naar de CK konden. Ik dacht toen, leuk dan kan Ewald mee als maatje van Eachann. Maar Ewald eindigde toch in de middenmoot, dus daar was ik trots op! (ik vind hem zelf ook helemaal geweldig

Toen plaats 4 genoemd werd, dacht ik toch jeetje,, dan is Eachann bij de eerste 3, dat had ik dus helemaal niet verwacht, ik zocht Esther om het moment te delen maar ik zag haar niet, jammer....(er stonden ook zoveel paarden)
Eachann werd derde, gaaf, we kregen een mooie aandenken, hij had het maar mooi gedaan, die kleine grote donder. Hij is niet de grootste, maar groot in zijn doen en laten is hij wel!
Er werden nog lintjes uitgedeeld en plaatjes als aandenken voor iedereen en na het wilhelmus keerden we terug naar de trailer.
We waren kapot, maar voldaan van een heerlijk geslaagde gezellige zonnige dag

Op de terugweg lekker langs de burger king gegaan en naar huis. Eachann en Ewald waren ook bekaf, lekker worteltjes gekregen in hun warme stal. De volgende dag hadden ze alle indrukken volgens mij al weer verwerkt, want met het zweet achter de oren waren ze al weer aan het spelen buiten!
Oh, ik heb helemaal nog geen foto's kunnen ontdekken van Eachann en Ewald, als iemand nr.56 of nr.58 op de kiek heeft staan, dan hou ik mij aanbevolen!!
Groetjes Daphne