Ik dacht, et als veel mensen gisteren, ik wil wel even een klein ritje maken..
Er wilde wel iemand mee, dus Tea ingespannen, het waaide wel aardig, dus ze was wel wat frissig.. Inspannen ging ook niet zo netjes als anders, maar het lukte wel in mijn eentje hoor!!
Dus wij op de bok en rijden maar..
Zo hee, wat was er veel verkeer!! Het leek wel of heel Nederland door Paasloo aan het rijden was, hihi.. Heel veel fietsers, wandelaars, en vooral auto's!!
Nu had Tea al wat meer spanning door de wind, maar het werd nu wel een vuurdoop. We hebben meer in de berm gereden dan gewoon op de weg geloof ik..
In het begin ging het netjes hoor, dan is ze nog lekker ontspannen, maar na een poosje werd ze dan toch wat druk om alles wat er om haar heen gebeurde en te zien was..
En steeds een drafje proberen, maar weer stappen om in de berm te rijden om weer een auto langs te laten, knettergek werden we ervan en Tea ook wel steeds weer wat drukker..
Bij het punt waar we een 80 km weg moesten oversteken was ik superblij met mijn groom..
We kwamen een hele stoet oldtimers tegen, ze kwamen van achter ons, van links, van rechts en zelfs van het tegenovergelegen fietspad..
Groom snel van de kar en Tea bij het hoofd houden want die wist even niet meer zo goed waar ze het moest zoeken. Als Tea zo druk is wil ze ook minder goed stilstaan..
Alle auto's gingen maar een beetje van alle kanten langs ons heen, zelfs vlak er voor langs!! Nu moet ik mijn aanspanning onder controle hebben als ik de weg op ga en dat had ik ook, maar er was werkelijk geen automobilist die even dacht, oh, ik laat hun even voor gaan.. Dat hoeft ook niet, weet ik wel, maar was wel even fijn geweest..
Pas op het einde was er een die even stopte en ons voor liet gaan, hehe..
Tea meteen de pas er weer in, even stoom afblazen, even naar de ontspanning. Ze had haar rug even behoorlijk vast en haar hoofd in de lucht maar gelukkig duurde het niet lang voor ze weer lekker ging deinen in het lijf en het koppie weer zakte..
De terugweg in gezet, en op een rustig weggetje ook nog even halt gehouden, daar ging het weer netjes, wel drang om door te lopen, maar ze bleef wel stilstaan..
Komen we even later weer een deel van die verrekte old timer club tegen, hihi.. Gelukkig waren we toen bijna bij de afslag waar zij niet langs gingen, poe..
Lekker even aan de 'lange teugel', bij de weg doe je dat natuurlijk niet met dit paard, maar ik heb haar wel even lekker de ruimte gegeven en ze stapte nu ook lekker rustig richting huis, ze leert nog wel eens dat je ook bij mij niet in turbo stand naar huis hoeft, hihi..
Nog even een ontspannen drafje gedaan en weer lekker rustig stappen.
Ze was wel aardig bezweet toen we thuis kwamen, het was ook wel warm, maar ik denk dat het voornamelijk de spanning was..
Was wel weer een leerzaam ritje, maar ook wel een pittige..
Heerlijk weer, iedereen erop uit!!
Heerlijk weer, iedereen erop uit!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Re: Heerlijk weer, iedereen erop uit!!
Heel herkenbaar, dat druk worden. Het was echt overal druk inderdaad, iedereen was naar buiten.
Lastig he als ze zo druk worden en het verkeer is ook druk.. goed dat je zo rustig bleef! En heel fijn dat ze rustig naar huis kon lopen, zo sluit je de rit toch positief af.
Lastig he als ze zo druk worden en het verkeer is ook druk.. goed dat je zo rustig bleef! En heel fijn dat ze rustig naar huis kon lopen, zo sluit je de rit toch positief af.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Re: Heerlijk weer, iedereen erop uit!!
heel herkenbaar, hier was het gisteren ook zo druk in het park, normaal draaf ik een heel groot deel van het park, maar het was niet te doen, overal mensen met honden pffff en idd mijn paardjes werden er ook druk van, die wilden gaan.
Je hebt het gelukkig goed afgesloten Esther
Je hebt het gelukkig goed afgesloten Esther

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd