Nee, niet denken dat ik me vergelijk me DE Anky hihi, Anky is Anka's bijnaam

.
Vandaag was het de beurt aan Anka in Roden. Gisteren had ik nog les en daarna Anka lekker gesopt. De les ging echt enorm bagger

. Ze wilde er niet doorkomen. Stug in de aanleuning. We hadden het idee dat het misschien het zadel was, maar het had ook zomaar wat anders kunnen zijn. Of gewoon een niet zo beste dag. Anyway, daarna heb ik Anka lekker gewassen. Eitje was dat, Anka vind alles prima en ik had warm water van huis meegenomen

. Ik heb haar maar onder dek gezet voor een nachtje. Maar goed ook, net in de wei plofte ze gelijk neer om te rollen

. Toen ze in de wei kwam, ging Gjendra al kauwend naar haar toe. Tante Anka in pak was wel heul raar

. Maar de deken heeft ze vannacht niet gesloopt gelukkig.
En vanmorgen was Anka mooi schoon

. Opgeladen en op weg. Wat een hel om daar te komen met die feestweek in Roden. En geen parkeerwacht, het weiland waar we anders parkeerden kon je niet op, te drassig en er werd zelfs binnen gekeurd, land was te slecht. Maar wij moesten dus bij het voetbalveld aan de over kant van de weg parkeren. Was me te ver om paard alleen te laten op de trailer, dus die maar in de buitenbak aan het hek gezet. En Anka is zoo makkelijk, bleef keurig staan hooi kauwen en af en toe een aai vragen

. En Wilfred was bijna zijn broodje kwijt

.
Het duurde vreselijk lang allemaal maar eindelijk waren de modelmerries. Anka stond er naar mijn idee mooi voor, maar helaas "maar" 35 punten

. En voor ons was alleen 37 of meer goed genoeg geweest. Geen ster dus. Haar lijstje was 87767. Sprong was niet zuiver, zaten wat vochtbultjes op de sprong. Nou ja, ik zag er verder niet veel aan maar bij heel goed kijken zat hier en daar misschien een beetje vocht. Zou dat kunnen komen van haar iets te goede voedingstoestand?
Ik had me ook maar opgegeven voor bestgaand. Dacht als het aan mijn zadel zou liggen dat ze niet goed liep zou dat er vandaag dan wel uit moeten komen zo zonder dekje. Na vandaag denk ik dat ze gisteren een beetje een off-day had, want.....
ANKA IS KAMPIOEN BESTGAAND GEWORDEN
Ze liep gewoonweg als een zonnetje en was daarbij ook superbraaf! Ik heb echt zaalig relaxt in de rondte gereden. Alle opdrachten deed ze heel braaf. Even een klein slippertje in de galop, ze hoorde wat en gooide het hoofd eruit en broemmm. Maar ik had haar snel weer in het gareel hihi. Ze leek het allemaal zonder veel moeite te doen en was in de aanleuning ook heel fijn en los. Ik blij. Ja en dan de prijsuitreiking. Na nummer 2 dacht ik het zal toch niet.... Maar wel dus, 1e geworden, was zooo trots op Anka (en ook wel beetje op mezelf

). Anka is door Ingrid keurig opgeleid en vorig jaar heel netjes naar bestgaan gereden in Roden en ik ben wel wat minder ervaren in het rijden. Maar we zijn goed vooruit gegaan en dan is dit wel helemaal leuk

.
Was spontaan soort van sprakeloos waar ik dus anders noooit last van heb haha. Nou, alle felicitaties in ontvangst genomen en toen lekker op huis aan gegaan. Was ook al kwart voor 3 toen. Kon nog net toen ik naar de trailer stapte Gwynna's mooie uitslag horen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!