Ik zie iedereen denken deel 2??
Met Anka rijd ik regelmatig buiten. Toen ik haar net had merkte ik dat ze bijzonder mak is, maar het alleen wel heel spanennd vind. Mijn instructrice zei bouw het rustig op. Stap elke keer een vast rondje na de les om mee te beginnen. Dat heb ik gedaan. In het begin ging dat natuurlijk zig-zaggend, maar naarmate we meer vertrouwen kregen stapte Anka dit rondje van 15 minuten heel braaf, zowel linksom als rechtsom.
Verder ondertussen met anderen al wel hele ritten gemaakt van dik 2 uur, maar alleen leek me dat nog wat veel van het goede. Ik ben echt een gevoelsmens en mijn gevoel zei dat dat te veel in 1x was. Eerst maar vertrouwen opbouwen, dan kom je daarna vaak zonder problemen wel verder. Dus lekker verder gelest, gelongeerd, wedstrijdjes gereden, grondwerk gedaan.
En vandaag aan ons vast rondje 3 lussen vastgeplakt!!

Ze stapte zonder aarzelen rechtdoor waar we anders rechtsaf gaan. Geen gestaak oid. Helaas voor mij waren we net 100 meter op onbekend terrein toen er achter ons een knetterbrommer aankwam. Anka dribbelde wat dus rustig omgedraaid, maar de brommer was al afgeslagen. Daarna verder dwars door het dorp. Ze bleef wel wat hyper. Aandribbelen etc, maar ze is zo makkelijk terug te nemen en bleef goed luisteren

. Ophouding en loslaten. Vervolgens komt er een vrouw met een hond langs die onwijs te keer ging ineens. Anka deed wat dribbelen en hoofdschudden en ik was bang dat ze de hond aan wilde (oren plat

). Daarna lekker verder gestapt en stukje over straat gedraafd. Nog een lusje en toen nog een rondje weer erug. Voor het weggetje naar stal langs en nog de andere kant op gereden tot aan haar nieuwe stekje. Kent ze dat stukje ook alvast

. Toen terug gedraafd. Nis was al aan het krijsen maar Anka gaat daar nooit harder van, de lieverd

. Toen nog weer voor de afslag naar de wei langs en nog 1x weer klein rondje dorp. Toen zakte het koppie en kwam er een proest. Men wat was ik trots, 2x voorbij het weggetje, stuk onbekend terrein EN ze gaat buiten ook lekker ontspannen.
Ik denk dat mijn gevoel prima is, rustig aan opbouwen, dan breekt het lijntje niet!

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!