ons dagje Beekbergen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
leoensuzanne

ons dagje Beekbergen

Bericht door leoensuzanne » za 04 sep 2010, 21:30

Vanmorgen om half 7 ging de wekker en een uurtje later waren we op stal. Een paar plekjes, die ik er met de borstel af kon halen en toen de trailer op! Anca toch wel wat nerveus. Ze at haar eten niet op, liep regelmatig door de stal.
Onderweg ging het goed en rond half 10 waren we op de keuring. Meteen van de trailer, paspoort mee en naar de stamboekwagen. Mevr van Bon deed het financiele gedeelte en toen moesten we wachten op Bob of Maureen. Dan wisten we pas of ze mee mocht doen. (Even uitleggen, voor degenen die het niet snappen; Biélla heeft een Duits paspoort en ze is nu dus geïmporteerd. Eerst moet dat allemaal rond zijn en betaald en toen mocht ze dus mee doen.)
Ze kreeg nr 16.
De ring in, en we moesten lang rondstappen. Biélla wilde goed doorlopen, dus maar voor beide dames gaan lopen. Daar was Esther het niet altijd mee eens, want zo liep ik er steeds voor vanwege de foto. Sorry Esther!
Haar opgesteld en toen rondgestapt. De jury was lang aan het overleggen. Ze keken beide naar haar benen. Ik ving iets op van goede bovenlijn, maar ook over een 5. Aj, niet helemaal goed, maar we wachten maar op de uitslag.
Van de 9 mochten we als 7e aan lopen. En toen kwamen de punten. De 1e kreeg 36 punten en toen baalde ik. Dan zullen wij met onze 7e plaats niet veel meer hebben, zeker niet met die 5. Maar nee hoor, ook wij kregen het oranje lint en hadden dus 35 punten. Uit mijn hoofd had ze 8-8-7-5-7. Wat precies de opmerkingen waren, weet ik niet meer, want we hebben het briefje niet meer.
Ha, ik was meer dan tevreden! Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht!!

Toen Anca. Ook dat deed ze netjes. Helaas galoppeerde ze aan en kreeg Leo haar niet zo snel terug, maar ja, ze had wel wat laten zien.
Helaas waren we maar de enige modelmerrie, dus geen concurrentie. Maar we kregen toch een erg mooi lijstje: 9 !!! met als opmerking veel adel voor rastype. Ik heb het lijstje op stal laten liggen, zal proberen dat morgen er nog bij te zetten. In ieder geval hadden we in totaal 37 punten. Als opmerking stond er iets over smalle hoeven. Maar ze heeft in 1 week tijd haar ijzer er 2x onderuit gehad. dat verklaarde wel wat natuurlijk. Ik dacht dat het 9-8-6-7-7 was. Bij de 1e 7 hadden we ook de opmerking staan, dat ze hard werkt. Toen we het briefje kregen, hebben we nog om uitleg gevraagd. Ze wil erg graag werken, alleen kan dat anatomisch niet helemaal goed. Ik ga volgende week nog even extra duidelijkheid vragen.

Toen alles klaar was, spullen gepakt, dames op de trailer en op naar Dordrecht. Daar aangekomen mocht ze met Biélla de wei in. Dat was heel erg welkom.
Linda vroeg zich af of haar shetland hengstveulen erbij kon. We kunnen het proberen. Nu is die kleine Diesel nogal dominant, maar daar zorgde Anca wel voor. God, wat ging ze even hard tekeer tegen hem! Maar hij leerde er wel van. We kregen hem niet meteen te pakken, maar hebben hem toch maar even op stal gezet. Daar heerlijk frietjes mee gegeten, en flink zitten kletsen. Tegen half 8 Anca in de trailer gezet, en Diesel bij Biélla in de wei. Die had niet zoveel tijd, want ze moest hinneken naar Anca. We zijn maar weggereden, want anders bleven ze maar hinneken. Rond 9 uur waren we op stal en toen vlug naar onze vrienden om Evi op te halen en toen naar huis.
Ik ben bekaf, ga de foto's er nog bij zetten en dan naar bed. Morgen moet ik weer werken!

1. Ze zag vanalles, maar dit vind ik een heel mooi plaatje!
Afbeelding

2. Er was vanalles te zien, Biélla zag alleen maar gras!
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Toch wel samen eten.
Afbeelding

5. En daar kwam de 'grote' man de wei in!
Afbeelding

6. Anca moest even bedenken, wat ze daar mee moest!
Afbeelding

7. Het was nog een vriendelijke foto! Niet veel later, ging het er even hard aan toe!
Afbeelding

8. Diesel was wel wat onder de indruk.
Afbeelding

9. Toch maar even snuffelen.
Afbeelding

10. En gaaaan met die banaaan!
Afbeelding dat worden wel 2 speelkameraadjes!

11. Toen d'r mooie koppie nog!
Afbeelding

Ik wil Linda heel veel plezier wensen met deze mooie meid. Ik heb een goed gevoel bij deze plek, en het zal zeker goed komen met dit dametje en die kleine heer!
Nu ga ik slapen, want ik ben bekaf!!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
leoensuzanne

Re: ons dagje Beekbergen

Bericht door leoensuzanne » za 04 sep 2010, 21:30

Nou doe ik het weer verkeerd. Doe er maar een slotje op hoor!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Plaats reactie