Aangekomen op Stoeterij Rozenburg stond Evalien al op ons te wachten. Wodan uitgeladen en naar zijn landje gebracht. Waar hij gelijk aan het texelse gras begon

Auto met zooi uitgeladen en naar het huis van Evalien en Jeroen gereden en daar een heerlijk kopje thee gedronken. Daar was ik inmiddels wel aan toe.
's avonds met Svenna en Wodan een strandrit gemaakt. Lekker door het water gereden en galoppeerd over het strand.
Maandag werd Svenna door ostheopaat Heleen Slebos behandeld en hadden we een paarden tutteldag, uitgebreid poetsen en knippen en hebben we op de markt wortels en appels voor ze gekocht en zelf in Den Burg geluncht. Niet alleen de paarden, maar ook ons zelf verwend.
Dinsdag moest Evalien werken en heb ik de stallen gemest, boodschappen gedaan en heerlijk met haar kat op schoot tv gekeken tot het tijd was om eten te koken. Tussen 17 en 19 uur ging het ontzettend te keer met regen en onweer, maar vanaf half 8 was het droog en kwam de zon weer door. Mooie tijd om de paarden te zadelen voor een duinrit Evalien op Shayen en ik op Wood. Het was een erg leuk rondje met een groot pad om te galopperen met veel bochtjes erin. Oortjes erop en gaáán! Het was inmiddels half 10 en ook al aardig donker, dat een auto ons van achteren naderde. Wood schrok ontzettend van die gele lampen onder zijn benen dus sprong met vier benen de lucht in en maakte een rare beweging. Ik lag blauw van het lachen, want dit had ik niet van hem verwacht. Om 22 uur waren de knigtriders terug op stal. Paarden naar bed gebracht met een extra appel en wortel op het menu en toen was het tijd om zelf naar huis te gaan en nog een bakkie te doen voor het slapen gaan.
Woensdag ging hetzelfde als dinsdag alleen heb ik toen het rondje overdag gereden alleen met Wood, omdat het 'savond rond 20 uur zou gaan regenen.
Dat bleek 22 uur te worden en zijn we na het avond eten met Svenna gaan wandelen.
Donderdag ging het toch de hele dag regenen. Een mooie dag om naar huis te gaan. Evalien ging mee om Wood zijn stal te bekijken en stiekum had ze nog wel meer zin om naar Ooteman te gaan.
Op de boot zouden wij een kopje thee gaan drinken, maar Eef wees me erop dat Wood volledig stond te trillen van angst. Ik vond dit zo zielig dat ik erbij ben gebleven en hem bix gevoert heb om hem af te leiden.
Thuis aangekomen was hij alweer opgedroogd en rustig geworden.
(Later heb ik gehoord dat Wood de hele middag in stal heeft staan slapen van alle indrukken de afgelopen dagen).
Op naar Ooteman, zodat Eef haar bestelling van 3 weken terug op kon halen en ik om te kijken naar een nieuwe rijbroek. Na ons bezoekje aan Ooteman zouden we bij de Mac wat gaan eten, maar Jeroen gooide onze plannen in de war! Evalien zou met hem weer terug naar Texel gaan en hij ging naar het noord-oosten en wij reden op dezelfde weg naar het noord-westen. Gevolg onderweg de grote wisseltruc uitgevoerd en is Evalien met Jeroen mee gereden naar Texel.
Ik vond het een zeer geslaagde vakantie en heb genoten!
Evalien en Jeroen bedankt voor jullie gastvrijheid en geniet van jullie mega (20 dgn) vakantie vanaf volgende week op curacao.