Weer thuis na 5 dagen Texel

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Wodan
Moderator

Weer thuis na 5 dagen Texel

Bericht door Wodan » za 28 aug 2010, 09:46

Afgelopen zondagochtend ben ik samen met Wodan vertrokken voor een mini vakantie op Texel bij Evalien en Svenna.
Aangekomen op Stoeterij Rozenburg stond Evalien al op ons te wachten. Wodan uitgeladen en naar zijn landje gebracht. Waar hij gelijk aan het texelse gras begon +:)+
Auto met zooi uitgeladen en naar het huis van Evalien en Jeroen gereden en daar een heerlijk kopje thee gedronken. Daar was ik inmiddels wel aan toe.
's avonds met Svenna en Wodan een strandrit gemaakt. Lekker door het water gereden en galoppeerd over het strand.

Maandag werd Svenna door ostheopaat Heleen Slebos behandeld en hadden we een paarden tutteldag, uitgebreid poetsen en knippen en hebben we op de markt wortels en appels voor ze gekocht en zelf in Den Burg geluncht. Niet alleen de paarden, maar ook ons zelf verwend.

Dinsdag moest Evalien werken en heb ik de stallen gemest, boodschappen gedaan en heerlijk met haar kat op schoot tv gekeken tot het tijd was om eten te koken. Tussen 17 en 19 uur ging het ontzettend te keer met regen en onweer, maar vanaf half 8 was het droog en kwam de zon weer door. Mooie tijd om de paarden te zadelen voor een duinrit Evalien op Shayen en ik op Wood. Het was een erg leuk rondje met een groot pad om te galopperen met veel bochtjes erin. Oortjes erop en gaáán! Het was inmiddels half 10 en ook al aardig donker, dat een auto ons van achteren naderde. Wood schrok ontzettend van die gele lampen onder zijn benen dus sprong met vier benen de lucht in en maakte een rare beweging. Ik lag blauw van het lachen, want dit had ik niet van hem verwacht. Om 22 uur waren de knigtriders terug op stal. Paarden naar bed gebracht met een extra appel en wortel op het menu en toen was het tijd om zelf naar huis te gaan en nog een bakkie te doen voor het slapen gaan.

Woensdag ging hetzelfde als dinsdag alleen heb ik toen het rondje overdag gereden alleen met Wood, omdat het 'savond rond 20 uur zou gaan regenen.
Dat bleek 22 uur te worden en zijn we na het avond eten met Svenna gaan wandelen.

Donderdag ging het toch de hele dag regenen. Een mooie dag om naar huis te gaan. Evalien ging mee om Wood zijn stal te bekijken en stiekum had ze nog wel meer zin om naar Ooteman te gaan.
Op de boot zouden wij een kopje thee gaan drinken, maar Eef wees me erop dat Wood volledig stond te trillen van angst. Ik vond dit zo zielig dat ik erbij ben gebleven en hem bix gevoert heb om hem af te leiden.
Thuis aangekomen was hij alweer opgedroogd en rustig geworden.
(Later heb ik gehoord dat Wood de hele middag in stal heeft staan slapen van alle indrukken de afgelopen dagen).
Op naar Ooteman, zodat Eef haar bestelling van 3 weken terug op kon halen en ik om te kijken naar een nieuwe rijbroek. Na ons bezoekje aan Ooteman zouden we bij de Mac wat gaan eten, maar Jeroen gooide onze plannen in de war! Evalien zou met hem weer terug naar Texel gaan en hij ging naar het noord-oosten en wij reden op dezelfde weg naar het noord-westen. Gevolg onderweg de grote wisseltruc uitgevoerd en is Evalien met Jeroen mee gereden naar Texel.

Ik vond het een zeer geslaagde vakantie en heb genoten!
Evalien en Jeroen bedankt voor jullie gastvrijheid en geniet van jullie mega (20 dgn) vakantie vanaf volgende week op curacao.
Wodan en ik M1+10
claudia

Re: Weer thuis na 5 dagen Texel

Bericht door claudia » za 28 aug 2010, 10:20

Oh, dat klinkt allemaal heel erg leuk. Zeker die strandritten.

Jullie hebben zeker genoten.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Dennis

Bericht door Dennis » za 28 aug 2010, 20:32

Dat klinkt als een zeer geslaagd uitje!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » zo 29 aug 2010, 00:37

Nou dat klinkt super allemaal!
Zo heb. Je toch nog een beetje vakantie gehad.
Wat zei heleen nog over svenna?
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Anna

Bericht door Anna » zo 29 aug 2010, 05:22

Zo dat was even genieten he :D *o/* Knuffels voor Wood
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » zo 29 aug 2010, 07:58

dat was een lekker uitje Esther! Kan me voorstellen dat Wood helemaal kapot was.
Ik had niet verwacht dat hij de boot eng zou vinden, ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Maar bij mij staan er bijna altijd wel 2 in, dat scheelt misschien ook wel.
Ga je 3 oktober ook nog naar texel voor de cross?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » zo 29 aug 2010, 08:08

Hey Esther graag gedaan hoor, jij bedankt voor het lekkere koken en m,n stal doen dat was wel heel luxe!

Heleen heeft de blokkade's (atlas, hals,en 2x rug) die Steffi in Hoenderloo had gevonden behandeld. Het was wel een pittige behandeling zijn Heleen en daarom moest Svenna een week op rust.
Dat is best lang als je anders bijna elke dag rijd. Ik heb nu elke avond een wandeling gemaakt. In het begin was ze heel stijf, ik heb nu het idee dat ze weer lekker loopt, mag er vandaag of morgen weer op!
Ik ben heel benieuwd hoe dat aanvoelt.

Ik kon een andere pony lenen Shayen een Welsh zodat ik wel met Esther het bos in kon, dus dat was ook wel gezellig, beetje crossen. Het leek eerst een slomme pony ~~}> maar in het bos veranderde ze
in een pittig ponytje met arabieren moves. En toen Wood nog of het licht van de auto te springen dat was ook wel hilarisch!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Lotte

Bericht door Lotte » zo 29 aug 2010, 09:19

Klinkt als een leuke minivakantie!! Jullie zijn wel heel gastvrij hoor Eef, haha!
Wij werden ook al zo goed ontvangen. :))
Hopelijk voelt Svenna straks weer lekker soepel aan!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 29 aug 2010, 10:27

Vera schreef:dat was een lekker uitje Esther! Kan me voorstellen dat Wood helemaal kapot was.
Ik had niet verwacht dat hij de boot eng zou vinden, ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Maar bij mij staan er bijna altijd wel 2 in, dat scheelt misschien ook wel.
Wood is al 3x met de boot over geweest. Alleen zijn we de 1e keer vlak nadat we v.d boot afwaren aangereden door een vrachtwagen( reed 40 km). Ik stond stil voor het stoplicht, maar die vrachtwagen lette niet op. Ik vermoed dat hij daar een trauma van heeft. De 2e keer was met Texelweekend en stond hij met nog 1 op de trailer toen was er niets aan de hand.
En afgelopen week was het zijn 3de rit.
3 oktober ga ik helaas niet naar de cross. 25 sept wordt Wood door Aimée de Rooij behandeld en ik moet vanaf 8 sept de studie boeken weer in. Naast 40 uur werken 3.5 uur school en 10 uur thuisstudie moet ik Wood nog rijden. Hij zal straks max 4 keer p.w lopen. Meer tijd heb ik gewoon niet.
Wie weet volgend jaar als ik weer wat meer spring ervaring heb :-)
Wodan en ik M1+10
Vera

Bericht door Vera » zo 29 aug 2010, 13:52

Wodan schreef:
Vera schreef:dat was een lekker uitje Esther! Kan me voorstellen dat Wood helemaal kapot was.
Wood is al 3x met de boot over geweest. Alleen zijn we de 1e keer vlak nadat we v.d boot afwaren aangereden door een vrachtwagen( reed 40 km). Ik stond stil voor het stoplicht, maar die vrachtwagen lette niet op. Ik vermoed dat hij daar een trauma van heeft. De 2e keer was met Texelweekend en stond hij met nog 1 op de trailer toen was er niets aan de hand.
En afgelopen week was het zijn 3de rit.
3 oktober ga ik helaas niet naar de cross. 25 sept wordt Wood door Aimée de Rooij behandeld en ik moet vanaf 8 sept de studie boeken weer in. Naast 40 uur werken 3.5 uur school en 10 uur thuisstudie moet ik Wood nog rijden. Hij zal straks max 4 keer p.w lopen. Meer tijd heb ik gewoon niet.
Wie weet volgend jaar als ik weer wat meer spring ervaring heb :-)
De laatste keer zijn wij ook aangereden met de trailer, maar deze mafkees deed het gewoon expres, die plante zijn auto ertussen, maar zag even over het hoofd dat ik nog een trailer mee had. Die zat dus klem tussen de trailer en de auto. En nog schelden tegen mij ook. Ik had de politie gebeld, maar die doen toch niet veel anders dan die gek afleiden zodat wij veilig weg kunnen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie