Eerst mocht Gerda in de ring en Stephanie ging haar voorbrengen,
dan kon ik ondertussen met Dasha stappen in de hoop dat ze daar rustig van zou worden. De uitslag van de veulens kwam en Gerda kreeg een B premie met 33 punten (77667). Dat viel voor ons wel een beetje tegen, we hadden toch wel 35 punten verwacht, maar zo'n veulenkeuring zegt natuurlijk nog niks.
Vervolgens was het de beurt aan Dasha, ze zag Odin en Gerda de ring uit gaan en toen ging bij haar een knop om. Ze kon niet meer normaal stappen, de juryleden gaven me nog wel een extra kans door ons een extra rondje te laten stappen maar het mocht niet baten. De draf ging daarentegen wel heel goed!
Ze werd 2de geplaatst met 35 punten (88667). Dus al met al toch nog een 1ste premie en voorlopig model!
Daarna mocht Odin nog een showtje doen in de pauze. Ik was vantevoren best wel bang dat ze erg zou plakken naar het veulen en dat ze daardoor het liggen sowieso niet zou doen. Maar ze deed alle kunstjes die van haar gevraagd werden, wel een beetje afgeleid, maar toch!

Vervolgens mochten Odin en Iza voor de lol nog meelopen in de rubriek Stermerries, waarbij Odin 1ste geplaatst werd!

Tijdens de huldiging van het dagkampioenschap had het bestuur besloten dat beide stermerries alsnog mee mochten doen voor het dagkampioenschap, dus dat was al helemaal super!! Dagkampioen ging volkomen terecht naar Uller, hij zag er echt heel goed uit

Overigens baal ik wel enorm dat Dasha wellicht op de meeste een slechte indruk heeft achtergelaten. Het is niet dat ik haar niet heb opgevoed, maar ze maakt zich gewoon ontzettend druk en op zulke momenten kan ik er niet veel meer aan doen. Het spijt me dan ook heel erg dat ze Nadine heeft getrapt en v.Bon bijna. Ik baal er heel erg van, vooral omdat ze dit thuis dus nog nooit heeft gedaan.

Verder wil ik Yvette, Sandrien en vooral Annabel en Janna enorm bedanken voor alle hulp met de show en het hanteren van Dasha, top meiden!