Een dag uit het leven van Moby..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 04 aug 2010, 09:21

Het is nog half donker als ik even mijn oogjes open doe, ik hoor een gek geluid maar de andere slapen rustig verder. Vast een hert, konijn of vos die onze wei door sluipt.

Niet veel later worden we allemaal wakker van de eerste zon. Tijd om op te staan, als je wat ouder bent moet je dan even flink rekken en strekken. We lopen richting de plek waar het zonnetje goed staat en zoeken naar lekker vers gras.

Niet veel later wandelen de eerste mensen met hun hond in het bos. We hebben veel trouwe fans maar de eerste komt pas wat later. We grazen lekker verder en ik zorg dat alles in goede banen loopt.

Sinds kort wonen er 2 haflingers bij ons in de wei. Hun baasje is op vakantie en ze mogen even bij ons logeren. Ze zijn soms wel een beetje brutaal, dus rocky en ik stangen ze graag een beetje.

Tegen de tijd dat de zon al flink wat uurtjes wakker is horen we in de verte de schoolkinderen en mensen die naar hun werk gaan. Dan duurd het nog even en komt onze eerste trouwe fan. Ze brengt ons een broodje of worteltje. Nee niet dat bordje lezen! je mag ons echt dat lekkers wel geven. Verdorie, dat bordje moet echt weg iedereen leest het. Mijn vrouwtje heeft het opgehangen, er staat wat over ons ras op en dat ze ons beter niet kunnen voeren omdat we er ziek van kunnen worden.

Dan niet veel later gaan al onze hoofdjes en oortjes de lucht in en is er actie in de wei. Daar komt een busje aan, meneer Carree komt eraan. In de koude maanden krijgen we kuil en broodjes. Nu vult hij vooral ons water bij maar je weet nooit! Ik moet iedereen wel in de gaten houden, voor je het weet loop je iets mis. Niet veel later is er weer rust in de wei..

Dan vul ik mijn dag vooral met grasjes eten, elkaar kroelen, grasjes eten, euhm grasjes eten en lieve kinderen en oudere mensen versieren zodat ze wat lekkers voor ons meenemen. Dan rennen er ineens 2 bekenden honden voorbij
en ik hoor een bekent fluitje! Daar is ons vrouwtje, gezellig. We worden even geborsteld, krijgen wat worteltjes en ze moet weer zo nodig vlechten maken. Niet doen! dat is toch helemaal niet stoer, zucht.

Even lekker samen een stukje wandelen, net als vroeger ligt ze soms wel een half uur op mijn rug. Ik ben toch geen ligbed? Dan hoor ik dat we zaterdag naar het jubileum gaan. Waarom ik? Neem Rocky mee, die wilt vast wel. Ik heb
nog niks gezegt of we gaan al gekke dingen passen en ik moet netjes stil staan. Hm oke, ik snap het al hier ben ik alleen geschikt voor. Is het ver rijden? Dan eis ik wel genoeg hooi en heel veel lekkers. Daarbij wil ik echt alleen
als er heel veel knappe fjordendames komen en echt alleen mij meeneemt.

Pff dat was me het dagje wel. Morgen komt de meneer die mijn manicure doet nog even. Ik denk dat ik deze week best moe ga worden. Rocky is nog druk maar ik geloof het wel. Er vallen wat spetters en ik schuil onder 1 van de bomen. Me ogen worden zwaar, zo ben ik weer een dagje ouder...
Pablo
Contacteer:

Re: Een dag uit het leven van Moby..

Bericht door Pablo » wo 04 aug 2010, 09:31

Wat een prachtig verhaal!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Jankeke

Re: Een dag uit het leven van Moby..

Bericht door Jankeke » wo 04 aug 2010, 10:47

Wat een relaxed leven. Heerlijk om te lezen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie