Met Andor op vakantie in Friesland!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Andor-Mary

Met Andor op vakantie in Friesland!

Bericht door Andor-Mary » di 15 jun 2010, 12:19

Heerlijk een weekje vrij. Wendy, vriendin van mij, woont sinds een paar maanden weer in Friesland. Zelf ook paarden bij huis dus toen ze me uitnodigde om een paar dagen te komen logeren was het natuurlijk meteen duidelijk dat Andor ook mee zou gaan. Zondagavond alles in de auto en trailer geladen, kar en zadel mee en op naar Friesland. Het was ruim 2 uur rijden maar ik heb Andor niet vernomen in de trailer. Hij vermaakte zich duidelijk prima met het hooinet ;)
Eenmaal in Friesland mocht hij in de wei met Bronte, het grote paard van Wendy. Even snuffelen en de mannen gingen ieders hun eigen stukje gras opzoeken. Andor is opzizh heel makkelijk, hij maakt geen ruzie maar laat ook echt niet op zijn kop zitten! Bronte is juist een beetje onderdanig. Ik heb heerlijk geslapen en was de volgende dag al snel bij Andor om te kijken hoe hij de nacht had doorgebracht. De wei was vol met slipsporen, Andor keek beteuterd van zich af en zodra Bronte naar hem keek liep hij weg. Hmm.. hier was wat anders gelopen dan gedacht! Andor had een plek op zijn borst en allemaal krassen op zijn heerlijke billen :n :n Een van zijn hoeven was ook wat beschadigd, en zijn ijzer leek een beetje losser te zitten. Dat was dus anders gelopen dan gedacht! Dan maar in zijn uppie in de wei. Na het eten zijn we een heel eind met Andor voor de kar voor t Friese landschap gereden. Hij genoot van t werken en draafde lekker door. Alleen naarmate we verder kwamen, ging het ijzer steeds losser zitten. Eenmaal thuis kwam de hoefsmid voor t paard van Wendy. Hij heeft meteen t ijzer van Andor bekeken. Was niets aan te doen, hij had ook niet de juiste nagels bij zich. Helaas, beetje vastgetikt en daar moesten we t dan maar mee doen.
's Avonds zijn we nog een klein rondje onder t zadel gegaan. Lekker blijven stappen langs de weg. We kwamen bootjes tegen, de Fries en Bronte wilden niet verder, Andor voorop en de rest volgde :D heerlijk zo'n betrouwbaar paard!
Vandaag heb ik Andor even in de roundpen gehad. Het ijzer is nog t zelfde als gister. Rustig aan doen dus.
Na t 'werken' heb ik zijn kapsel weer even onder handen genomen. Hij staat er weer strak bij!
Vanavond gaan we schriktraining doen met hem, eens even kijken of hij alles net zo koelbloedig ondergaat als altijd!

Afbeelding

Afbeelding
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Anita
Contacteer:

Re: Met Andor op vakantie in Friesland!

Bericht door Anita » di 15 jun 2010, 12:27

Lekker nog een weekje extra vakantie met Andor want je ging toch ook al naar Drenthe. Wel jammer dat zijn ene ijzer nu wat problemen geeft, kun je toch minder met hem doen dan je wel zou willen denk ik.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » di 15 jun 2010, 12:34

Ja ik neem het ervan dit jaar ;) Drenthe is volgende maand aan bod. Het is idd erg jammer dat zijn ijzer los zit. Gelukkig zit hij er nog wel recht onder, hij mist alleen de linker achterste nagel. Kleppert iets, denk niet dat hij er echt af gaat maar ik moet t wel rustig aan doen! Echt met de kar over de weg zit er niet meer in :(
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 15 jun 2010, 13:43

Heerlijk er een paar daagjes tussenuit met paard en al.
Wel balen van het eerste nachtje, en dat dan het ijzertje los zit, kan je toch niet zo lekker voluit gaan als je waarschijnlijk gewild had. Maar het zal vast gezellig genoeg zijn om de pret niet te drukken, heel veel plezier nog!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Plaats reactie