Toen we aankwamen was het 10 over 4. Paard afgeladen en naar de bak. Degene voor mij reed in de buitenbak. Ik denk zal toch maar ff beetje losrijden. Dat moest dan in de binnenbak. Anka vond het wel wat gek alleen (alle manegepaarden waren buiten) dus was echt alleen binnen. Ging zeer braaf

Gastles was heel leuk. Ik kreeg een oortje in en ze vroeg wat wil je verbeteren ja eeeeeh. Dom he, maar verzin dan maar eens wat. Nou had ik al snel wat. Anka blijft niet mooi rond bij het aanspringen in galop en ze mag van mij rechter. Dat niet recht zijn viel heel erg mee zij ze, ik moest op de binnenhoefslag rijden en ze zei dat Anka goed spoort. Maar de aanleuning was in het begin niet goed. Te stug en net niet erdoor. Het ging wel steeds beter en ze zei dat ik heel attent moest rijden want Anka probeerde er steeds onderuit te komen. Ik moest sneller worden met handelen en Anka moet echt veel beter op het been reageren. Wij hadden allebei een concentratietijd van ongeveer 3 seconden voor we weer verslapten aldus Ilona

Daarna voorwaarts en terug gereden om haar harder te laten werken vanachteren en een aantal keren aangesrpongen in galop. Ging wel steed beter maar dat zal voorlopig nog wel lastig blijven. Ze vond Anka zeer taktmatig en ze had een deftig achterbeen en was zeer gehoorzaam aan wat ik van haar vroeg. Ook had Anka een mooi ontspannen mondje en op het laatst een nette aanleuning, al blijft dat echt een punt voor mij omdat met been goed te onderhouden.
Kortom, erg leuk en leerzaam en een zeer braaf paard wat het zo toch maar even doet