"Ponykamp weekend" naar Amen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
AmonDhay

"Ponykamp weekend" naar Amen

Bericht door AmonDhay » ma 31 mei 2010, 10:04

Zaterdag was het eindelijk zo ver..
we gingen met 5 dames van stal naar Amen toe rijden met de paardjes..
Ik heb het weekendje maar tot ponykamp omgedoopt ipv trektocht O:)

Alles ging goed tot dat we bijna bij hooghalen waren.. zaten koeien in het land..
Heeeeul eng vond het KWPN-ertje.. dus in de achteruit op het randje van een vrij diepe sloot.. en zo gleed ie zo op zijn achterbenen in de sloot..
Meisje heeft zich er maar aflaten glijden zodat ie niet achterover klapte..
Paard was binnen fractie van seconde uit de sloot & had gelijk het idee om het maar flink op een rennen te zetten..
Gelukkig kon iemand hem net nog tegenhouden..

Mankeerde gelukkig nix, dus weer opgestapt en verder gegaan.

Onze lange stop was bij westerbork bij de sterrenwacht.
Paarden afgezadeld & halstertje om en laten grazen..
Amon liet dat zich natuurlijk geen 2 keer zeggen (daar is ie fjord voor denk ik :D )
Amon kon ik dus rustig los laten staan.. want tja al zijn vriendjes stonden er ook en er was eten.. dus waarom weglopen.
ik stond even verder op met nog iemand bij de wat groenere grasjes.. (wat ben ik toch lief voor mijn paard :P )
En ik had Amon vast op het uiteinde van het halstertouw.
en toen hoorde ik een paard rennen..
Kwpner had zich los gerukt en had het idee om maar te gaan rennen..
toen begon een ander paard ook mee te rennen.. die konden ze nog tegen houden..
en toen moest de kwpner nog langs mij.. ik wilde hem pakken, grijp ik net mis |o .. en op dat moment begint mijn fjordsel ook te rennen..

Glipt zo door mijn handen heen...
kon mezelf wel voor mijn kopslaan waarom ik hem niet beter vast had gehouden.. _-:( |o -:(- :?

Maar toen er maar achteraan (op die vervelende Petrie laarzen) ik had nog niet echt een moment van paniek...
Ze renden het bos in.. Pas toen ik hem niet meer zag na een bocht en ik bij die bocht kwam en zag dat er een kruising was raakte ik lichtelijk in paniek..
We besloten maar om rechtdoor te gaan.. En een paar meter verder kon ik ze zien.. ze stonden gelukkig stil een btje te eten.. had echt een moment van opluchting.

ondertussen had iemand paard opgezadeld & kwam achter ons aan..
het leek haar verstandig om eerst heen te gaan omdat ze paard had..
(leek ons een verstandig idee aangezien die kwpner de laatste tijd zo rennerig is als je hem uit het land wil halen)
Ze stonden voor een wildrooster en daar waren ze gelukkig niet overheen gegaan...
Ik gaf aan dat ze eerst maar die kwpner moest pakken.. want weet van Amon dat hij wel met de kudde meeloopt.
Dus gelukkig konden we als eerst die kwpner pakken.
En Amon liet zich ook snel pakken toen bleek dat hij niet verder kon..

Heb toen halster weer fatsoenlijk omgedaan & ben op hem gaan zitten en zijn we zo terug gegaan.. ik had geen zin omdat eind (gelukkig maar een kleine 1 km) terug te lopen..
Hij was verder superbraaf... alleen ja het kuddegedrag zit er gewoon in en ik had gewoon niet goed opgelet.. domme muts die ik ben..

Ben blij dat het goed is gegaan.. en dat dat leuke wildrooster daar stond.. (langleve de wildroosters)
Gelukkig mankeerde de beesten helemaal nix en konden we gewoon weer verder.

Eindelijk aangekomen in Amen konden we de paarden afzadelen & in een weilandje zetten.. & natuurlijk was er niet genoeg gebeurt omtrent het kwpnertje.. en die vond het nodig om als een idioot het land in te rennen met zijn hoofdstel half om..
dus hele hoofdstel aan gort getrokken.. was bijna nix over van het hoofdstel.. alleen het bakstuk, teugels en een frontriem..
dus ik heb mijn hoofdstel aan haar gegeven en ben zelf met een half hoofdstel gaan rijden.. (lees: bit, bakstuk, frontriem & teugels)

Het was ontzettend gezellig & heb heerlijk geslapen volgende dag lagen de paarden allemaal in het landje te slapen.. Echt lief om te zien..
en tegen een uur of 12 weer opstappen en weer terug naar huis.
En het halfgebakken hoofstelletje ging super, amon had genoeg bewegings vrijheid om ondertussen te snacken onderweg.. :Y) hij blij ik blij :D

voor de rest hebben we echt een ontzettend leuk weekend gehad en kon iedereen gelukkig lachen.. :)
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
kristelhans

Re: "Ponykamp weekend" naar Amen

Bericht door kristelhans » ma 31 mei 2010, 12:22

Jemig wat een 'rustig' weekend heb jij gehad zeg! 3 keer een hartverzakking haha.. Gelukkig is het goed afgelopen! Foto's? ;)
AmonDhay

Bericht door AmonDhay » ma 31 mei 2010, 12:37

kristelhans schreef:Jemig wat een 'rustig' weekend heb jij gehad zeg! 3 keer een hartverzakking haha.. Gelukkig is het goed afgelopen! Foto's? ;)
:D ja gezellig hé.. maar helaas geen actie foto's van het moment dat het gebeurde :P
Maar toen ik zo met hoofdstel aan het rijden was moest ik gelijk aan jou en Beer denken :D
Foto's komen eraan!!
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 01 jun 2010, 08:01

Haa ja! Wij rijden ook zonder neustoestanden en dat gaat prima! Heb met buitenrijden een kinriempje door de bitringen.. Beer reageert zonder neusriem veeeuuul relaxter!
Plaats reactie