Zanouk update-je

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lies

Zanouk update-je

Bericht door Lies » wo 26 mei 2010, 06:39

Na wéér een vrij lange vakantie voor Zanouk, ze hoestte wat ademde niet altijd even fijn en had een snotneus, is Zanouk nu sinds 2.5 week éindelijk éindelijk echt weer aan het werk, met haar nieuwe zadel. Het lijkt wel of de afgelopen 2 jaar Zanouk rijden aldoor in stukjes verloopt...ik een winter 'ziek' een zomer vol met veel te veel schrikken dus naar Balingehof, een najaar zonder fatsoenlijk zadel, een winter met teveel ijs en een toen ponylief 4 weken ziek, maar nu lijkt het toch echt weer goed te gaan 'al 2.5 week' maar goed wat ponylief in 2.5 week dan toch weer allemaal doet en kan...

Na eerst een week het gevoel te hebben gehad van 'hoe bestáát het dat ik met deze pony ooit M ben gestart' gelukkig weer een lesje... toen bleek mijn vraagstelling wat anders te moeten zijn. 'hoe bestáát het dat ik ooit M heb gestart' :D Nou ja, dat is misschien wat overdreven, maar om nou te vergeten dat het bij Zanouk (en álle andere paarden) toch wel de bedoeling is dat ze eerst op eigen benen lopen het hun neus eruit voordat je voor begint te frunniken... O:)
Nou ja, gelukkig vergeeft (vergeet?) Zanouk snel dus kon ik week 2 weer wat verantwoorder aan het werk.
En de afgelopen halve week bood ze zelf weer hele fijne stukjes oprichting en verzameling aan.. dus tussendoor af en toe eens wat oefeningetjes gevraagd.

Gisteravond was dus clubles. Nou ja les.. met z'n zessen in een 20 40 bak door elkaar rijden van nog geen B niveau tm M2 doe je meer voor de gezelligheid geloof ik. (En om voor je uit te blijven kijken, pro-actief te rijden... nieuwkomers in de les worden al voor mij gewaarschuwd :? ).Maar wat liep gister fijn... stap-galop-stap zonder spanning, oh wat is dat heerlijk :D
En dan die volle concentratie en daaruit volgende verwarring; een pony die, wanneer ik even 'wiebel' een huppel maakt omdat ze denkt dat ze in galop moet aanspringen (leer ik ook een hoop van O:) ), haar kont naar binnen gooit als ik toch wat scheef zit, en we 'dan-wel-travers-zullen-gaan-doen' en een pony die het heerlijk vindt om zich tijdens de verzameling stééds groter te maken om zich vervolgens dood te schrikken van wat dan ook. Met als gevolg dat ik eergister voor het eerst vóór het zadel zat in plaats van erin. Godzijdank is ze niet meer zo hysterisch om na het schrikken ook nog even een stukje aan de kletter te gaan, want dan was ik vermoedelijk ergens anders dan vóór het zadel beland. En als dat 'groot' maken hanteerbaar blijft, zit het eigenlijk wel erg fijn en vertoond de non-fjord-paardrij-juf zelfs een tikkeltje lyrisch gedrag.
Vandaag maar weer eens een buitenritje... want zelfs die gaan stiekem steeds beter, zij het in een wat 'aangepaste' versie dan ik op Tasja zou doen :D
Don't believe everything you think
roos

Re: Zanouk update-je

Bericht door roos » wo 26 mei 2010, 13:59

Fijn dat het beter gaat zeg....!
Ga je wel weer wedstrijden rijden binnenkort? (en kom je naar Lisse?)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 26 mei 2010, 14:02

Wat fijn dat het weer de goede kant op gaat!
Dat schrikachtige herken ik helemaal in Vickey, die zit ook bovenop de kast als er een blaadje langs vliegt :D
Was je ondertussen al M2 gestart of nog niet?
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 26 mei 2010, 14:28

Yeah goed om te horen! Zanouk en jij weer op de rit!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anna

Bericht door Anna » wo 26 mei 2010, 17:43

Zanouk zit nu goed in haar vel en is weer happy :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 26 mei 2010, 18:11

tis iig nooit saai met jullie zo te horen :D ;)
Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » wo 26 mei 2010, 18:14

Gelukkig dat de gezondheid van Zanouk weer in een stijgende lijn zit Nienke! Dat rijden, komt wel weer.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » wo 26 mei 2010, 18:53

Ik was wel een beetje jaloers hoor gisteren. Jij kon Zanouk ontspannen nagevelijk lang laag rijden, maar Wood was alleen maar onder de indruk van al het geweld om hem heen.
Even omschakelen als je gewend met met 2-3 pers. in 20 x 60 te rijden en nu met 7 man
in 20 x 40.

Succes met je generale zondag!
Wodan en ik M1+10
Lies

Bericht door Lies » za 29 mei 2010, 16:20

Evy schreef:Wat fijn dat het weer de goede kant op gaat!
Dat schrikachtige herken ik helemaal in Vickey, die zit ook bovenop de kast als er een blaadje langs vliegt :D
Was je ondertussen al M2 gestart of nog niet?
Nee dat zou ik 2 mei doen maar toen was ze niet helemaal lekker, dus nu wordt de onderlinge wedstrijd de generale, ook wel fijn stiekem...O:)
Maar ja a.s. woensdagavond is de officiële eerste keer M2 :=

Enneh Esther, het ging bij mij dus ook laaaáng niet altijd zo op de dinsdagavond les :D
Don't believe everything you think
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » za 29 mei 2010, 21:30

Dat geloof ik ook best. Heb ook maar kleine stukjes gezien, moest zo goed opletten om niet te botsen en een poging doen om toch nog een lekker figuur te rijden.

Vooral een gebroken lijntje in galop dat ging niet altijd lekker, omdat de B ruiters dat niet verwachten.
Wodan en ik M1+10
Plaats reactie