Vandaag sinds 3 weken eindelijk weer naar les. Was nog even twijfelachtig, Anka leek gisteren en vandaag wat voorzichtig te lopen op het harde. Na telefonisch overleg met de DA besloten Anka even niet op het gras te doen, maar als ze op het zachte goed was wel beweging te geven: rijden dus met die handel.
Opladen ging as ussual. Voorbenen op de klep en dan komt het niet verder. Aantal keren achteruit gezet, daar was ze gauw flauw van. Ze ging toen in draf richting klep maar verder niet. Brok als lokmiddel werkt ook niet. Ik doe wel grondwerk en dat doet ze heel goed, maar dit dus nog steeds helaas niet. Longeerlijn er maar bij dus.. Wilfred instructies gegeven wat hij moest doen en hop paard erin. Wilfred is langer bezig geweest met de lijn aan de trailer maken dan dat het toen nog kostte om Anka erop te zetten

. Toen wel beloond en op weg.
Anka was dus al wat balsturig en dit was vast een teken

. Opgezadeld daar en we hadden een volle les. Anka was heel sterk, druk en wat tegen de hand. De dikke nek ging erop

. Nog wel onder controle en net toen ik dacht dit gaat goed ze gaat ontspannen reden we onder A. Daar pal boven zat een zwalumnest en moeder zwaluw kwam voeren. Getsjilp en gekrijs van boven. Paard ziet dus niets maar hoort van alles. Dit was dus 1 brug te ver. Zoef bok galop. Anka schoot richting de andere kant. Maar goed, op de volte gezet en terug genomen. Toen was het hek helemaal van de dam natuurlijk. Veel voltes EBE gereden want telkens in de buurt van A gingen we heel apart door de baan.
Op een gegeven moment zegt mijn instructrice iedereen behalve Annemarie wat voorwaarts rijden en terug rijden, maw wat schakelen. Goh, waarom zou ik nou niet mee hebben hoeven doen

.
Maar goed, ik heb de boekentaktiek gedaan, gewoon steeds weer dichter na A toe. Af en toe stiekem met een ander paard

. Na een half uur kon ik er weer onderdoor en op het end kon ik relaxt galopperen onder de birdies door

. Aanhouder wint toch he? Op het eind ging ze weer echt goed sjouwen. Alle keren in galop aanspringen ging ook goed. Op links gaan we nu ook goed weg in elk geval.
En ik heb me gewoon op gegeven voor de onderlinge wedstrijd, heb nog 2 lessen om over de zwaluangst heen te komen

.
Opladen terug ging goed. Wilfred was bezig de longe aan de trailer te knopen toen Anka bedacht dat ze er toch maar ineens op ging. Braaf peerd. Zo dat was enerverend en nu ga ik maar eens zzz-en

.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!