mannen en pony's...... soms doe je ze wat!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
leoensuzanne

mannen en pony's...... soms doe je ze wat!

Bericht door leoensuzanne » do 29 apr 2010, 10:47

Vandaag heb ik Jasmijn en Elles gewassen. En Elles blijkt toch niet helemaal wit te zijn. Er komen wat bruine plukjes haar overal vandaan. Op haar rug zag ik dat het eerst. Dacht dat het vuil was, en maar schrobben, maar toen bleek dat er wel meer zit. Net een coupe soleil! Ook bleek ze witte sokjes te hebben. Net erboven is de huid wat donkerder.
Elles vindt het niet prettig als je aan haar hoofd en oren zit. Ik ben zover, dat het hoofd goed gaat. Alleen met wassen vond ze dat niet prettig met de slang erbij. Dan maar met een sponsje. Dat gaat later prima. Even later staat ze mijn jas af te likken. Brave pony!!!
Even binnen laten staan, maar het is zo'n mooi weer, dan maar even met fleecedekentje naar buiten. Ook dat later afgehaald. Ze stonden in het gras. Elles lag al snel! Grrr, nou ja, in het gras gaat dat nog wel. Wel overal gele vlekken van de paardenbloemen.
aangezien we naar huis moesten, omdat Leo moet gaan werken, heeft Leo de paarden dus in de bak gezet. En ja hoor, Jasmijn gaat staan schrapen en wil gaan rollen! Heb het een paar kunnen voorkomen, maar dan lag ze wel!! En Leo maar lachen!! Net voor we naar huis gaan, ligt Elles op haar rug. En Leo lag in een deuk! Ik baalde, want daar had ik ze niet voor gewassen. Nou ja, had Elles al ingespoten met Equistar dus mss valt het nog wel mee.
Maar soms zou je ze wat doen, mannen en pas gewassen pony's!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
colunder

Re: mannen en pony's...... soms doe je ze wat!

Bericht door colunder » do 29 apr 2010, 10:51

Daarom was ik mijn pony's nooit, heeft toch geen zin :D
Ik denk dat ik er ook om had moeten lachen als ik erbij was geweest.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 29 apr 2010, 10:53

Haha, dat rollen hoort er nou eenmaal bij Suus, houd je toch niet tegen. Ze voelt zich duidelijk op haar gemak, anders zou ze het niet doen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 29 apr 2010, 13:27

Tja, ik wist ook dat ze zouden gaan rollen. Dat doen ze altijd, en ze mogen het ook. Maar dat ze effen zouden wachten tot ze wat droger zouden zijn..... Nou ja, ik ben benieuwd hoe ik ze straks aan tref.

Leo kwam al aangegrapt, net voordat we gingen, dat we een zwarte pony in de bak hadden lopen! Ik als een gek naar buiten!! Elles stond gewoon netjes op d'r benen. Komt Leo aan:"Jasmijn natuurlijk!" Grrr, ja natuurlijk. En Leo maar lachen.
Viv

Bericht door Viv » do 29 apr 2010, 16:19

Maakt toch niet uit? Ik laat Diesje (en vroeger Tjo) altijd rollen na het wassen, ook als ze op wedstrijd of keuring moeten. Zand valt er toch wel weer vanaf.

Maar idd mannen en pony's, we kunnen samen wel een boek schrijven denk ik _O-
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 29 apr 2010, 16:34

Het maakt ook niet uit, maar als je weet wat voor werk ik op Elles (schimmel) heb gehad, is het toch wel even zuur, dat ze dan weer zwart kijkt. Het ging er mij vooral om, dat ik weer wat losse haren heb weggewassen. Even het zand er wat uit, want ik had ipv een zwarte pony een grijze, ipv een schimmel een grijze, en ook Anca werd een gra. Niet te spreken over al het stof wat je overal vindt, handen, oren, mond. Dus dan maar even in bad.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 29 apr 2010, 20:28

ja mannen en paarden, breek me de mond niet open 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 29 apr 2010, 21:06

Haha, ik zie het voor me. En zeker zo'n mooie witte pony. Als die rollen in zwart zand lijken ze spontaan een bonte koe }-o . En Leo was zeker in een lollige bui, mannen :P .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
foss

Bericht door foss » vr 30 apr 2010, 04:46

Ja mannen denken nou eenmaal erg makkelijk, jij maakt je druk en hij staat te lachen en dan wordt je nog bozer.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 30 apr 2010, 07:49

jij weet het! Nou Elles zag er nog netjes uit. Anca had weer een grakleurige gloed over zich heen. Dat die nog steeds met die dikke buik kan omrollen.
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 30 apr 2010, 09:10

Om heel eerlijk te zijn, zou ik ook hebben moeten lachen :o al snap ik best dat je graag wat eer van je werk had gehad ;)

Wij hebben zelf natuurlijk een zwarte en (spier)witte shetlander gehad en uitgerekend de zwarte was altijd keurig netjes op zichzelf en de witte vond elke plas modder (of drol in de stal) om in te rollen ;)...ik haalde gewoon mijn schouders op en moest er ook om lachen....als het weer hoog zomer werd en ze lekker de wei in konden, de wintervacht eraf..werd hij vanzelf witter en witter :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Keandra

Bericht door Keandra » vr 30 apr 2010, 10:29

wij wassen enkel de benen (die blijven hier redelijk proper)
en verder poets ik de vuile plekken weg met droogshampoo voor paarden

de manen spuit ik wel eens in de maand eens nat, dan schuurt ze weer een beetje minder
(ze schuurt uit verveling omdat ze niet op de weide kunnen en vaak ook als ze hengstig staat := anders nooit)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 30 apr 2010, 10:34

Ach ja, ik moest er ook wel om lachen, maar baalde er ook wel wat van. Maar.... Elles is nog mooi wit!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 30 apr 2010, 10:47

haha doet me denken aan die keer dat ik Timor uit de stal haalde om foto's mee te maken met mijn nieuwe felle regenbooghalster (hij met zijn witte uitkijk, dat zou spetteren)..maja helemaal smerig, dus hup spuit er op. Later in de paddock en in 1 streep naar achteren en daar wierp hij zich tegen de grond....zó flauw. Gelukkig zag ze er nu nog mooi wit uit, heb je toch eer van je werk. (anca-euvel is ook bekend...anton was de week na de show echt appaloosa-strontkleur, dag in dag uit...die deed het er om)
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie