heb wel een zadel gekregen bij Amon toen ik hem kreeg..
"een" zadelmaker heeft ooit tegen mijn vriendin gezegd dat dit zadel wel goed zat.
Vandaag kwam zadelmaker Harry van den Bosch langs.
Weet niet of iemand deze man kent.
Maar mijn eerste indruk van deze man was wel goed.
hij nam de tijd eerst om uitgebreid naar mijn knollie te kijken, voelen & meten.
na alles te hebben genoteerd mijn oude veelzijdigheid zadel opgelegd, uitgebreid nagekeken.
toen ik er op en even rond stappen & draven... stil staan.. hij kijken en gekeken hoe hij zat.
En helaas.. aan mijn zadel kon niet veel opgevuld worden omdat er foam in zat en de boom te breed was voor mijn knollie.. waardoor hij te veel druk op zijn rug gaf.. (heb die tijd altijd wel met een dik sjabrakje gereden)
Maar dit zadel was niet goed voor zijn rug..
Ja dan maar een ander zadel.. wil het beste voor Amon zijn rug.
En aangezien ik niet veel geld uit kon geven aan een splik-splinter-nieuw zadel gevraagd of ie 2de hands zadels had.
hij had wat zadels bij zich.. zat nog te twijfelen of ik nou dressuur wilde of veelzijdigheid..
toch maar besloten voor een veelzijdigheid zadel aangezien ik zeker ook iets verder wil gaan met springen.
na een paar zadels te hebben gepast had hij er een gevonden doe goed op hem lag.
een BR zadeltje veelzijdigheid maar iets meer richting springen.
Dus hier ook even meerijden.. zat prima deze had wel een diepe zit.. kon gelijk wel merken aan mijn houding dat ie anders was.. wat rechter op.. moest nog wel iets opgevuld worden aan de voorkant.
ben wel blij dat ik dit heb gedaan, heb er wel een goed gevoel over.
uiteindelijk maakt het me eigenlijk ook niet uit wat voor zadel op zijn rug komt..
als het maar goed op hem ligt & hij er prettig mee kan lopen