Hoewel ik haar nu al 2 jaar heb, hebben we nog maar nauwelijks gereden. Eerst kwam Kjaere, vervolgens was ze drachtig van Fjellko die er vervolgens de zomer naast liep. Daarna is ze naar Bart gegaan voor de proeven en vervolgens zaten we de hele winter lang stil vanwege de sneeuw. Nu dus voor het eerst kans gehad om met haar naar buiten te gaan. We hebben de trailer gepakt en zijn lekker naar het bos gereden.
Daar aangekomen zag mijn vader het eigenlijk al niet meer zitten. Wat was ze druk! Ik had het thuis ook al een paar keer meegemaakt dus durfde er wel op te stappen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik op dat moment nog niet helemaal bedacht had hoe

Vervolgens hebben we binnen 100 meter van de trailer al 1 a 1,5 km afgelegd. Tja, madam wilde alleen maar hard en daar was ik het niet mee eens. Dus, hop op de volte, maar daar dacht Zhellie weer anders over. Volte? Best, maar denk maar niet dat ik ga stappen

Uiteindelijk hebben we 2 uur gereden inclusief stukken draf en galop.
Al met al is het zeker voor herhaling vatbaar, maar helemaal alleen is nog niet verstandig. Op sommige punten moeten we nog even iets meer op de juiste golflengte afstemmen en dan heb ik er een geweldig paard aan