Gister kwamen er wat mensen langs om mijn verjaardag nog te vieren. Er kwamen ook een paar stalgenootjes van mij. Nu hadden we het over stal en hoe dingen daar gaan. Nu vertelde mijn stalgenootje toch iets waar ik raar van opkeek

Het verhaal is dus dat ik en mijn stalgenootje in de ruinen wei staan. Wij hebben onze paardjes heel de winter buiten gezet, sneeuw of regen maakt niet uit. Nu is de wei dus kaal. Stalgenootje is naar de stalbaas gegaan om te vragen wanneer we een andere wei krijgen, toen werd er dood leuk gezegt "die krijgen jullie niet". Dat vonden we wat vreemd en hebben om uit leg gevraagd, nu was de reden van de stalbaas dat de paarden moeten boeten dat ze heel de winter buiten zijn geweest

Ik vind dit persoonlijk een beetje erg raar? Ik betaal heel het jaar door stalgeld waar weidegang bij zit. Toen ik ging kijken vorig jaar maart bij deze stal heb ik gevraagd of de paarden altijd, elke dag en heel de dag naar buiten mochten, dit was geen probleem. En dan nu ineens dit? Morgen gaan mijn oom en ik nog even met de stalbaas praten hoe dit kan, want als we echt geen andere wei krijgen ga ik ook minder betalen. Ik betaal voor een wei met gras