Wat een dag!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Evaliensvenna
Contacteer:

Wat een dag!

Bericht door Evaliensvenna » ma 15 mar 2010, 08:51

Gister deden we weer een wedstrijdje. Ik vroeg me bed uit om nog even te pinnen voordat ik naar de manege ging. De straten waren nog uitgestorven.
Daarna ging ik opweg naar de manege toen ik een kruising overstak en dacht dat ik goed gekeken had, besefte ik 1sec later toch niet.....
BAM! Een klap die me nog heel lang zal heugen! Ik denk dat me Susuki sx4
met vier banden los kwam van de grond! Van rechts kwam een ouder stel die waarschijnlijk iets te hard gereden hebben maar dat onderzoeken ze nog.
Mijn airbag is niet afgegaan maar de auto is wel total loss en die van de andere partij ook. Geen gewonden gelukkig.

Maar tja ik moest naar de wedstrijd! Na alle politie rituelen mocht ik gaan en kwam ik trillend als een rietje op de manege aan. Ze waren al op de hoogte en hadden me wat later ingepland in het programma. Even een kopje thee gekregen om even te ontstressen. Marloes gaf me nog wat bach rescue druppels en toch maar opgezadeld.

Me benen voelden slap en ik moest me er echt toe zetten om te blijven rijden en niet mee te liften. Ontspannen was moeilijk maar Svenna deed wel haar best met zo'n strakke garnaal op dr rug. Na de eerste proef voelde ik me al iets beter...totdat net voor m,n 2e proef..

Een ander paard over Svenna heen knalde en keihard haar rechter achterhand ramde. Svenna stond gelijk op 3 benen, nou ik had het niet meer! Ik helemaal over de rooie en heb een flink potje zitten janken..
Er kwamen mensen aangesneld en namen Svenna over om te kijken. Na een paar minuten wou ze er weer op staan en draven ging ook.

Toch maar de proef ingegaan met als idee, als ik voel dat ze ook maar iets niet wil dan groet ik af.
Ze was zo braaf, ik heb wel veel netter gereden en maakt ook nog een fout, ik ging van hand veranderen in uitgestrekte stap inplaats van een gebroken lijn.
Werd dus een bijzonder figuur waar iknuiteraard een -2 voor kreeg.

Maar ik kreeg voor beide proeven 189 pt en ik had voor de eerste proef een 2e prijs ook nog! De stand is nu m1 +8 nu.

Svenna goed afgespoten en helemaal in de arniflor gezet, haar rechter achterkant was heel warm en stijf, ik denk dat er een flinke blauwe plek zit en ga vandaag maar een stukje stappen over de weg. Wat is ze een taaie he, gewoon proefje uitrijden zonder kik te geven! Super pony!

Nog een foto van mijn ("kuch') vliegende middengalop in de 2e proef, ik had haar snel weer terug hoor hoezo langggg! Maar hier zie je niks van haar botsing op de rechterbil.
Afbeelding
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
kristelhans

Re: Wat een dag!

Bericht door kristelhans » ma 15 mar 2010, 11:07

Jeeeetje wat een pechdag! Fijn dat je bollie toch goed haar best deed! Nu rustig aan doen he? Ik vind de foto moooi!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 15 mar 2010, 11:23

Hoeveel pech kun je hebben op een dag. Hoe ben je nou dan uiteindelijk na dat ongeluk op de manege terecht gekomen, je auto kon niet meer rijden lijkt me als hij total loss is.
En Svenna, superpony, die verdient een hele dikke pluim. Maar die heeft ze vast wel van je gehad.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 15 mar 2010, 11:35

Wat een pech zeg op 1 zo'n dag.
Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen bij het ongeluk.
En wat een superpony heb je +:)+
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » ma 15 mar 2010, 11:39

Jeetje, wat een rotdag zeg. En dan ook nog een botsing met een paard erbij, kan me voorstellen dat je dan even helemaal in janken uitbarst.
Fijn dat Sven zich zo goed heeft gedragen, jullie gaan als een speer in de M1 +:)+
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Viv

Bericht door Viv » ma 15 mar 2010, 12:21

Tsja ik was niet meer gestart, al was het maar om mn eigen gezondheid en bij je 2e proef die van het paard.
Maargoed dat moet ieder voor zich weten :D

Hopelijk knappen jullie allebei snel op.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » ma 15 mar 2010, 14:46

Ik had m,n vriend gebeld dat ik zijn auto total loss had gereden en hij kwam met onze andere auto naar mij toe, waarmee ik later naar de manege reed en Jeroen had binnen een kwartier een vervangende auto dankzij Susuki service / Leaseplan.

Svenna heeft er niks aan over gehouden, ze liep vandaag helemaal goed in en om de wei, zometeen gaan we rondje stappen buiten. Ik heb alleen een beetje verzuurde spieren.

Ik had toch wel naar de wedstrijd toegeleefd, kan wel thuis gaan zitten balen maar kon met enige moeite m,n zinnen verzetten en toch 2 redelijke proeven gereden.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 15 mar 2010, 15:36

knap van je dat je uberhaupt nog gerden hebt. Was in iedergeval een zondagje wel. gelukkig heeft svenna er niets aan overgehouden en jij ook niet. Auto is maar blik
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Leentje

Bericht door Leentje » ma 15 mar 2010, 16:48

ik vind het ook knap,na zoveel tegenslagen had ik het die dag wel voor gezien gehouden, en van de wedstrijd maar een ontspannen buitenritje gemaakt.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
colunder

Bericht door colunder » ma 15 mar 2010, 17:17

Wat een super resultaat na al die ellende!!
Ik denk dat het nog niet eens zo slecht is dat je doorgereden bent,Als je Svenna na de botsing gelijk stil gezet had was ze nu misschien zo stijf als een plank geweest.
Ik neem aan dat als ze echt kreupel geweest was je de proef niet gereden zou hebben en anders had je niet zulke punten gehad.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » ma 15 mar 2010, 18:40

Nou dat mag je zeggen wat een dag! Gelukkig waren beide partijen niet gewond en heeft Svenna aan haar botsing ook niets overgehouden.

Geef haar maar extra veel knuffels namens Wood.
Wodan en ik M1+10
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 17 mar 2010, 08:11

jeetje eveliene wat schrikken allemaal, gelukkig heeft svenna super haar best gedaan. ze voelde het vast aan..

Wat naar dat zij dan ook even pech heeft gata het goed met jullie?
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 17 mar 2010, 19:57

Wat een pechdag zeg! Gelukkig is alles relatief goed afgelopen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » wo 17 mar 2010, 21:26

Jeetje wat een pech op 1 dag zeg
Gelukkig heb je dan zo'n bikkel van een fjord!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Plaats reactie