Ik ben net terug van mijn eerste les

...
Het ging in 1 woord SUPER!!!!!
Mijn fjordje staat nu 2 weken in training bij Jan-Pieter Koopman. Toen ze naar training ging, kon ze niet achteruit, niet galoperen zoals het hoort. Ze was altijd manege paard en hoefde daar alleen wat te stappen en te draven in beginners lessen, kon amper iets toen ik haar kocht. Bij mij was ze eerst boscross fjord en het laatste halfjaar echt dressuursmatig gereden. Maar zijn er achter gekomen dat we dat allebei niet leuk vinden. Western begon mij steeds meer te trekken, bij een paar keer gaan kijken als stalgenootjes reden en toen eens wat informatie gaan vragen. Ik zou eerst gaan lessen om te kijken of ik het echt wat vond, maar helaas werden allebei zijn les paardjes ziek. Dus voor dat ik een les had gehad ging ponylief al in training

. Nou daar staat nu 2 weken en ze was er klaar voor om een les te nemen. Die was dus vanavond

.
JP heeft eerst even gelongeerd om wat dingen te laten zien. Daarna mocht ik erop

. Dus ik opstappen, fjordlief gelijk aan de wandel, stop zetten en achteruit, afstappen en opnieuwe opstappen, wilde ze bijna een stap zetten maar bleef toch maar staan

. Hij uitgelegd hoe ik haar in stap, draf en galop moet krijgen. En toen aan de wandel

. Lekker gestapt wat dingen aangevoeld, daarna gedraafd, heerlijk... Ik kon haar sneller en rustiger laten draven zoals ik wilde

(dit was eerst een probleem gezien mevrouw graag onder het werk uit wilde omdat ze er niks aan vond). Daarna kwam het moment dat ik moest galoperen en ik zag er eigenlijk tegen op (als het zo ging als altijd). Naja ik toch aangegalopeerd en het was ge-wel-dig

. Ik heb nog nooit zo gegalopeerd als vanavond

. fjordlief galopeerde gewoon door, ik had een stuur, kon haar naar binnen en buiten brengen, heerlijk

. Dus daarna alles op de andere kant het zelfde als op de ene kant en ook dat ging super

. Als ik mijn benen afsteek en klein beetje teugel oppak staat ze stil (of terug van gang) nog een beetje meer op pakken en ze gaat achter uit

. Het ging zooooo goed en ze leert zooo snel

.
En het belangrijkste, ik merkte nu met rijden dat ze er echt weer plezier in heeft. Ze wilt graag weer samen met je werken en ze vind het helemaal geweldig

. Ik zelf heb nu ook meer plezier in het rijden

. Ben zo trots op Blond

.
Hier de foto's..
Ze zijn niet super, het was erg donker, maar komen nog wel beter foto's

.
Erop en wat uitleg
Als ik terug kijk een erggg vrolijk bericht, maar ik ben ook heeeel erg blij

.