Vrijdag en zaterdag geoefend met het aan het handje meenemen van Tobago aan een halster
in zijn eentje, naar de vereniging. Dat ging goed.
Volgens mijn vader liepen we te hard, maar ik was allang blij dat we heen en weer waren.
1 oor ietwat doof van het gehinnik, 1 arm iets langer en af en toe een Tobago in je schoen.
Gisteren was wel sneu, heeft hij lakschade opgelopen.
Hij dacht op de vereniging volte 5 m te kunnen hupsen, gleed uit en heeft nu lakschade op zijn ene achterkogel.
Hij mocht vandaag eerst uitrazen met Sjol in de paddock, goh wat een spektakel.
Hij heeft gerold dat was het.
Sjol heeft het geheel ietwat hautain aanschouwd.
Ik heb een blauwe plek opgelopen, van een achterbeentje van Tobago.
Volgens mijn vader sloeg hij, pa uitgelegd dat als hij had geslagen ik niet een mep op zijn kont
had gegeven, maar hinkend en vloekend door de stal was gehipt.
Hij snapt dat met achtervoet optillen nog niet helemaal, maar hij moet wel een beetje op zijn mens leren letten.
Vanavond naar les, gelukkkig safety in numbers, stalgenoot met paard ging mee.
De bak die toen we aankwamen nog bevolkt was door 4 wandelaars was snel leeg...

Nadat ik stuurloos een soort diagonaal over draafde.. Zonder stuur en remmen.
Conclusie van lesgever, aha dus een 4 1/2 jarige met een opleidingsniveau van een 2 1/2 jarige.
Heel hoopgevend

beleren, heeft verder in de wei weer uit zijn neus lopen peuteren)
Nou ja, eigenlijk heel simpel gereden, tussen 2 teugels, laag, lager..
En bij halthouden gaan staan, niet zitten.
Volgens mijn lesgever die gisteren nog B had zitten jureren ergens, kon ik zo starten.
Moest ik de galop maar overslaan..

Dat zegt niets over mijn en Tobago's niveau,
wel wat over het niveau van diegenen die hij gisteren had zitten punten...
Schijnt dat die nog minder lijnvast zijn dan wij.. En geloof me een rechte lijn is een echte opgave.
Overigens heb ik gisteren zitten schrijven kwam er een fjord langs in het L2, Thore van Sverre, 2 x winst.
Leuk dier, alleen zonder soort van remmen.. De terug deed het niet optimaal. Wel echt leuk fjordje.