Maar manlief zag geen probleem dus huplakeej trailer ophalen en poownie opladen. Dat ging weer zeer voorspoedig dus binnen paar minuutjes waren we alweer op weg.
5km verder aangekomen en uitgeladen en mannetje kreeg een mooie grote box, lekker vers stro erin en berg kuil, nou die vond het allang best. Wat is dat dier toch makkelijk (verhuizen en op vakantie gaan heeft ook zo zn voordelen).
Vervolgens met de hele club naar de roofvogelfarm ernaast voor de theorie en daarna een lekker broodje en soep.
Gelukkig werd besloten dat het losrijden gewoon in dezelfde bak zou gebeuren, zag mezelf nog niet op die ijsbaan buiten losrijden namelijk. Wij waren als tweeds aan de beurt dus al lekker snel.
Ondertussen had Diesje al een hele fanclub verzameld daar op stal

En toen begon het spectakel. We liepen naar de bak en al langslopend vond meneer al dattie zn fanclub niet teleur kon stellen

Dus hup de bak in, opgestapt en jawel...... meneertje kan dus ook leuk een beetje rodeoën (waarna de theorieclub al snel buiten de bak stond) en ook de spiegels waren meer dan goedgekeurd, jemig wat was dat beest verliefd op zichzelf. Homo

Gelukkig kwam al snel de rust er enigszins in (en ik zat nog) en waren we aan de beurt.
Eerst stilstaand kijken of ik een links, recht of rechts paard had. Nou dat was al snel duidelijk. Kon zelfs een leek zien dat ik een extreem links paard heb

Dus aan de slag ermee. Hij vond het verschrikkelijk moeilijk die oefeningen die we moesten doen en al snel was (ook omdattie met losrijden zo stoer liep te doen) het kaarsje op. Heb hem na de clinic bijna naar stal moeten slepen de schat.
Daar lekker naverzorgd, peentjes, appel en bixjes gegeven en nog wat kuil erbij en toen bij de rest gaan kijken.
Was zeer interessant om te zien al die kromme paarden, hyperflexibele, rechte enz enz.
Zelfs nog klein FW meetinkje met Tracy en Dusty gehad (Dankzij mn meeting met Dusty 2 dagen na Tjootjes dood, staat Diesje nu op stal).
Om 18u kwam manlief weer met de trailer voorrijden en hebben we het superventje weer thuisgebracht. Hij was weer helemaal helder. Die heeft dus genoeg te dromen gehad vannacht

Niet alleen Diesje heeft veel geleerd maar t vrouwtje ook. Dat de pony best wel lekker bokt

Oefeningen waren leuk om te doen maar voor mijn gevoel iets te rigoreus (hou niet van trekken in de mond, ben er juist zo trots op dattie zo lekker licht is en eindelijk het bit aanneemt), dus ik hou het bij de rechtrichtoefeningen van mn eigen juffie. Dat gaat toch even iets gemoedelijker waardoor je ook veel beter het verschil voelt.
Moe maar voldaan en supertrots op mn mannetje ben ik daarna lekker vroeg naar bed gegaan

Geloof dat we wel wat foto's zijn gemaakt dus die volgen nog.