ielllllllllllllllllllll een rat :s

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Charret

Re: ielllllllllllllllllllll een rat :s

Bericht door Charret » di 16 feb 2010, 08:19

Denk je echt dat het er maar 1 is? :=
Volgens mij wil je niet weten wat er zoal rond loopt.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 16 feb 2010, 10:56

he getver meiden, dalijk durf ik niet meer naar me paarden :=
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
silvericathy

Bericht door silvericathy » di 16 feb 2010, 11:22

Ziggy schreef:he getver meiden, dalijk durf ik niet meer naar me paarden :=
je zal toch moeten...anders verhongeren de paarden en dan vreten die ratten hun op |(
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 16 feb 2010, 13:47

kreeg net een telefoontje van Cathy, geen rat in de val :n
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

rowenna

Bericht door rowenna » wo 17 feb 2010, 10:17

truus1970 schreef:brr, vindt ze ook niet leuk. wij hebben de rattenverdelger hier. Een tip voor iedreeen, schaf een friese stabij aan, die verslindt ze met huid en haar.

nadeel van ratten is dat zeook nog wel slim zijn en vaak een val wel herkennen.
En als je er 1 ziet, is dat vaak een heel klein topje van de ijsberg.....
Of zeeeeeer valse jack russels vangen alles wat ze tegen komen onze jack
Milan vangt zelfs mollen uit de grond.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
rowenna

Bericht door rowenna » wo 17 feb 2010, 10:24

Ziggy schreef:kreeg net een telefoontje van Cathy, geen rat in de val :n
Weet niet of je er aan kan komen, maar vangkooien werken ook goed, mijn vader vangt ze ook zo bakje pinda kaas er in, rat loopt naar bakje...pats kooi dicht pas wel op je rat leeft nog, mijn vader laat hem ergens anders weer los, ehmm in het water kijken of hij onder water kan zwemmen hij verdrinkt.
Hier ben ik geen voorstander van hoeft van mij niet, heb zelf ook een keer een rat gevangen met zo'n kooi en hem ergens anders los gelaten, pas wel op een rat in het nauw is erg bijtgraag.
Weet niet of je dit durft maar je vangt hem wel.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 17 feb 2010, 10:46

rowenna schreef: Weet niet of je er aan kan komen, maar vangkooien werken ook goed, mijn vader vangt ze ook zo bakje pinda kaas er in, rat loopt naar bakje...pats kooi dicht pas wel op je rat leeft nog, mijn vader laat hem ergens anders weer los, ehmm in het water kijken of hij onder water kan zwemmen hij verdrinkt.
Hier ben ik geen voorstander van hoeft van mij niet, heb zelf ook een keer een rat gevangen met zo'n kooi en hem ergens anders los gelaten, pas wel op een rat in het nauw is erg bijtgraag.
Weet niet of je dit durft maar je vangt hem wel.
We hebben een vangkooi staan van Cathy, maar daar is ie nog niet ingelopen, misschien dat we straks wel wat hebben.
En ik heb gehoord dat je ze dan wel een heel eind verder uit moet zetten, wil ie niet terug komen.

rowenna

Bericht door rowenna » wo 17 feb 2010, 12:04

Ja je moet hem wel even een eind verder weg zetten ja.want voor je het weet zit ie er weer.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 17 feb 2010, 12:10

Als ik jou was zou ik hem wel doodmaken, of nog liever een val gebruiken die dat voor je doet, dan weet je zeker dat je er vanaf bent. Ratten genoeg denk ik en bovendien vullen ze zichzelf in no time weer aan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 17 feb 2010, 12:18

ja ik heb me laten vertellen dat er 1 manier is om te zorgen dat ik van hem af ben en zijn vriendjes ook, maar of ik dat kan :=
Is echt luguber := Je moet zo'n beest dan levend in de brand steken, ze gaan dan zo gillen dat je voorlopig de eerste tijd geen rat meer ziet, maar ik vind het wel heel erg ver gaan :?

silvericathy

Bericht door silvericathy » wo 17 feb 2010, 12:31

Ziggy schreef:ja ik heb me laten vertellen dat er 1 manier is om te zorgen dat ik van hem af ben en zijn vriendjes ook, maar of ik dat kan :=
Is echt luguber := Je moet zo'n beest dan levend in de brand steken, ze gaan dan zo gillen dat je voorlopig de eerste tijd geen rat meer ziet, maar ik vind het wel heel erg ver gaan :?
je mag hem in de fick steken..maar ik wil hem wel eerst laten zwemmen haha O:)
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 17 feb 2010, 13:25

Ik kan het zelf ook niet hoor maar een beste bats met een schep of zo doet ook wonderen. Dan is ie in 1x weg, levend verbranden vind ik wel erg ver gaan, dat is echt mishandelen en hoeft nou ook weer niet.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
rowenna

Bericht door rowenna » wo 17 feb 2010, 14:01

Levend in brand steken vind ik wel heel erg ver gaan, het is wel een levend wezen met gevoel, stel je voor dat je zelf levend verbrand, nou dat voelt dat beestje ook hoor.
als je hem goed hard kunt raken kun je hem inderdaad een klap met de bats geven, maar je moet wel kunnen want hij moet in een klap weg zijn en niet eerst nog een hoop pijn hebben.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

sparky10

Bericht door sparky10 » wo 17 feb 2010, 15:55

ooww bah sjakkes clau
maar nee niet in de brand steken dat is zielig , verdrinken ook
je moet echt zeker weten dat ze in 1 keer dood zijn ...

maar je mag ook mijn jackies wel even lenen die zijn dol op muizen en ratten vangen :D
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 17 feb 2010, 16:23

nou ik kan het ook niet hoor, heb wel een grote mond, maar zou dat echt niet over me hart kunnen verkrijgen. :n

Enne Joyce kom maar op met je hondjes :))

Zibby_Bella

Bericht door Zibby_Bella » do 18 feb 2010, 09:07

Nou, wat een toestand zeg, doet me denken aan de keer dat wij een rat ontdekten in de boerderij.
Deze liep doodgemoedereerd door mijn huiskamer.. O:) .`t was nog een dikke vette ook.
Onze zoon van een paar maanden lag 1 kamer verdeop te slapen in zijn wiegje; ik werd dus echt niet goed, de paniek sloeg al om mijn hart.
Mijn man en schoonvader waren buiten op het land bezig en ik was net bezig om de twee behangers die bij ons aan het werk waren van koffie te voorzien.
Ik zag de rat vanuit mijn ooghoek en schrok me wezenloos, ik zei heel zachtjes tegen de behangers: Niet schrikken, er loopt een rat door de kamer, wat moet ik doen, Arie ligt in zijn wiegje te slapen!!!
Nou, deze twee helden hadden geen suggesties, integendeel: in nog geen twee seconden waren ze achter elkaar aan de trap opgevlogen en stond ik er alleen voor... -:(- .
Ik ben heel vlug door de koegang naar buiten gelopen en heb bijna fluisterend mijn man en schoonvader geroepen (Ik maakte me toen nog druk over wat de buren er wel niet van zouden denken, nou daar ben ik tegenwoordig wel overheen, haha)
Mijn schoonvader kwam met een veel te lange dunne lat aanlopen, probeerde eerst dwars ermee door de deur, ging niet, omhooggestoken, ging niet, toen eerst de lat vooruit door de deuropening, ging wel en hij vloog naarbinnen, Waarrissie waarrissie roepend. }-o
Het leek wel slapstick. :+
Alex, mijn man, kwam iets rustiger door de deur, hij had een korte dikke stok gepakt en een baksteen.
Toen ze de rat ontdekten, die nog steeds riant door de huiskamer wandelde, probeerde mijn schoonvader er op los te stlaan met de lat, hij sloeg zo hard (mis) dat de lat in steeds kortere stukjes brak. _-:(
Alex probeerde hem in de val te laten lopen door hem in een hoek te drijven, met als gevolg dat het beest op zijn broek sprong en zich daaraan vasthield
Schoonvader en Alex slaan als wilden naar de rat om hem van de broek af te krijgen, uiteindelijk is 1 tik raak en ligt de rat groggy op de grond. Mijn schoonvader geeft hem nog een genadeklap en daarna is het over en uit voor de rat. :Y)
De behangers kwamen om een hoekje kijken: Issie dood?
Ik keek Alex en mijn schoonvader aan en we moesten zo vreselijk lachen, ik gilde: jullie waren net Laurel en Hardy! 8)7
Dit verhaal is al 11 jaar geleden, maar elke keer als ik er aan denk zie ik het zo weer voor me.
Dus: 1 tip: SLA GOED RAAK, WANT HET ZIJN TAAIE RAKKERS, EN ZEKUNNEN RARE SPRONGEN MAKEN! }-)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 18 feb 2010, 09:11

jammer dat dat niet gefilmd is....
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 18 feb 2010, 09:27

hahaha wat een verhaal, dat had idd gefilmd moeten worden :D

Plaats reactie