goed geschrokken vanmorgen
goed geschrokken vanmorgen
Vanmorgen ging ik de paarden voeren op stal en 1 van de paarden lag helemaal vlak ik schrok mij wild ze lag erbij als een dood paard maar gelukkig zag ik haar ogen bewegen.
Ben gauw naar haar toegegaan een halster en touw gepakt maar kreeg haar niet makkelijk overeind, naar buiten gegaan want er waren net mensen langs gewandeld die ik ken maar die waren te ver weg.
Gauw weer naar binnen gegaan en het nogmaals geprobeerd aan haar hoofd getrokken om zo haar overeind te krijgen en na veel kracht van mij kwam ze overeind en stond te wankelen op haar benen, een stukje met haar gaan lopen en het ging steeds beter ze begon te proesten en dat was voor mij een goed teken.
Ik was zo geschrokken ik dacht dat ze een hersenbloeding had gehad omdat ze helemaal gestrekt lag en haar hoofd niet kon optillen.
Omdat ze naar mijn mening nogal stijf was door de kou, heb ik een hele dikke deken voor haar gekocht dan heeft ze het in ieder geval niet koud.
Ben de hele middag bij haar geweest en naar mijn mening gaat het en stuk beter met haar ze is nog wel moe van alles, vanavond is mijn vriendin nog geweest en ik ga straks nog een keer kijken.
Ze is al 23 jaar maar nog lang niet versleten en ik hoop nog jaren van haar te genieten.
Ik ben de hele dag van slag geweest wat het was geen leuk gezicht.
Ben gauw naar haar toegegaan een halster en touw gepakt maar kreeg haar niet makkelijk overeind, naar buiten gegaan want er waren net mensen langs gewandeld die ik ken maar die waren te ver weg.
Gauw weer naar binnen gegaan en het nogmaals geprobeerd aan haar hoofd getrokken om zo haar overeind te krijgen en na veel kracht van mij kwam ze overeind en stond te wankelen op haar benen, een stukje met haar gaan lopen en het ging steeds beter ze begon te proesten en dat was voor mij een goed teken.
Ik was zo geschrokken ik dacht dat ze een hersenbloeding had gehad omdat ze helemaal gestrekt lag en haar hoofd niet kon optillen.
Omdat ze naar mijn mening nogal stijf was door de kou, heb ik een hele dikke deken voor haar gekocht dan heeft ze het in ieder geval niet koud.
Ben de hele middag bij haar geweest en naar mijn mening gaat het en stuk beter met haar ze is nog wel moe van alles, vanavond is mijn vriendin nog geweest en ik ga straks nog een keer kijken.
Ze is al 23 jaar maar nog lang niet versleten en ik hoop nog jaren van haar te genieten.
Ik ben de hele dag van slag geweest wat het was geen leuk gezicht.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- Thessa Keizer
Re: goed geschrokken vanmorgen
Dat zal zeker schrikken zijn zeg! Getsie!
Zou je alleen niet even een veearts erbij halen voor de zekerheid, of in ieder geval raadplegen?
Sterkte ermee verder in ieder geval, hopelijk was het een eenmalig iets.
Groetjes Thessa
Zou je alleen niet even een veearts erbij halen voor de zekerheid, of in ieder geval raadplegen?
Sterkte ermee verder in ieder geval, hopelijk was het een eenmalig iets.
Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Tjee dan schrik je wel even, ik zou ook voor de zekerheid even de DA langs laten komen zodat je zeker bent dat er niets aan de hand is
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ze is weer aardig opgeknapt en ik heb telefonisch contact gehad met de DA en waarschijnlijk is het toch de kou en de ouderdom en dan kan hij niks doen, medisch gezien is ze in orde.
Gelukkig was ze weer aardig attent vanavond.
Gelukkig was ze weer aardig attent vanavond.
Jeetje, schrikken joh. Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.
- kristelhans
Getsie wat eng zeg..goed warm inpakken en lekker verwennen dan maar.
ow bah joh ja dat is wel eng dan ,
inderdaad de veearts raadplegen dat is het eerste wat ik zou doen
tis ook wel lang koud trouwens moet ik zeggen voor de beesten ook alles behalve leuk
vooral de oudere paarden en mensen hebben er veel last van
hopenlijk knapt ze weer voor de volle 100% op
inderdaad de veearts raadplegen dat is het eerste wat ik zou doen
tis ook wel lang koud trouwens moet ik zeggen voor de beesten ook alles behalve leuk
vooral de oudere paarden en mensen hebben er veel last van
hopenlijk knapt ze weer voor de volle 100% op
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
brr, dat is eng zeg. gelukkig gaat het goed met haar nu
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Vind het alleen wel raar dat de DA alleen van je verhaal uitgaat en niet even komt kijken, want ik vind het toch wel vreemd hoor dat een paard helemaal gestrekt ligt en er geen beweging in is te krijgen.
Als dit mijn dierenarts was geweest had ik net zo lang aan gedrongen tot hij wel kwam.Hou je paardje maar goed in de gaten en lekker vertroetelen.
Als dit mijn dierenarts was geweest had ik net zo lang aan gedrongen tot hij wel kwam.Hou je paardje maar goed in de gaten en lekker vertroetelen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Aangezien ik zeer goed contact heb met de DA en ik er zelf veel verstand van heb, heb ik het even aangekeken omdat ze nadat ze opstond zeer snel herstelde en medisch gezien niks met haar aan de hand was.
Ze ging gelijk eten, maar was erg moe van de strijd aangezien ik haar door en door ken was het niet nodig dat de dierenarts kwam tuurlijk kan hij komen maar kon verder ook niks doen.
Vanmorgen was ze weer helemaal opgeknapt en er was niks aan haar te zien, ze staat van nature al niet stevig op haar benen dus het was een combinatie van kou en niet zo sterk in de benen.
Als het echt niet goed was had de DA gelijk gekomen want daar doe ik niet moeilijk over mijn paarden betekenen erg veel voor mij en dat weet de DA ook.
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar.
Ze ging gelijk eten, maar was erg moe van de strijd aangezien ik haar door en door ken was het niet nodig dat de dierenarts kwam tuurlijk kan hij komen maar kon verder ook niks doen.
Vanmorgen was ze weer helemaal opgeknapt en er was niks aan haar te zien, ze staat van nature al niet stevig op haar benen dus het was een combinatie van kou en niet zo sterk in de benen.
Als het echt niet goed was had de DA gelijk gekomen want daar doe ik niet moeilijk over mijn paarden betekenen erg veel voor mij en dat weet de DA ook.
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar.
Fijn dat ze weer lekker opgeknapt is.
Het is wel makkelijk als je er zelf ook verstand van hebt, dat wist ik dus niet , hopelijk blijft het nu ook goed gaan met haar .
Het is wel makkelijk als je er zelf ook verstand van hebt, dat wist ik dus niet , hopelijk blijft het nu ook goed gaan met haar .
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Dat is inderdaad even schrikken!
Gelukkig gaat het nu weer beter.
Gelukkig gaat het nu weer beter.

Vanmiddag was ze weer aan het rennen door de bak en was ze de ruinen weer aan het wegslaan dus madam is weer de oude.
Wat knapt een paard toch snel op, heb haar lekker verwend vandaag.
Wat knapt een paard toch snel op, heb haar lekker verwend vandaag.