Waren massaal gaan wandelen, Sjollie, haar haffie Rikkie,
Cora de ietwat sikkeneurige losvoetige haf en Diesel de nieuwe bonte op stal.
Sjollie maakte op haar manier gezellig kennis met Diesel.
Pieppp, snurk, zwaai voorbeen, dus eieren voor ons geld gekozen en maar gaan wandelen.
meiden... zucht.... zal Diesel wel gedacht hebben.
Gevieren sloften wij naar achteren, Diesel past perfect in dit gezelschap..
Probeerde namelijk ook bij herhaling illegaal gras te eten.
Geen haar beter dan de rest dus.
Weer op het terein gekomen, daar liggen altijd van die rottige steentjes en alle pony's
lopen daar altijd ietwat ongelukkig overheen.
Nu moesten we wel lachen, want Sjol liep er wel heel debiel bij ineens... op 3 benen..
Ik riep nog, aanstellen is ook een vak..
Maar ik ben de beroerdste niet, dus meteen pony stilgezet om de steen eruit te peuteren...
OEPS!!!!! #%^#&&

Dus met Sjol blijven staan, met 1 been omhooghoudend, schroef stak nog uit en zou er alleen maar
verder in komen als madam er weer op ging staan.
Dus iedereen zijn pony geparkeerd op stal en stalgenoot op de boerderij op strooptocht gegaan naar knijptang of zo...
(Overigens niet zelf die dingen er normaliter zomaar uithalen!!!!! )
Het werd een combinatie tang, maar ik was allang blij.
Schroef zat gelukkig vlak bij de toon en iets uit het midden.
Schoef eruit getrokken (zat er rechtstandig in).
Kwam halve schroef uit, punt mistte, vloek, goed bekeken dat stuk was ook verroest, dus vermoedelijk
had deze al zo half op het erf gelegen.
Was gelukkig een stalgenoot met renetten aanwezig, dus ik wreedaard, gat lopen uitwroeten....
Aangezien het hele vieze oude roestige schroef was.
Sjol is ook wel heel braaf, staat die idioot van een baas een gat in je achterpoot te snijden,
blijf je gewoon lief staan..... Sjol heeft dus nu een gat in haar achtepootje..
Pootje in bad gestopt, wat natuurlijk weer enige hilariteit opleverde, want ja je voeremmer staat aan de achterkant..
Alleen was het nu even geen voeremmer... maar week emmer...
ctc spay erop en klaar.... Nu vingers kruisen dat het niet gaat ontsteken..
Heb wel even staan vloeken...
Stalgenootje doet van het weekeind Sjollie... omdat ik nu echt eindelijk! Knabbi's ga kijken!!!!
(nooit zelf zomaar spijker oid uit voet trekken.. Aangezien het voor dierenarts van belang is waar hij zit,
hoe ver hij er in zit, in welke richting hij steekt etc.. aangezien zo'n spijker bv het hoefbeen kan raken of
in een gewricht terecht kan komen!!!! Uiteraard als dat ding nog een stuk uitsteekt, zoals bij Sjol..
dan eventueel er wel uithalen, aangezien hij anders bij elke pas er verder in gaat. (niet ding weggooien!)
Altijd de dierenarts raadplegen!! Het gaat namelijk vaak goed met een scherp voorwerp in de voet,
maar ook wel eens vreselijk fout!!!!! En ehh, zorg altijd dat je pony netjes tetanus geent is. )