het uitje van Bink en Raika

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
truus1970
Contacteer:

het uitje van Bink en Raika

Bericht door truus1970 » za 06 feb 2010, 16:00

Kom ik vanmorgen aangereden bij het land, komt Bink mij al tegemoet, help, schrik. Snel halster gepakt, met de gedachte dat Bink zo bij mij komt, mooi niet. draafde me met een bloedgang voor bij. dritt. Zie ik in de verte Raika ook al gaan, die was langs het spoor gegaan.
Met zn tweetjes, op zoek naar grasjes, komen ze steeds dichterbij die grote weg. Ik roepen, ook om hulp. Geen mens te bekennen. Die weg kwam ook steeds dichterbij. Laat nou daar ook lekker gras staan. Ja hoor Bink staat al midden op de weg. Alle doemsenario's die je je bedenken kan, gingen aan mij voorbij. Raika had gelijk die heerlijke grasjes ontdekt, waarnaar Bink tussen de auto's door, die al stil stonden, heen, ook naar de grasjes.
Daar heb ik mensen om hulp gevraagd, maar helaas, iedereen had het druk schijnbaar en reden snel.. ZZO goed en kwaad de halsters om geprutst en met de paarden over de ijsbaan terug naar het land. Bleek daar en paal te zijn afgebroken, en dus vrij spel voor de paarden. Vriendin kwam al aangeerend die had ik ondertussen gebeld voor hulp.
alles snel gemaakt en even bij komen van de schrik.

Maar vanmiddag nog weer een heerlijke lange rit gemaakt met de beide paarden.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Rosantjuh(L)banjer

Re: het uitje van Bink en Raika

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » za 06 feb 2010, 16:07

Zo dan heb je wel even de schrik er goed in zitten gelukkig is het allemaal goed afgelopen
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Keandra

Bericht door Keandra » za 06 feb 2010, 17:21

goh blij dat jullie er zonder iets vanaf zijn gekomen
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 06 feb 2010, 17:26

Oh de nachtmerrie van iedereen met paarden, dat ze op de weg komen. Gelukkig goed afgelopen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 06 feb 2010, 17:58

zo dan schrik je even! gelukkig is het goed gegaan, mar dat stukje waar ze de weg op kunnen is zo onoverzichtelijk.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 06 feb 2010, 18:16

Gatsie, dat is schrikken zeg. Gelukkig goed afgelopen. Lekker behulpzaam al die mensen trouwens..
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 06 feb 2010, 18:35

Dat niemand stopt joh. Je snapt toch wel dat dat paard daar niet hoort te staan? Oeh je hart zal in je keel gezeten hebben. Ik heb het een keer met Ulvy gehad. Auto kon nog net stoppen. (was er niet zelf bij dat vertelde bestuurder later) Maar de bestuurder is uitgestapt en heeft haar gepakt (ze kwam ook gewoon naar hem toelopen O:) ) Gelukkig geen schade en de chauffeur zij nog "ach ja ze was wel heel lief hoor!"
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 06 feb 2010, 19:21

oh, bah, wat een schrik joh! De van Veelenweg? Belachelijk dat niemand te hulp schiet. Ik kwam een keer een groep van 5 paarden tegen op de weg, ingalop. Ik heb ze wonder boven wonder een weiland in kunnen loodsen, hek gauw dicht. Nog geen bedankje gehad van de eigenaresse, terwijl ze wel wist dat ik ze "gevangen" had.

Gelukkig goed afglopen Yvonne!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 06 feb 2010, 20:08

Schrikken!
Gelukkig zijn ze er beide goed vanaf gekomen.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 06 feb 2010, 20:46

ai dat is spannend, moest wel even aan het beeld van een klein jaar terug denken. hihi Arjan aan het rennen voor een paard.
Dat niemand stopt verbaasd mij eigenlijk niet, hulp krijgen graag maar hulp geven ja dat is een heel ander verhaal in de maatschappij.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » za 06 feb 2010, 20:55

tja, dat jaartje terug was ook niet leuk, gelukkig dat jullie toen net voorbij liepen.

Dit is nu eerste keer dat ze er samen uit waren, dus waarom bij het land blijven. samen gras zoeken. Ik had flink schrik vanmorgen. Die van Veelen weg is een misselijke weg.
Ik was ook een beetje laks geworden met de stroom, dus eigenlijk ook mn eigen schuld. ik let er de volgende keer wel beter op. Was even een harde leerschool..pffff

Had een poos terug een aanrijding gezien, 4 auto's voor me. Dus iedereen stoppen, maar niemand stapte uit om te helpen. Ik ben maar uitgestapt en gekeken of ik wat kon doen, maar de anderen probeerden er zo snel mogelijk om heen te rijden.

Zou dat oogkleppenpolitiek zijn? mensen niet even helpen? Niet echt mijn ding
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 07 feb 2010, 09:40

Zo dan schrik je je wel even rot zeg :o
Wat een aso mensen dat ze niet gewoon ff helpen :(
Gelukkig is alles goed afgelopen en houden fjordjes nou eenmaal héél erg van gras
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Plaats reactie