Imka heel zielig!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nancy imka

Imka heel zielig!

Bericht door nancy imka » do 07 jan 2010, 21:24

Hey,

Vandaag leek Imka Bambi wel. Dees had van de week al gezegt dat Imka bijna niet lopen kon, en het liefst in het weiland bleef! De paddock is een grote ijsbaan geworden door de sneeuw. Dus die hadden wij afgesloten zodat ze er niet meer in konden. Maar nou kwam vandaag het bericht dat het vanacht tot wel -16 kan worden en morgen met de oostenwind de gevoels temp overdag ook niet boven de -11 tot -15 uit komt. Dat vond ik toch wel heel erg sneu! Imka was ook erg bang om te lopen in het weiland dus ik dacht ik ga het pad ijsvrij maken. Maar ja hoe doe je dat als er negens meer strooizout tekoop is... :)* juist je rijdt naar de dichstbijzijnde hoogvliet en haalt 4 kilo fijnkeukenzout. Na een anderhalf uur kwam Dees ook nog met 4 kilo keukenzout aan en zo hebben we met zn 3e het pad ijsvrij kunnen maken voor de helft. Dus ik Im naar binnen gehaald, wat denk je dat die eigenwijs doet ze draait om en gaat het land weer in :? En in het land durfde ze zich dus niet meer te bewegen verder. Dus ik haar weer in de paddock gezet en de paddock dicht. Gaat ze op het gladde gedeelte staan in de paddock. Maar ik ben als de dood dat ze valt en dan echt niet meer recht op komt! Ze gleed echt alle kanten op!

Dus nu ben ik een heel ontaarde moeder en staat ze op stal met een klein uitloopje wat echt helemaal ijsvrij was. Ze ging toen lekker binnen staan knabbelen van haar kuilgras. En die kleintjes staan er naast op stal en de rest van de paddock, zo kunnen de kleintjes ook niet uit haar zicht verdwijnen en kunnen die ukkie's ook genieten van een iets grotere hoeveelheid kuilgras met die ijzige kou morgen!

Hoe doen jullie dat met die ijsplaten in het weiland. Met de sneeuw vorige keer had ik nergens last van maar omdat het nu gedooit had een dag of twee is het echt ijs geworden. Zelfs die kleintjes zonder ijzers glijden alle kanten op. Maar die redden zich nog wel Im vond ik echt te link worden.

Het rotte ervan is alleen dat we echt helemaal geen ene kant mee rop kunnen want wandelen ofzo zit er ook niet in het hele pad naar de weg toe is ook een grote ijsbaan |(

Wanneer word het nou gewoon droog vorstweer...? Of gewoon zomer :D

Maar goed ik wilde Im dr frustratie's even delen met jullie :D

:wave:
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Marloes

Re: Imka heel zielig!

Bericht door Marloes » do 07 jan 2010, 21:36

Oh dat is inderdaad flink lastig. Hier ligt in de weilanden nog wel echt sneeuw, dus dat scheelt wel. Ze kunnen morgen gewoon nog naar buiten toe gelukkig.

Het is echt vervelend dit weer, hopen dat de strenge winter snel leidt tot een heerlijke lente. Maar zo te lezen wordt Imka tot die tijd goed verzorgd. :)
Anna

Bericht door Anna » vr 08 jan 2010, 00:55

Lastig he, gelukkig ligt er bij ons op het land nog veel sneeuw die nog niet vertrapt is
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 08 jan 2010, 05:51

Hier zelfde verhaal Nance, door de dooi en daarna meteen weer vorst is het idd 1 grote ijsbaan in de bak en in de paddocks. Het land valt nog het meeste mee, lijkt glad maar door het gras valt het wel mee.

Af en toe denken we, hádden we maar sneeuw liggen das minder erg dan dit. Maar geloof dat wij de enige regio zijn in NL die geen sneeuw heeft gehad.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 08 jan 2010, 06:52

hier ook geen ijs gelukkig, wel boel sneeuw, lekker bezigheids therapie met gras zoeken. eerst sneeuw aan de kant, ff knabbelen en dan weer krabben.

Maar dat ijs zo, dan is het beter dat ze binnen staat met veilige uitloop. Soms moet je kiezen tussen de 2 kwaden. en dan de minste kiezen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 08 jan 2010, 09:31

Nancy, wij zitten natuurlijk in dezelfde regio, maar wat een drama inderdaad!!!!!! Ik word er ook echt gek van.
Er ligt gewoon 4cm ijzel onder de sneeuw, en dat is echt spekglad, je glijd met sneeuw en al weg.
De shetlanders staan in de stal met uitloop, dus die lopen wat in en uit, dat gaat wel. De fjorden en Justin staan op stal (heel zielig, ook niet mijn ding) en gaan overdag in de bak, maar maandag en dinsdag dus helemaal niet omdat het te gevaarlijk was. Het is dit jaar wel heel erg, ook nog nooit meegemaakt dat het zo lang, zo extreem glad was.
Ik kom ook amper het huis uit ivm zwangerschap, Steyn naar de PSZ brengen doe ik alleen maar met de slee. Mijn auto staat al tijden stil. Zelfs Nico's pick-upp met 4x4 glibbert over de weg..

Ik klaag dus lekker met je mee!!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 08 jan 2010, 11:22

Gelukkig ben ik niet de enige die klaagt! Ik ben gister bij de hoogvliet geweest en samen met Dees 8 kilo zout gekocht. Savonds nog eens 2 pakken zout dus dat is samen al 10 kilo. En vandaag heb ik nog eens 10 kilo gekocht bij de digros. Ze stonden me wel een beetje raar aan te kijken hoor... Ik vroeg aan het personeel hebben jullie nog zout want er liep een oude tang en die zag dat ik ook een pak zout wilde pakken (er stonden er nog twee) en ze pakt terwijl ik hem wilde pakken hem zo voor mn neus weg... Dus ik naar het personeel om te vragen hebben jullie nog zout achter... Toen kwam hij met een heel pak aan zat tien kilo in, hij stond wel even raar te kijken toen ik zei geef ze allemaal maar hahaha!

Bij de kassa maar verteld dat ik gestopt ben met mn zoutloze dieet haha...

Hopen dat we vandaag de rest van de ijzel uit de paddock kunnen krijgen en Im weer wat bewegen kan!

Tot die tijd gaan we lekker met zn alle even mopperen op het weer...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 08 jan 2010, 12:06

Ik denk dat zo langzamerhand iedereen met paarden wel klaar is met dit weer. Je kunt niks meer met ze, het levert enorme hoeveelheden extra werk op en dat werk gaat ook nog zeer moeizaam door al dat geglibber.
Ik hunker naar de dag dat dit alles over en uit is maar helaas lijkt dat nog een hele poos te gaan duren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » vr 08 jan 2010, 14:14

Bij ons zijn de paddocks nog wel met sneeuw, maar zonder ijs gelukkig. De staleigenaar heeft een sneeuwvrees gehaald. Zo hebben we de paden naar de paddocks sneeuw vrij gemaakt en de longeerbak ook. Die is nog niet geweldig, maar redelijk bruikbaar. Ben gek op sneeuw, maar er nu wel helemaal klaar mee. Je kunt niks met je paard behalve poetsen en knuffelen. Gelukkig kunnen we sinds gister weer voorzichtig longeren.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » vr 08 jan 2010, 14:44

Ik kan met je mee praten. Vreselijk die ijs en sneeuw :(
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 08 jan 2010, 16:14

Nou dat we er niet zo veel mee kunnen vind ik nog niet eens de grootste ramp. Ik was al lang blij dat ze lekker het land op konden. Maar nu staan ze in de paddock en kon ze echt op een oppervlakte staan van twee boxen met haar ijzers. Gelukkig is mn pa vandaag weer meegeweest en hebben we het hele pad ijsvrij en meteen weer met zout ingestrooit. Dus hopen dat het nu niet meer opvriest
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 09 jan 2010, 10:02

Jeetje, klinkt inderdaad heel vervelend allemaal..hier niet echt last van. Wei is besneeuwd maar redelijk goed begaanbaar. Paarden gaan ook nog iedere dag naar buiten..Beer weet ook niet hoe gek hij moet doen want ze gaan wel wat korter naar buiten. De wei ligt praktisch aan stal en de paddocks ook dus gelukkig makkelijk te doen..en ohja, wij hebben een binnenbak..das toch ook wel heel fijn nu!

Werkt het zout wel een beetje dan? Als er weer overheen sneeuwt en het vastvriest wordt het weer gewoon glad toch?
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » za 09 jan 2010, 10:42

is al dat zout niet slecht voor de hoefen? ik moet nog aan de hondepoten denken nadat ik vrolijk aan het strooien ben geweest. (was ook mn laatste stooipoging).
Lijkt mij niet goed voor de voeten van de paarden.

ik heb gelukkig het probleem niet, weide is vol met sneeuw, en de paarden moeten krabben om het gras te krijgen. nog beter dan strook begrazing. Maar rijden doe ik ook al een hele poos niet meer.
Bink was de laaste keer 13 december en rai heb ik een week later nog even gereden voor een stapritje van 20 minuten.

Het liefst heb ik 25 graden in de zomer...........heerlijk, stinken naar deet en daasspray. mKreeg laast die geur van daasspray in mn neus, je zou er heimwee naar krijgen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 09 jan 2010, 11:50

is al dat zout niet slecht voor de hoefen? ik moet nog aan de hondepoten denken nadat ik vrolijk aan het strooien ben geweest. (was ook mn laatste stooipoging).
Lijkt mij niet goed voor de voeten van de paarden.
Ik denk dat het idd niet goed is voor paarden voeten. Maar ik denk dat ik nu toch moet kiezen tussen twee kwade. Imka viel echt bijna met vier benen tegelijkertijd en opsluiten is ook niet echt een optie aangezien we geen staldeur hebben. Het is gewoon een open schuurtje. Opzich hebben we wel het meeste zout natuurlijk weggespoelt met het zoutenwater dus of het echt heel zout nog is weet ik niet. Ik heb erna wel weer wat zout op de straat gestrooit preventief zodat het sneeuw wat vandaag gaat vallen niet meteen vastvriest. Normaal strooien we ook niet maar omdat er nu een paar dagen dooi geweest was konden we nu niet anders. Normaal gesproken als er geen dooi geweest zou zijn en er lag alleen sneeuw had ze nu ook gewoon op het land gelopen...
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » za 09 jan 2010, 18:13

Het zout zal niet goed zijn maar het scheelt al dat we geen strooizout hebben...Dit blijkt ook niet zo goed te zijn als ze dat zouden oplikken.Verder hebben we denk 8 pakken verbruikt en is het allemaal ijsvrij dus dan voor die ene keer... ;)

Ze staan nu in de paddock en van mij mag dat weer ook wel omslaan nu!Kunnen we klagen he haha...Is het een beetje winter weer niet goed.Die dikke laag ijs maakt het zo knudde..Je kan geen kant op en ook de paarden niet.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 10 jan 2010, 14:09

Vandaag de paardjes weer het weiland ingelaten. Door het verse sneeuw was het weer wat begaanbaarder voor oude immie! Ze waren wel blij hoor die kleintjes en Imka ook die perste er zelfs nog een drafje uit hihi
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie