nu het weer zo erg vriest is op stal bij hen het water afgezet voor de stallenblok waar onze fjordsels in staan
dus moeten we geregeld even gaan kijken of ze nog genoeg water hebben en dan bijgeven
moest ook nog even githa haar rug opmeten voor mogelijks een nieuw zadel waar we mss dit weekend al omgaan, het wordt de barefoot Arizona, Amber, dat is de limited edition voor het ogenblik

ok ik heb afgemeten, zet fjord terug op stal, en neem me een grote emmer om met water te beginnen sjouwen
tegen dat ik aan de derde stal ben (van 4 in onze gang, de rest van de ruimte is voer en hooi en stro stokkage) begint Jalenka in haar stal te rollen, geef ik het derde paard water, ligt ze nog neer maar hoor ik veel getrappel tegen de boxwand
hier klopt dus iets niet

lag ze dus vastgerold, er was een hoekje (onder de etensbak en bij de liksteen) waar ze al het stro had weggedaan

ze kon zich niet direct los krijgen, dus men pa op zoek of de stalbaas er al was, die was toen we toekwamen juist even weggegaan naar de winkel

wil ik in stal gaan om Jalenka aan te moedigen om haar te proberen omrollen. Aanmoediging was een beetje hooi (tja een fjord doet toch alles voor eten he)
men pa (jaja hij heeft een paard maar hij heeft er schrik van) wou niet dat ik stal ging
toch maar in stal gegaan, beestje een bemoedigend klopje gegeven, was keilief

en toen ik juist de stal terug uitwas
een laatste krachtinspanning en dan was het mogelijk om haar met haar voorbenen af te duwen tegen de wand waardoor ze verder naar achter kwam te liggen en ze zich toch terug rechtkreeg
ze heeft haar beproeving met veel glans doorstaan, en zonder enige verwondingen
ik heb dan direct veel stro op die plaats gelegd dat ze niet direct het daar terug kan voorhebben

de stalbaas is verwittigd dat ernaar moet gekeken worden (zou niet graag hebben dat ze dat nog veel voor heeft)
en dan hebben we ze nog veel hooi gegeven (bezigheidstherapie, is toch beter dan vast liggen) en zijn we terug naar huisje gegaan