Schapen drijven?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
leoensuzanne

Re: Schapen drijven?

Bericht door leoensuzanne » wo 09 dec 2009, 19:52

Heb dat ook geprobeerd, maar ik denk niet dat ze dat kennen! Tja, dan maar buiten blijven hoor...
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Vera

Bericht door Vera » vr 11 dec 2009, 10:43

leoensuzanne schreef:@Vera. Zo vaak ben ik niet met die dieren bezig. En het moest nu gebeuren. En tja, de entlebucher is van huize uit wel een drijvershond, maar om hem nu nog om te scholen (hij is 10) voor die 3 schapen voor 2 maanden.... ? Nee.
Fijn in ieder geval voor de tips. We zullen het de volgende keer eens proberen of dat gaat. Ik weet ook eigenlijk niet, of en hoe de eigenaar dat doet.

het is ook niet zozeer de hond, die doet meestal wel instincmatig zijn ding. Maar als je schapen geen hond gewend zijn werkt het gewoon niet, dan zijn ze er bang voor. Een beetje bang is wel goed, maar als ze te bang zijn rennen ze alsnog de verkeerde kant op.
(ons grapje is altijd van schapen houden leer je vloeken, hoort eigenlijk bij geiten, maar bij schapen is het soms ook zo, die beesten zijn zo ongelooflijk dom := )
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 11 dec 2009, 22:53

Tja dom zijn ze wel in ieder geval. Morgen gaan ze weer naar die boer terug. Hij wil ze thuis hebben ivm een eventueel vervoersverbod wat door de Q-koorts zou kunnen komen. Dus dan is dit probleem opgelost.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Plaats reactie