Sociale controle... In het donker.... verlaten auto...
Sociale controle... In het donker.... verlaten auto...
Het is 18.00 uur, al schoorvoetend rij je het erf bij de boer op..
Het is uiteraard ondertussen donker en je wou nog met je paard gaan wandelen,
maar op dit tijdstip wil je niet de weg op, die hier algemene sluiproute is.
Tja, en het pad op het eiland is niet verlicht.
He!!! de baas van de haf is er! gezellig, denk je dan als je het erf op rijdt en haar auto ziet staan.
Je pakt je staaflamp.. ... Aangezien er bij de stallen van Sjol en Rikkie geen licht is
(handig 9 euro bij de action, 4 1/2 uur opladen auto of stopcontact 4 uur licht.
Soort TL bouwlamp maar dan met led lichtjes, super ding!)
Je verwacht daar aan te treffen de baas van de haf..
Vreemd, stroomsnoer is niet over het erf getrokken, naar onze lantaarn.
Ach... zeker bijna klaar...
Je komt bij de paarden, Sjol staat buiten en Rikkie komt uit Sjol haar container gestampt.
Geen baas van Rikkie...
Ligt nog overal mest.. En grote hopen..
Kuil is uit de mandjes gegeten en rest ligt op de grond...
halster van Rikkie is zoek....
Raar.... normaal laat ze het niet zo achter, ik ook niet...
Ga maar eens in de containers kijken, wie weet heeft pony daar baasje van haf tegen de grond getrapt of zo.
Nee, geen baasje van de haf...
Bij de losgooibak dan?? Nee, geen baasje van haf...
In de stallen?? Nee, geen baasje van haf...
Raar... Paarden gewoon op stal, auto hier, zij niet.. En zooitje bij de paarden....
Alle paarden staan verder op stal, dus ze is ook niet met iemand mee naar de vereniging.
Sjol en Rikkie in de paddock gegooid. In het stikke donker..
Handig die brave paarden, lamp aan mijn jas gehangen en ze meegenomen.
Dus gebeld.. voicemail..
Dus gesms't.... Je auto hier jij niet. Jij ok. niet ergens op stal of half dood of zo of iemand zelfde auto als jij????
Maar ja, als iemand bewusteloos uitgegleden ergens in het weiland ligt kan die niet terug smssen...
Toen ze er kwartiertje later nog niet was, maar bij de boer aangeklopt, of hij iets wist...
Jazeker...
Deze middag waren haar haf en zij met nog iemand met een haf gaan buitenrijden.
Zit ergens in het dorp altijd hond te blaffen achter het hek, geen probleem, kunnen we altijd zo langs.
Dit keer zij niet...
Hond blafte niet, maar kwam uit het niets, zonder te blaffen het hek uitgerend (zit normaal dicht) en vloog
achter Rikkie aan.
Boem.. baasje van de haf op de grond, haf boven op haar getrapt..
Andere haf, erf van iemand op geschoten.
Rikkie wou wegrennen, maar bedacht zich en ondertussen praate baasje van Rik.
Dus andere meisje Rikkie gevangen.
Ze was gevallen in de bocht dus meisje met paarden expres dwars over straat gaan staan.
Gelukkig 1 slimme automobilist die zijn auto dwars op de weg had gezet.
Ze is nog wel naar stal gestrompeld, kon verder niets meer.
Opgehaald.. Vandaar auto nog op stal... en pony gedumpt.
Was dus niet voor niets dat ik auto en geen stalgenoot verdacht vond...
Beetje sociale controle kan nooit kwaad.
Overigens Rikkie net als Sjol super buitenrijpaard, lekker relaxt, dus het kan de beste overkomen.
Gelukkig zij ook altijd cappie op... Niet dat dat helpt als je haf op je gaat staan, maar goed.
Stallen uitgemest, kuil gevoerd, waterton gevuld, pony's weer uit paddock gevist.
Stonden uiteraard al klaar bij het hek en naar huis getuft.
Dit weekeind dus een verzorg pony erbij..
Maar dat is geen last, ze worden toch vaak geduowandeld...
Onder tussen haar gesmst dat ik het al wist en Rikkie wel onder mijn hoede nam.
Bij thuiskomst kreeg ik berichtje dat ze bont en blauw was en ze blij was met de duowandelingen.
Het is uiteraard ondertussen donker en je wou nog met je paard gaan wandelen,
maar op dit tijdstip wil je niet de weg op, die hier algemene sluiproute is.
Tja, en het pad op het eiland is niet verlicht.
He!!! de baas van de haf is er! gezellig, denk je dan als je het erf op rijdt en haar auto ziet staan.
Je pakt je staaflamp.. ... Aangezien er bij de stallen van Sjol en Rikkie geen licht is
(handig 9 euro bij de action, 4 1/2 uur opladen auto of stopcontact 4 uur licht.
Soort TL bouwlamp maar dan met led lichtjes, super ding!)
Je verwacht daar aan te treffen de baas van de haf..
Vreemd, stroomsnoer is niet over het erf getrokken, naar onze lantaarn.
Ach... zeker bijna klaar...
Je komt bij de paarden, Sjol staat buiten en Rikkie komt uit Sjol haar container gestampt.
Geen baas van Rikkie...
Ligt nog overal mest.. En grote hopen..
Kuil is uit de mandjes gegeten en rest ligt op de grond...
halster van Rikkie is zoek....
Raar.... normaal laat ze het niet zo achter, ik ook niet...
Ga maar eens in de containers kijken, wie weet heeft pony daar baasje van haf tegen de grond getrapt of zo.
Nee, geen baasje van de haf...
Bij de losgooibak dan?? Nee, geen baasje van haf...
In de stallen?? Nee, geen baasje van haf...
Raar... Paarden gewoon op stal, auto hier, zij niet.. En zooitje bij de paarden....
Alle paarden staan verder op stal, dus ze is ook niet met iemand mee naar de vereniging.
Sjol en Rikkie in de paddock gegooid. In het stikke donker..
Handig die brave paarden, lamp aan mijn jas gehangen en ze meegenomen.
Dus gebeld.. voicemail..
Dus gesms't.... Je auto hier jij niet. Jij ok. niet ergens op stal of half dood of zo of iemand zelfde auto als jij????
Maar ja, als iemand bewusteloos uitgegleden ergens in het weiland ligt kan die niet terug smssen...
Toen ze er kwartiertje later nog niet was, maar bij de boer aangeklopt, of hij iets wist...
Jazeker...
Deze middag waren haar haf en zij met nog iemand met een haf gaan buitenrijden.
Zit ergens in het dorp altijd hond te blaffen achter het hek, geen probleem, kunnen we altijd zo langs.
Dit keer zij niet...
Hond blafte niet, maar kwam uit het niets, zonder te blaffen het hek uitgerend (zit normaal dicht) en vloog
achter Rikkie aan.
Boem.. baasje van de haf op de grond, haf boven op haar getrapt..
Andere haf, erf van iemand op geschoten.
Rikkie wou wegrennen, maar bedacht zich en ondertussen praate baasje van Rik.
Dus andere meisje Rikkie gevangen.
Ze was gevallen in de bocht dus meisje met paarden expres dwars over straat gaan staan.
Gelukkig 1 slimme automobilist die zijn auto dwars op de weg had gezet.
Ze is nog wel naar stal gestrompeld, kon verder niets meer.
Opgehaald.. Vandaar auto nog op stal... en pony gedumpt.
Was dus niet voor niets dat ik auto en geen stalgenoot verdacht vond...
Beetje sociale controle kan nooit kwaad.
Overigens Rikkie net als Sjol super buitenrijpaard, lekker relaxt, dus het kan de beste overkomen.
Gelukkig zij ook altijd cappie op... Niet dat dat helpt als je haf op je gaat staan, maar goed.
Stallen uitgemest, kuil gevoerd, waterton gevuld, pony's weer uit paddock gevist.
Stonden uiteraard al klaar bij het hek en naar huis getuft.
Dit weekeind dus een verzorg pony erbij..
Maar dat is geen last, ze worden toch vaak geduowandeld...
Onder tussen haar gesmst dat ik het al wist en Rikkie wel onder mijn hoede nam.
Bij thuiskomst kreeg ik berichtje dat ze bont en blauw was en ze blij was met de duowandelingen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
- silvericathy
Re: Sociale controle... In het donker.... verlaten auto...
arm kind...gelukkig heeft ze jou
....kan altijd gebeuren dat een paard schrikt ofzo..maar een hond is idd erg eng...maar ehhh, durft ze er wel nog gewoon op?..en als ze niet meer goed druft...gewoon erop pleuren dan gaat het sneller over xD

(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)
http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Sociale controle is altijd goed. Wel pech hebben! Het is wel super dat een stalgenoot het paard even over kan nemen, aan huis is dat vaak weer ingewikkelder.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Rikkie meenemen is geen enkele moeite, ik loop zowie zo vaak met hun 2en. En zij neemt ze ook vaak samen mee.
Leuk stel...
Op de heenweg Sjol voorop..
terug.. Rikkie.. En sjokken verder braaf mee, geen enkel probleem.
Leuk stel...
Op de heenweg Sjol voorop..
terug.. Rikkie.. En sjokken verder braaf mee, geen enkel probleem.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
hmm jeetje
gelukkig ben jij er dan maar en wist ook de boer te vertellen waar enwat er gebeurt was .
hopenlijk knapt ze gauw weer op
overigens i hier zondag middag hetzelfde gebeurt niet met haffie maar met een fries ,
hond komt aan racen bijt paard in de pezen paard schrikt rent weg mja wel over het baasje heen over haar gloedje nieuw e cap die nu dus aan ervanging toe is meisje hersenschudding fries uhm geluk gehad
gelukkig ben jij er dan maar en wist ook de boer te vertellen waar enwat er gebeurt was .
hopenlijk knapt ze gauw weer op
overigens i hier zondag middag hetzelfde gebeurt niet met haffie maar met een fries ,
hond komt aan racen bijt paard in de pezen paard schrikt rent weg mja wel over het baasje heen over haar gloedje nieuw e cap die nu dus aan ervanging toe is meisje hersenschudding fries uhm geluk gehad
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Woepsie...... idd kan de beste overkomen. Hopen dat ze snel wat minder beurs is.
- kristelhans
Jemig wat een verhaal! Beterschap voor haar en veel plezier met je verzorgpony! 

zie hetzelfde voor me met men zus een paar jaar terug, pony met de schrik vanaf gekomen maar zus met enkel (gelukkig een verstuikte enkel)
Aukje was gevallen van het schrikken en men zus haar voet lag nog juist onder de buik
werd ik opgebeld of ik met zus naar spoed kon rijden, dan kon haar vriend met pony terug naar stal wandelen
was dus ook door zo'n waakhond, sindsdien moet Aukje niks meer hebben van vreemde honden die krijgen een welgemikte trap tegen hun kop (ja ocharme de hond maar kon standpunt van pony ook wel innemen, ze heeft 1 maal en jack russel bijna de kop ingeslagen was er maar een fractie naast, maar dat heeft effect gehad, we hebben die beest nooit meer bij Aukje op de weide gezien
)
wens het hafje baasje veel beterschap
Aukje was gevallen van het schrikken en men zus haar voet lag nog juist onder de buik
werd ik opgebeld of ik met zus naar spoed kon rijden, dan kon haar vriend met pony terug naar stal wandelen
was dus ook door zo'n waakhond, sindsdien moet Aukje niks meer hebben van vreemde honden die krijgen een welgemikte trap tegen hun kop (ja ocharme de hond maar kon standpunt van pony ook wel innemen, ze heeft 1 maal en jack russel bijna de kop ingeslagen was er maar een fractie naast, maar dat heeft effect gehad, we hebben die beest nooit meer bij Aukje op de weide gezien

wens het hafje baasje veel beterschap
oh oh die honden ook altijd, maar wel goed dat je zo naar elkaar uitkijkt, veel sterkte voor het baasje van Rikkie en jij succes met je duo paarden team en je super action lamp (leuke neus winkel he)
Wat sneu voor baasje van Rikkie, wens haar maar beterschap.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
is raar binnekomen, wel een auto, geen mens. Ga je van alles bedenken wat er gebeurt zou zijn.
Wens haar maar beterschap en toch fijn dat er dan stalgenootjes zijn waar je van opaan kunt
Wens haar maar beterschap en toch fijn dat er dan stalgenootjes zijn waar je van opaan kunt
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.