Zhellie in Vene
Zhellie in Vene
Tja, wat moeten we daar nu nog over zeggen...
Zoals gedacht zat een A er niet in. Tijdens het inrijden liep ze wel lekker volgens mij. Sowieso liep ze beter dan voor een paar weken terug dus dat is al een plus.
Tijdens het inspannen voor de proef vond ik het zelf niet echt lekker gaan. Te snel, te druk en vooral erg scheef. Desondanks kreeg ze daar een 8 voor. Viel dus toch wel mee.
De proef zelf ging wel netjes. Geen gekke uitspattingen, maar ook geen wow stukken.
Cijferlijstje was:
a. Gedrag bij optuigen en aanspannen: 8
b. wijze van gaan in stap: 4 (niet tactmatig, kort)
c. wijze van gaan in draf: 6 (kort)
d. stelling en buiging: 7
e. houding en wendbaarheid: 7
f. trekvastheid en gewilligheid: 7
g. werklust en uitstraling: 6 (moeizaam)
h. overgangen en wijze van in de hand staan: 7
i. gehoorzaamheid: 7
j. karakter en temperament: 8
k. algemene indruk: 7
Totaal aantal punten 74 en daarmee een C.
Wijze van gaan in stap was ze erg kort en dat was ook wel te verwachten. Ze zit vast in de lendenen en daar zijn we sinds ze in Vene stond 2 keer met een fysio mee aan de slag gegaan. Er is zeker al verbetering te zien, maar het opnieuw opbouwen van de kracht heeft gewoon tijd nodig en lukt niet in een paar weken. We zijn op dat vlak dan ook nog lang niet klaar. Het tactmatig gaan heeft hier ook mee te maken. Haar rechterachterbeen zette ze veel korter neer dan het linker, alsof ze wat door de heup zakte.
De draf is ook een logisch gevolg van de lendenen al ging dat wel redelijk. Ze mistte echter de kracht die ik altijd van haar gewend was.
Het cijfer voor de werklust en uitstraling ben ik het niet geheel mee eens. Ze wil juist erg graag werken en qua uitstraling toont ze plezier. Het moeizame kan ik me echter wel weer wat meer in vinden.
Het cijfer voor de gehoorzaamheid is niet slecht, maar voor een paard wat (volgens mij) geen stap verkeerd heeft gezet vind ik het aan de lage kant.
De C komt natuurlijk niet geheel onverwacht, maar als je hoopt op een B blijft het toch een teleurstelling. Nouja, volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Eerst maar eens zorgen dat Zhel weer goed in haar vel komt te zitten.
Zoals gedacht zat een A er niet in. Tijdens het inrijden liep ze wel lekker volgens mij. Sowieso liep ze beter dan voor een paar weken terug dus dat is al een plus.
Tijdens het inspannen voor de proef vond ik het zelf niet echt lekker gaan. Te snel, te druk en vooral erg scheef. Desondanks kreeg ze daar een 8 voor. Viel dus toch wel mee.
De proef zelf ging wel netjes. Geen gekke uitspattingen, maar ook geen wow stukken.
Cijferlijstje was:
a. Gedrag bij optuigen en aanspannen: 8
b. wijze van gaan in stap: 4 (niet tactmatig, kort)
c. wijze van gaan in draf: 6 (kort)
d. stelling en buiging: 7
e. houding en wendbaarheid: 7
f. trekvastheid en gewilligheid: 7
g. werklust en uitstraling: 6 (moeizaam)
h. overgangen en wijze van in de hand staan: 7
i. gehoorzaamheid: 7
j. karakter en temperament: 8
k. algemene indruk: 7
Totaal aantal punten 74 en daarmee een C.
Wijze van gaan in stap was ze erg kort en dat was ook wel te verwachten. Ze zit vast in de lendenen en daar zijn we sinds ze in Vene stond 2 keer met een fysio mee aan de slag gegaan. Er is zeker al verbetering te zien, maar het opnieuw opbouwen van de kracht heeft gewoon tijd nodig en lukt niet in een paar weken. We zijn op dat vlak dan ook nog lang niet klaar. Het tactmatig gaan heeft hier ook mee te maken. Haar rechterachterbeen zette ze veel korter neer dan het linker, alsof ze wat door de heup zakte.
De draf is ook een logisch gevolg van de lendenen al ging dat wel redelijk. Ze mistte echter de kracht die ik altijd van haar gewend was.
Het cijfer voor de werklust en uitstraling ben ik het niet geheel mee eens. Ze wil juist erg graag werken en qua uitstraling toont ze plezier. Het moeizame kan ik me echter wel weer wat meer in vinden.
Het cijfer voor de gehoorzaamheid is niet slecht, maar voor een paard wat (volgens mij) geen stap verkeerd heeft gezet vind ik het aan de lage kant.
De C komt natuurlijk niet geheel onverwacht, maar als je hoopt op een B blijft het toch een teleurstelling. Nouja, volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Eerst maar eens zorgen dat Zhel weer goed in haar vel komt te zitten.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
Re: Zhellie in Vene
Bummer maar zoals je zegt, gezondheid gaat nu even voor.
Jammer idd, maar zoals je al zegt, eerst maar zorgen dat Zhellie weer de oude wordt!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wat jammer. Maar zoals je zelf al aan geeft het kan altijd beter. Komt vast helemaal goed.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
ik zei nog tussendoor: ze loopt beter als paar weken geleden toch?? had ik het dus toch goed gezien.
Jammer van de C, maarja Zhellie moet eerst maar er weer helemaal bovenop komen en wie weet doet ze het volgend jaar wel super!!
Jammer van de C, maarja Zhellie moet eerst maar er weer helemaal bovenop komen en wie weet doet ze het volgend jaar wel super!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Jammer, maar net wat je zegt.....
Volgend jaar lekker op nieuw met een Zhellie die op en top fit is!
Volgend jaar lekker op nieuw met een Zhellie die op en top fit is!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Jammer Yvonne! Hoop dat Zhellie snel weer de oude is.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Zhellie blij om weer verenigd te worden met Nina, hihi..
Ik zei geloof ik al tegen jouw moeder dat je toch al heel veel goed werk met haar hebt gedaan, gisteren met knippen had ik echt een totaal andere Zhellie voor me.. Geduldig, rustig, braaf, i.t.t. een jaar geleden, mijn teennagel is bijna weer aangegroeid, hihi..
Jammer dat ze zo'n last van de lendenen had, maar als dat opgelost kan worden denk ik dat er nog wel een hele leuke menproef uitgehaald kan worden..
Ik moet ook wel even kwijt, ik vind jouw pa echt supergeinig, hihi.. Ha Bep!!
Ik zei geloof ik al tegen jouw moeder dat je toch al heel veel goed werk met haar hebt gedaan, gisteren met knippen had ik echt een totaal andere Zhellie voor me.. Geduldig, rustig, braaf, i.t.t. een jaar geleden, mijn teennagel is bijna weer aangegroeid, hihi..
Jammer dat ze zo'n last van de lendenen had, maar als dat opgelost kan worden denk ik dat er nog wel een hele leuke menproef uitgehaald kan worden..
Ik moet ook wel even kwijt, ik vind jouw pa echt supergeinig, hihi.. Ha Bep!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Die B zit er wel in bij Zhellie denk ik, qua braafheid vandaag in ieder geval wel. Maar nu gewoon even nog niet, je weet waar de oorzaak zit en ze knapt met de week steeds meer op. Dit was gewoon een mooie ervaring voor haar, en ze deed het erg braaf.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jammer dat het niet gelukt is maar zoals je zelf ook al zegt volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Eerst maar eens helemaal opknappen en dan lekker het hele jaar met haar aan de slag. Ze is niet drachtig dus je hebt alle gelegenheid om er aan te werken, succes.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Jammer zeg, maar inderdaad als je haar nog weer wat beter krijgt met de fysio dan zit er een dikke b in..........
Op naar volgend jaar!
Op naar volgend jaar!

Jammer Yvonne! Maar zoals hier al vaker gezegd, je weet de oorzaak en dat ze beter kan! Volgend jaar een nieuwe kans en dan komt het vast helemaal goed 

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
- kristelhans
Zo heb je weer wat ervaring meegepikt moet je maar denken
. Lekker uitrusten en beter worden en volgend jaar gaan jullie knallen!

Helaas...
Volgende keer beter toch?! komt wel goed!
Volgende keer beter toch?! komt wel goed!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
@ Esther: Zhellie was inderdaad weer erg blij om in de kudde terug te zijn. Ze zijn samen direct naar achteren gehold, hebben daar samen staan kroelen en zijn toen zij aan zij gaan grazen
. Kjaere was gekker. Bokken en springen met een lijf dat in allerlei gekke hoeken gedraaid werd. Maf dier.
Ik had toch wel gedacht dat die teennagel er inmiddels toch wel weer aan zou zitten...
Ik zal de boodschap ook aan vaders doorgeven
.
Een B moet er zeker inzitten. Een A zal waarschijnlijk alleen lukken als er de hele tijd intensief mee gemend wordt en daar heb ikzelf de mogelijkheden niet voor. Dat is nu ook natuurlijk niet aan de orde.
We gaan dit jaar lekker besteden aan het rijden en het fysiotechnische aspect. En dan zien we wel weer verder.
Snappen de Veniger dames trouwens waar die 7 voor gehoorzaamheid vandaan komt? Misschien ben ik teveel leek op dat gebied, maar volgens mij was ze wel gehoorzaam?

Ik had toch wel gedacht dat die teennagel er inmiddels toch wel weer aan zou zitten...
Ik zal de boodschap ook aan vaders doorgeven

Een B moet er zeker inzitten. Een A zal waarschijnlijk alleen lukken als er de hele tijd intensief mee gemend wordt en daar heb ikzelf de mogelijkheden niet voor. Dat is nu ook natuurlijk niet aan de orde.
We gaan dit jaar lekker besteden aan het rijden en het fysiotechnische aspect. En dan zien we wel weer verder.
Snappen de Veniger dames trouwens waar die 7 voor gehoorzaamheid vandaan komt? Misschien ben ik teveel leek op dat gebied, maar volgens mij was ze wel gehoorzaam?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
Precies zoals verwacht dus, hihi, eerst kroelen en dan eten..
Duurt lang hoor een teennagel, hihi..
Ik heb nog een poging gedaan om je ouders lekker te maken voor het mennen, misschien heeft het wat geholpen, ik heb in ieder geval mijn best gedaan, hihi..
Tja, de punten, die snap ik zelf soms ook nog niet helemaal.. Ik heb Zhellie ook niet zo heel goed gezien, was nog even te veel met Tea bezig..
Duurt lang hoor een teennagel, hihi..
Ik heb nog een poging gedaan om je ouders lekker te maken voor het mennen, misschien heeft het wat geholpen, ik heb in ieder geval mijn best gedaan, hihi..
Tja, de punten, die snap ik zelf soms ook nog niet helemaal.. Ik heb Zhellie ook niet zo heel goed gezien, was nog even te veel met Tea bezig..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Senna&Cajra
Verder had je mooie punten. Als ze de volgende keer beter in haar vel zit komt het helemaal goed.
Jammer. Wat heeft Zhellie dan eigenlijk? Volgens mij heb ik dat even gemist.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !