Dilemma m.b.t. Nobby

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Cindy+Uniek

Re: Dilemma m.b.t. Nobby

Bericht door Cindy+Uniek » vr 27 nov 2009, 19:28

tja persoonlijk zou ik zeggen 'manegelessen? nee'
waarom?
ga eens goed kijken naar alles manegepaarden en pony's... zijn die wel echt zo gelukkig? waarom gebruiken ze vaak koudbloeden? omdat die zoveel pikken en geen pijn laten merken (en ja ik spreek ook weer uit ervaring met uniek)
de meeste manegepaarden die ik zie zitten helemaal vast in hun lijf
dan zijn er nog de 'moeilijk/bokkende/crossende' paarden waar de 'beter ruiters op mogen omdat die dat leuk vinden, maar ondertussen beseffen ze niet dat het alleen maar tekenen van 'pijn in het lijf' zijn etc

kwam laatst nog eens op aan andere manege daar liepen ze allemaal met onderhals, koppies hoog in de lucht, superstrakke rug etc

dus wat dat betreft zou ik het niet zien zitten

maar ik snap vanuit jouw kant wel de financiele kant en dat ze meer aandacht en beweging krijgt etc

maar zou je dan niet liever één vaste 'huurder' voor haar zoeken die haar betaald of mee betaald?

nou goed ik ben benieuwd wat eruit gaat komen! succes
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 28 nov 2009, 07:16

ik vond het niet zo'n gek idee. ik zie de voordelen wel.
Maar zou idd gaan voor bruikleen. blijf jij altijd de baas. en ik vind gratis stalling wel zo netjes. Ze hoeft nobby nu ook niet te kopen! En ze krijgt er meteen een ander stalpaard bij waar je wel voor betaald.
idd minder zorgen, minder tijd kwijt en je kan nog eens makkelijk weg op vakantie ofzo.

Wel kritisch kijken naar wat voor manege het is.

maar goed, hoe ging je gesprek?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » za 28 nov 2009, 12:50

We hebben nog niets officieels besloten. Ze gaan eerst Nobby langzaam de eerste 3 maanden gebruiken om te kijken of ze geschikt is voor de lessen. Dit omdat ze uit ervaringen weten dat niet elke pony er geschikt voor is en ze willen wel dat de pony's gelukkig blijven. Wat dat betreft weet ik dat ik me qua verzorging en bezorgheid geen zorgen hoef te maken, op deze manege hebben de manegepony's het ook waanzinnig goed. Ze laat nobby eerst maar 2 uurtjes per week mee lopen en wil dan dit gaan opbouwen naar 2 uurtjes per dag. Ik krijg dan vergoeding voor de gelopen lessen en mocht er intussen de dierenarts en/of hoefsmid bij moeten komen dan delen we de kosten. Ook gaan ze hun eigen passende zadel en hoofdstel gebruiken, zodat ik daar geen sluitage van heb.
Mochten ze na die drie maanden Nobby geschikt vinden dan willen ze haar het liefst nog steeds kopen, maar dan wel dat ik haar in bruikleen mag wanneer ik wil. Ik kan op elk moment aangeven dat ik haar weer wil terug kopen en dan willen ze daar weer of praten. En kunnen of willen ze haar niet meer gebruiken dan krijg ik het recht op eerste koop. Dit alles word op papier gezet.
Maar mocht ik haar toch niet willen verkopen dan zijn ze ook bereid dat ik voor nobby maar € 60,00 per maand hoef te betalen en de kosten van de dierenarts en hoefsmid te delen.
Maar we gaan nu dus eerst kijken of nobby het wel leuk vind om zo mee te lopen met de lessen.
Ik krijg in ieder geval elke keer te horen wanneer en welke lessen ze zou worden gebruikt en dan is het vrij aan mij om te komen kijken hoe ze het doet.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 28 nov 2009, 13:19

heee dat klinkt onwijs prettig allemaal. goed zo!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Anouska

Bericht door Anouska » za 28 nov 2009, 17:29

Dat klinkt niet verkeerd.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 28 nov 2009, 21:34

60 euro per maand lijkt me reeel.
(zie vorige blz mijn post, dat betaalde ik ook met lespony)

Het lespony leven heeft voor en nadelen.
Beide heb ik ervaren, echter het was toendertijd de enigste manier waarop ik een paard kon hebben, met mijn belachelijke werktijden.

Succes met beslissen!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Marloes

Bericht door Marloes » wo 02 dec 2009, 09:46

Wat fijn dat er eerst een soort proefperiode is. Dan weet je tenminste precies waar je wel of niet voor kiest. Ik ben benieuwd hoe het gaat! :)
Plaats reactie