Vandaag stond er nog een leuke activiteit op de kalender. Een schriktraining van het paniekvrije paard. Het was nog even de vraag wie ik mee zou nemen, uiteindelijk toch maar voor Zhellie gekozen. Zo doen we ook eens iets anders samen en dat is alleen maar goed. Nina ken ik na 8 jaar wel, met Zhellie zijn we nog niet zo ver.
Veel leuke dingen gezien en gedaan. O.a. het rookgordijn, ballen gooien, zeiltjes lopen, voetballen en door een bak met petflesjes lopen. De bladblazer stond ze heerlijk voor te genieten, ook op volle toeren vond ze het prima. Iemand die met een ratel loopt? Ach, als ik daar net snoepjes van heb gehad is het toch prima? Een levende vuilnisbak? Valt daar nog wat te halen?

Je zou zeggen dat ze al aardig bomproof was, maar het zou geen fjord zijn als er uit een andere hoek geen "gevaar" gezien werd. Tijdens het inrijden kwam er een tinker bij. Vanaf het moment dat ze hem gezien had was het echt eng. Daar moest ze niks van hebben. Om het helemaal spannend te maken kwam die tinker ook nog direct achter ons rijden. Gevolg was dat ik mijn handen wel vol had. Ik heb haar even op een volte gezet en daardoor kwamen we vervolgens achter de tinker te rijden. Dat vertrouwde ze nog steeds niet zo, maar was toch iets veiliger. Uiteindelijk tijdens de training zelf geen problemen meer mee gehad, dus dat scheelde alweer.
Het is echt een aanrader zo'n dagje. Goed voorbeeld van lol met je knol, want het is ontzettend leuk!