zo stoer en nog zo'n puppie

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

zo stoer en nog zo'n puppie

Bericht door Ziggy » ma 09 nov 2009, 10:49

wat is Exel soms nog een puppiekind he? Gisteren had Cathy een proefje met hem op de manege, dus wij een blubberbaal uit de wei gevist, beetje gepoetst, zodat er een zadel op kon en ik op weg naar de manege. Jos en Cathy gingen vooruit met de auto, zodat ze de sleutel konden halen om het hek daar open te maken (staat een beetje vreemd als je met je fjord via de kantine naar binnen gaat 8)7 )

Nou hij vond het wel gezellig hoor al dat gefriemel en gepoets daar, zeker toen ze de paarden gingen voeren en hij ook een handje biks kreeg. Er waren ook allemaal fans gekomen, dus hij stond volop in de belangstelling.

Nou en toen de bak in die twee, ik was eigenlijk een beetje bang dat ie er vandoor zou gaan, maar dat viel gelukkig mee. Alleen bij het poortje waar wij stonden ging hij elke keer van de hoefslag en hij begon als een idioot te hinnikken en maar naar mij kijken. Dus ik ben op een gegeven moment maar bij het poortje weggegaan, zodat ie me niet meer zou zien. Dat vond ie helemaal niets, want toen werd het volume iets hoger gezet O:)

Iedereen lag helemaal dubbel, zeker toen de manegepaarden antwoord gingen geven :D

Het moment dat ze de bak uitkwamen zal ik nooit vergeten, hij zag me staan en die neus ging tegen me aan, het leek wel alsof hij in me wou kruipen :+:

Daarna terug naar de wei gereden en hij had de pas erin zeg, alhoewel ik hem heel de weg gerust heb moeten stellen, want het was best griezelig hoor in het donker.

Mijn kleine grote vent op weg naar volwassenheid, wat had hij het even moeilijk zonder de steun van Vera of mij ;(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Jankeke

Re: zo stoer en nog zo'n puppie

Bericht door Jankeke » ma 09 nov 2009, 15:07

Exel is echt nog een puppietje. Maar heerlijk toch dat hij met zijn neus tegen je aan ging staan.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » ma 09 nov 2009, 15:17

Klinkt als een geslaagd uitje voor Exel :D
En er is toch niets leukers dan wanneer ze een knuffel bij je komen halen!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
silvericathy

Bericht door silvericathy » ma 09 nov 2009, 17:04

ik heb effe de foto's geplaatst van de wedstrijd :D

1e
Afbeelding

2e
Afbeelding

3e
Afbeelding

4e deze vind ik zelf het leukste :D
Afbeelding

5e
Afbeelding

6e
Afbeelding

let niet op de mislukte foto's met mijn hoofd O:) want mijn moeder en foto's maken als ik ja zeg moet ze nog effe heel lang op oefenen _-:(
heb maar een foto van het rijden omdat ze bang zou zijn dat exel ervan zou schrikken.. :? we hadden al foto's gemaakt van voor het rijden en toen deed die ook niet schrikken..en zo snel schrikt die niet., maarja aan een eigenwijze moeder die dan niet van het fototoestel een camera wil maken heb je ook niet veel he...zodat je er later zelf foto's uit kunt halen...
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 09 nov 2009, 17:29

doe niet zo onaardig over je moeder, ze stond doodsangsten uit met dat gegil van Exel := Ze was hartstikke bang dat ie er vandoor zou gaan
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

silvericathy

Bericht door silvericathy » ma 09 nov 2009, 17:55

Ziggy schreef:doe niet zo onaardig over je moeder, ze stond doodsangsten uit met dat gegil van Exel := Ze was hartstikke bang dat ie er vandoor zou gaan
ik ben gewoon aardig...en mijn moeder is een zeurkous :D

Jowien

Bericht door Jowien » ma 09 nov 2009, 19:45

Wat heb je er nou voor hulpteugel aan, een Thiedeman? Mag dat in een proefje?
Wel fijn dat ie, op het gegil na, braaf was. Een indrukwekkende ervaring voor hem. Gewoon vaker doen, komt wel goed!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 09 nov 2009, 20:28

Jowien schreef:Wat heb je er nou voor hulpteugel aan, een Thiedeman? Mag dat in een proefje?
Wel fijn dat ie, op het gegil na, braaf was. Een indrukwekkende ervaring voor hem. Gewoon vaker doen, komt wel goed!
ik was laatst in de manege en toen heb ik het gevraagd, toevallig zat daar net iemand die in de jury zou zitten. En de manege eigenaar kent Exel, dus die heeft voor ons een goed woordje gedaan en gezegd dat Exel behoorlijk sterk kan zijn. Bij uitzondering mocht Cathy dus met de Thiedemann rijden

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 11 nov 2009, 06:42

en toch vindt ik exel een schitternd paard. Hij wou gewoon dat iedereen wist dat hij er was, en daar is hij in geslaagd. Hij wordt daar niet meer vergeten.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 11 nov 2009, 07:18

truus1970 schreef:en toch vindt ik exel een schitternd paard. Hij wou gewoon dat iedereen wist dat hij er was, en daar is hij in geslaagd. Hij wordt daar niet meer vergeten.
Thnx voor het compliment en vergeten werd ie toch al niet hoor :D Heb een paar keer les gehad met hem daar en als we dan in galop moesten, ging de eigenaar/instructeur in een hoekje staan, omdat Exel zich dan profileerde als ongeleid projectiel 8)7

chijanti

Bericht door chijanti » wo 11 nov 2009, 10:25

leuk jo hihi ja hij wilde effe late horren vanne heee stalpaarden een fjord kan het ook hoor hihihihi

gr paul
dora zo lief en knuffelig en kimberley is supertrots op je :L :L

Chijanti is een halfzus van Exel van ziggy, alleen heeft zij Gardar als opa
helaas overleden op 26,7,2007

dora
geborren 11-4-2007
is afstameling van Vjostar vader
en vitessa moeder
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 11 nov 2009, 10:56

ja waarop die paarden daar terug gingen roepen :D

silvericathy

Bericht door silvericathy » do 12 nov 2009, 17:34

Ziggy schreef:ja waarop die paarden daar terug gingen roepen :D

en ik zat daar maar: rustig exel rustig...ze komt zo :D

Plaats reactie