Jaaa, vandaag zo'n leuke paardendag gehad!
Ik had gisteren al bedacht, vandaag moest het er maar eens van komen, Anka moest maar eens onder het zadel hier. Ze is er nu een week en voelt zich goed op haar gemakkie (behalve als Nis utirijden gaat, maar goed, dat went vanzelf).
Dus vanmorgen de stoute schoenen maar eens aangedaan. Hoewel ze erg relaxt is was ik wel een beetje zenuwachtig

, tis toch de eerste keer hier. Eerst thuis haar hoofdstel maar eens in elkaar geknutseld, bit erin gehangen, halster voor haar gepakt en toen was er geen uitstel meer op naar de wei.
Alwaar 2 paardjes al aan de draad staan als je komt

. Dus eerst Nis maar eens achter de draad gezet en toen Anka gepakt. Even aan het halster de bak rondgelopen net als donderdag. Dat was echt niet boeiend

. Toen maar vastgezet en haar hoofdstel aangedaan. Dat moest natuurlijk overal versteld worden en dat was nogal een gedoe. Geduld is nog niet helemaal haar sterkste punt hihi. Ik had bedacht dat ik eerst even ging longeren. Ingrid zei dat ze dat niet echt kende, maar ze deed het alsof ze nooit anders gedaan had. Dat was trouwens met de keuring ook al zo vorige week. Even linksom en rechtsom en toen had ik het al wel gezien. Zadel erop. Ik heb Nisko haar zadel maar eerst gebruikt. En wonderwel leek het ook nog wel aardig te liggen. Nisko lijkt toch veel breder

.
Nadat het zadel erop lag de bak in gegaan en........ ze liep precies als in de bak van Ingrid en liep hier alsof ze hier al jaaaaaaaaaaaaren loopt

. Ik dus helemaal blij. Zit ik er net op, komen er 2 dikke trekkers van loonwerkers langs. Ze knipoogde niet eens. Vind ik dan niet zo heel lekker als je net op je nieuwe paard zit en dat komt even langs je bak scheuren, maar Anka gedroeg zich keurig. Daarna lekker gereden, stap, draf en ook maar gelijk een galopje gedaan. Ging echt super. Alleen kan ik haar dus nog niet laten lopen zoals Ingrid doet hehe. Kortom we gaan maar gauw eens les nemen. Maar met de aanwijzingen die ik van Ingrid had toen ik kwam proefrijden ging het wel al gauw steeds beter. En ze was gewoon echt kuikenbraaf! Echt heel fijn in de omgang. Ben zo blij

.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!