ik zag vanochtend toen ik om kwart over 7 wakker werd dat de buurman (van de paarden) had gebeld om 00.19
dus ik denk '' dat kan nooit goed zijn, want hij belt nooit'
dus ik in mijn kleren, 3 x naar de wc (ochtendritueel) en uiteindelijk rond kwart over 8 richting de paarden, werd ik onderweg alweer gebeld door hem
dus ik neem op, zegt hij 'er was vannacht politie bij mij aan de deur, dat er 2 paarden los liepen, maar het regende zo hard dat ik niet ben gaan kijken, want ze hadden gezegd dat ze alweer veilig in het weiland liepen'
dus ik zei 'ik ben al onderweg, ben er bijna'
dus hij kwam ook ff naar buiten
wij de stal in
staldeur open........ stroom stond er nog op (ik dacht in eerste instantie dat ik dat dan misschien was vergeten)
en geen paarden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dus de buurman de politie bellen, verhaal uitgelegd en gevraagd waar ze dan zouden zijn.... wist miepie aan de telefoon niet, ze kon er niks over vinden
dus wij intussen richting de boomgaard gelopen, achter de boomgaard ligt dat grote weiland van 5 hectare, hoekje om
'laat maar zitten, we zien ze al'
staan ze hoor, met z'n 2en op een weiland van 200m bij 260m
was een foto waard, heel verontwaardigd te kijken van 'heej vrouwtje jij ook hier?'
dus ik terug om halster en koekjes te pakken (dé truc bij uniek)
en jawel ik schud een paar keer met die voerschep en daar komen ze blij aangedraafd, halster om en weer mee naar stal....
wat zullen die buikpijn hebben vandaag en aan de dunne gaan... dat weiland wordt alleen maar gemaaid/gemest/gemaaid/gemest/gemaaid/gemest/etc voor de koeien en er staat nooit geen dier op (is ook niet omheind)
ik denk uiteindelijk dat het zo is gegaan
uniek is een luchtzuiger, heeft binnen staan zuigen op de stalwand die er nog uit moet, want we gaan die schuilstal nog groter maken, met dat ze zuigt trekt ze die wand telkens ietsje om en klappert de deur, ik denk dat de deur uiteindelijk de andere kant op is geschoten en dat ze er op die manier uit zijn gelopen...... heb er nu dus ook gelijk een touw omheen gebonden tot hij gesloopt gaat worden

gelukkig ken ik mijn gele viervoeter maar al te goed en gaat ze eigenlijk niet verder dan de eerste beste pluk gras die ze ziet

nou goed ik ben blij dat ik een oplettende buurman heb en hij was blij dat de politie dus ook bij ons in de buurt alles in de gaten houdt